Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite batteri med nok kraft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite batteri med nok kraft

    Heisann. Er på utkikk etter et bilstereobatteri, men det må være temmelig lite, samtidig som det skal holde til en Gladen SPL 1800c1 og en Gladen XL 250c2. Duger vel med kanskje 70ah til å begynne med så får jeg heller vurdere et til senere. Uansett, problemet er at det helst ikke skal være høyere enn rundt 18 cm, 28-29 cm bredt, og 18-19cm dypt. Dersom noen finner et som er bittelitt høyere kan jeg kanskje kutte litt i baksetet men vil ikke kjenne polene i ræva når jeg setter meg.

    Tar gjerne imot tilbud fra forhandlere, gjerne i kombinasjon med Gladen SPL 15 og 1800c1 om dere har det.

    Takk for hjelpa

  • #2
    Hvor mye Ah ett batteri på har ikke så mye å si annet enn hvor lenge du kan stå å spille før det går tomt. Det som betyr noe er strømmen det kan gi uten for mye spenningstap.

    Jeg hadde nylig samme utfordring selv, jeg trengte mer strøm, men hadde minimalt med plass. Endte med at jeg kjøpte 2 stk Odyssey PC680 i fra bilstereosenteret.no. Dette var bittesmå batterier på kun 16ah hver seg, og jeg var i utgangspunktet litt skeptisk på hvor mye disse ville hjelpe. I tilegg til disse bruker jeg ett apollo A-1750.

    Etter jeg koblet opp de to PC680'ne merket jeg vesentlig forskjell på spenningen min under full belastning. (4 monoblokker og 2 4kanalere, rundt 7kw totalt)

    Comment


    • #3
      Ja, jeg skjønner det men hvor mye jeg Ah som er "nødvendig" vet jeg ikke, og hvordan man regner ut slikt aner jeg heller ikke Men systemet blir på cirka 2500w. Hvor effektiv 2-kanaleren er vet jeg ikke, men monoblokka har hvertfall effektivitet på 89%, og den står for 1760w. Så om noen kan komme med et tips til et batteri som holder til dette systemet (hvertfall ikke blir så lite at det kan ta skade av det frem til jeg kjøper et til), hadde det vært herlig.

      Comment


      • #4
        Blir batteriet plassert på orginallokasjonen, eller snakker du nå om at du skal ha ett ekstra batteri?

        Comment


        • #5
          blir til å begynne med kun et batteri, da på originallokasjon under baksetet i en audi S4 (C4). kan med tiden vurdere å dytte inn ett i hjulbrønnen også, men det blir nok noen måneder til

          Comment


          • #6
            Bilde og mål av batteri hadde vært fint, for å kunne anbefale noe
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

            Comment


            • #7
              Varta har et AGM batteri som er 17,5 høyt. Det passer i bilen din. Kan sjekke pris i morra.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Fant du ut noe?

                Comment

                Working...
                X