Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spiller slår seg av ved høyt volum/lavt turtall

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Haakon O View Post
    Om det bare er for tynne kabler til spiller, hvordan vil dere da forklare at anlegget virket helt fint i den første måneden, som trådstarter skriver? Ble de plutselig for tynne etter en måned?
    Det er vanligt at etter ca 1 måneds tid, so blir ledningene tynnere!

    Det kan være at trådstarter har gjort nokre innstillinger eller koblet til noke som gjere at spilleren trekker meit strøm.
    Det kan og være at det litt dårlig kontakt ein plass som skaper spenningsfall.

    Er det originale ledninger til spiller, so synes eg at det er bortkasta tid på å feilsøke. Da er det berre å legge opp nye strømledninger til spiller. (kan teste kjapt med å dra ledningene ifra spiller, igjennom døra og til batteri)
    Dei fleste er ikkje eksperter på strøm, spenning og motstand og bruker ein del tid på å feilsøke og å forstå kva dei forskjellige målingene betyr.

    Eg ville ha målt bakpa spiller. Går spenningen betydligt ned når volumet skrus opp, ville eg ha bytt kablene til spiller.

    Etterkvart ville eg ha sjekket ladespenning ved tomgang og litt turtall, med og uten last. (last kan være lys, vifte stereoanlegg osv)
    Og so er det "the big 3" Kontrollere kontaktene og eventuelt bytte viss spenningen går ned på batteriet med last. Det kan og være at f.eks. børstene på dynamoen begynner å bli slitt.

    Comment


    • #17
      Fikk løst problemet. Jordinga til cd-spilleren hadde løsnet. Ellers utførte jeg "The Big Three" ettersom at jeg har en 100A dynamo. Takker for all hjelp

      Comment

      Working...
      X