Announcement

Collapse
No announcement yet.

mister all lyd når jeg spiller høyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mister all lyd når jeg spiller høyt

    heisann

    jeg er ny på forumet her men ser ut som det er veldig mange dyktige her!

    jeg har en bmw E91 2008 mod med helt originalt anlegg. I dag koblet jeg på en forsterker til en 12" bass. da tok jeg det ferdig forsterkede signalet til den ene bassen under setet og dro bak til forsterkeren til 12" og brukte det som high level signal. (jeg har BARE tatt den høyre subben under setet i første omgang, så jeg mangler signal for venstre side inn på forsterkeren). det funket egentlig som bare det!, men når jeg var ute å testet det og hørte på fullt volum i ca 5 minutter forsvant ALL lyden i alle høyttalere og i bassen. forsterkeren hadde ikke gått i protection mode og spilleren fungerte som den skulle, bare at det ikke kom noe lyd. i det jeg dro ut kabelen som gikk fra bassen under sete og inn i forsterkeren kom lyden tilbake. plugget jeg kabelen inn igjen fungerte også 12" bassen som den skulle...

    kan dette være at forsterkeren trekker for mye strøm fra hovedenheten? vil det eventuelt hjelpe når jeg legger opp signal fra venstre siden også? fikk beskjed om å legge opp for høyre og venstre da jeg kjøpte forsterkeren, men fikk ikke vite hvorfor.

    forsterkeren er en Mosconi Gladen One 240.2 som jeg har brokoblet. elementet er Dynabel dy9412

    er det noen som har en aaanelse om hvorfor dette skjer og hva jeg kan gjøre med det?


  • #2
    hvor har du jordet forsterkeren? og hvor tykke kabler har du til den?
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

    Comment


    • #3
      fikk beskjed om å jorde den rett til batteriet siden det bare er en meter dit. kablene er 8 AWG tror jeg det stod. men kan noe av dette påvirke at den originale spilleren i bilen mister lyden? :s

      Comment

      Working...
      X