Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trådløst nettverk overvåking?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trådløst nettverk overvåking?

    Noen datakyndige her som har link til ett program som kan overvåke om det trådløse nettverket og eventuelt det kablede nettverket har nedetid og lager logg på dette? har googlet noe, men finner kun slike programmer som snuser på hva folk laster på nettverket, det er ikke dette som er interessant, det er hvor mange ganger det trådløse nettverket kutter ut.

  • #2
    Hva slags utstyr har du?
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      Originally posted by ugn View Post
      Hva slags utstyr har du?
      Ikke noe fancysmanzy greier Har ett Fiber multimodem som jeg er ganske sikker på at tuller, men hadde vært greit å hatt en eventuell logg som jeg kunne vise til når jeg klager, er så irriterende at det trådløse kutter ut når man har hatt bedre utstyr før som dette ikke var noe problem, har ett par pcer, nas, og selvfølgelig div playstation, tv, tunere og slik som vil ha tilkobling samt sonos. Hva tenkte du forresten på med hva slags utstyr?

      Comment


      • #4
        hva med pingplotter?
        volvo s60
        vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
        Member of VW Audi Club Norwegen

        Comment


        • #5
          Originally posted by phoenix gold View Post
          hva med pingplotter?
          Nå har jeg ingen anelse på dette og er litt grønn med tanke på nettverk, har nå innstalert pingplotter, leste så vidt om hva denne gjør, men er litt usikker på om denne gir svar på det jeg er ute etter men jeg prøver hvertfall

          Comment


          • #6
            Originally posted by phoenix gold View Post
            hva med pingplotter?
            Da har jeg lest litt mere om denne, så da har jeg fått satt den opp, ser ut som at denne faktisk kan fungere til det jeg lurer på

            Comment


            • #7
              Jeg har brukt pingplotter i jobbsammenheng tidligere og brukt endel tid på å få inne en god erstattning da jeg syntes det var noe klønete og ikke har det beste brukergrensesnittet.

              PRTG er ett ypperlig webbasert verktøy for overvåkning. Tror du kan overvåke intill 10 enheter gratis før du må betale for det

              Comment


              • #8
                Nå har jeg kjørt overvåking med pingplotter i ett par dager, og dette fungerer ikke til mitt formål, det eneste som jeg kan se ut i fra grafen er at det er en liten peak på ping rett føre trådløskoblingen tuller, og med peak så går den over 5ms og opp til 15ms som ikke akkurat er noe å skrike over, den ligger jevnt ¨på 1-2ms når den virker, mulig jeg bruker denne feil?

                Så da får jeg teste den andre, takker for tips forresten

                Comment


                • #9
                  Hvilke problemer opplever du med nettverket?
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ugn View Post
                    Hvilke problemer opplever du med nettverket?
                    Jeg har kontakt med den trådløse routeren, men fra tid til annen så får jeg begrenset tilgang, med andre ord jeg kommer meg ikke ut på nett, dette gjelder alle enheter som er koblet til det trådløse nettet, jeg mistenker dette gjelder det kablede nettet også da sonos'n også kutter ut, men jeg har ikke testet med pc til det kablede nettet. Dette er ett multimodem som bruker fiber og som i tillegg har tv signal ut til en tv tuner. har tv signaler når dette skjer, får heller ikke kontakt med nettverket via tv tuneren når problemet oppstår, som sagt så er jeg 100% sikker på at feilen ligger i dette møkka modemet som internett/tv leverandøren har, men det hadde vært greit å hatt noe håndfast bevis og vist frem til de hvis du skjønner

                    Comment


                    • #11
                      Ring ISP'n og klag, så overvåker de linja. Ikke noe vits å feilsøke halveis da det ikke er ditt utstyr uansett.
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ugn View Post
                        Ring ISP'n og klag, så overvåker de linja. Ikke noe vits å feilsøke halveis da det ikke er ditt utstyr uansett.
                        He he det er det jeg har gjort, men det virker ikke helt som de har helt styringa på det de driver med

                        Comment

                        Working...
                        X