Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deres erfaring med senkefjærer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deres erfaring med senkefjærer

    Ønsker å vite hva slags erfaringer dere har med senkefjærer til bil sammen med originale dempere

    Kom gjerne med merke på senkefjærer og bil, og hva dere synes. Tenker da på stivhet, kjøre egenskaper og sånt

  • #2
    Kommer heeelt an på kas dempere du har det for fjørene gjør ikje mye av jobben
    2 loud

    Comment


    • #3
      Audi 80en min er senket 35mm med Fintec fjærer på originale dempere og er herlig og kjøre. Akkurat passelig myk/stiv etter veien og jeg bor i ei fjellbygd med elendige veier
      Audi 80 "RS2" sedan http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18496

      Comment


      • #4
        Har kjøpt et sett med originale dempere fra mekonomen. Og fjærene jeg vurderer er supersport som senker 30-40mm om jeg husker riktig

        Fjæra har mye å si jo. Den holder jo bilen oppe da man kjører. Tar man en sving hardt og har slappe/for myke fjærer så vil bilen bare synke/skrape. Demperen klarer ikke å motstå den type motstand. Demperen skal vel stå imot støt, ikke belastning?

        Comment


        • #5
          har lesjafors 40 fram å HD bak med orginale dempere på min mk3 mondeo
          syns den er god å kjøre i skarpesvinger til å være stv og tunglesset bak med det fjær oppsettet.
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            Originally posted by T-Karlsen85 View Post
            Har kjøpt et sett med originale dempere fra mekonomen. Og fjærene jeg vurderer er supersport som senker 30-40mm om jeg husker riktig

            Fjæra har mye å si jo. Den holder jo bilen oppe da man kjører. Tar man en sving hardt og har slappe/for myke fjærer så vil bilen bare synke/skrape. Demperen klarer ikke å motstå den type motstand. Demperen skal vel stå imot støt, ikke belastning?

            hvorfor vurderer du ikke noe mer "kvalitets" fjærer? ( f.eks Eibach) å kjøpe fra utlandet rundt 2 t for senkefjærer til de fleste biler
            evnt ta kontakt så kan jeg skaffe deg et sett
            Last edited by HLS; 01-10-2013, 17:27.
            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
            Mvh
            Rune Kvaal

            Comment


            • #7
              Har hørt mye bra om supersport. Derfor jeg vil prøve dem

              Comment


              • #8
                jeg har supersport 50/30 med dempere på min mondeo mk3. god å kjøre . Passe sti og fin i svingene. Jeg kjøpte dog med dempere da det settet kostet 3500kr komplett. Bare dempere koster jo nesten det alene andre steder.
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                Comment


                • #9
                  Planen var å kjøre originalt, så jeg kjøpte inn et sett med originale dempere og fjærer. Men så frister det å ha lav bil, så derfor vurderer jeg kun senkefjærer sammen med nye originale dempere.

                  Hadde jeg ikke kjøpt de originale demperne så hadde det blitt et senkesett med demper og fjær

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kjører 35/15 mm senk (H&R) på originale dempere her, funker utmerket. Men hjulene mine er 20 større i diameter enn originalt, så i teorien er bilen senket 15 mm foran og hevet 5 mm bak
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har testet H&R på to av egne biler og kjørt noen ander biler med H&R senkefjærer, som regel på originale dempere. Og det må jeg si fungerer meget bra! F.eks på E36 caben ble bilen mye bedre å kjøre med de fjærene enn de originale.
                      Får ofte H&R fjærer til meget fin pris på ebay.de også
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #12
                        Har en A4 B5 med autostyle justerbart.. Hadde før orginale dempere med noen fjører, men siden alle 4 demperne var gåen kjøpte jeg et helt nytt sett..
                        I begynnelsen var det hærlig, men nå er jeg blitt lei av og ha for stiv bil..

                        Idag ville jeg ha kjøpt noen gass-dempere og H&R fjærer, senket bilen ca 30-40mm

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by T-Karlsen85 View Post
                          Har kjøpt et sett med originale dempere fra mekonomen. Og fjærene jeg vurderer er supersport som senker 30-40mm om jeg husker riktig

                          Fjæra har mye å si jo. Den holder jo bilen oppe da man kjører. Tar man en sving hardt og har slappe/for myke fjærer så vil bilen bare synke/skrape. Demperen klarer ikke å motstå den type motstand. Demperen skal vel stå imot støt, ikke belastning?
                          i svinger er det kregningsstaget sin jobb å holde bilen bein. ikke fjæra.
                          demperen skal ta i mot støt ja. derav kalt støtdemper.
                          FI SP4
                          LIB
                          Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                          DD4LIFE

                          Comment

                          Working...
                          X