Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD-spiller og forsterker som ofte slår seg av

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CD-spiller og forsterker som ofte slår seg av

    Hei.

    Av og til slår cd-spilleren og forsterkeren seg av. Har et ganske nytt batteri og bilen starter lett, så jeg tror ikke det er batteriet.
    Den slår seg lettere av i 90 kmt enn i f.eks 50 kmt.
    Kan hende det er reimene på dynamoen som slurer eller at ledningene fra batteriet til forsterkeren er for tynne.

    Noen som har noen erfaringer?

  • #2
    Skjedde med meg før også, da var det dårlig kontakt bak spilleren som var problemet. Altså, strømtilførselen til spilleren satt ikke ordentlig. Men regner med at du allerede har sjekket at alt av kabling sitter riktig. Hvis cd-spilleren og forsterkeren skrur seg av samtidig så er det vel ganske logisk at det er noe med batteriet/dynamoen. Hvis du ikke har bilen igang da, hender det at den stopper da? Og hvor ofte skjer det?

    Comment


    • #3
      Det var etter at jeg monterte den nye forsterkeren, en sony 600 watts, dette problemet kom. Hadde en annen før. Men jeg tok ut cd-spilleren også, så det kan være noe der med strømtilførselen der. Skal sjekke dette.

      Hvis jeg ikke har motoren i gang, da stopper ofte CD-spilleren, da også. Bensinpumpa går samtidlig, så den trekker vel litt strøm.

      Skal også sjekke jordinga til både batteriet og forsterkeren, den kan være dårlig.

      Jo mer strøm jeg bruker, hvis f.eks jeg bruker brems, blinklys og kupevifte samtidig, slår anlegget seg lett av.
      Last edited by 1976kjell; 10-07-2009, 00:30.

      Comment


      • #4
        Virker som om det noe feil med batteriet ditt med andre ord? :P mulighet til å teste med noe annet eller? Men sjekk at alt av kabler sitter godt fast osv først.

        Comment


        • #5
          Testa batteriet med voltmeter, og det var på 13,21 volt, uten motoren i gang.

          Nå er jordinga til batteriet forbedret og skal kjøre 12 mil i kveld, håper det funker bedre da.

          Comment


          • #6
            Det ble ikke bedre. Det er ikke liv i CD-spillern nå.

            Comment


            • #7
              Oppdaget feilen . Tok CD-spilleren ut av dashbordet og så to jordingsledninger i nærheten av cdspilleren som skulle være i kontakt, men de var ikke tilkoblet til hverandre.Det var en dårlig connection, så når jeg kjørte i 80-90 kmt lå de vel og dirret så strømmen forsvant.
              13,3 volt målte jeg på batteriet når motoren ikke var i drift, og 14,5 på tomgang. Så både dynamoen og batteriet er nok i orden.
              Last edited by 1976kjell; 13-07-2009, 01:22.

              Comment

              Working...
              X