Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine Perfect F.I.T.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine Perfect F.I.T.

    Hei...

    Fant ut at Alpine har begynt å lage et nytt system som en enkelt kobler til bilens originale headunit og får alt man trenger av utganger til forsterkere osv, samtidig som man beholder den originale headuniten og helheten i dashen.

    Er det noen her som har noen kunnskap og erfaringer om dette?

    Her finner dere informasjon om produktet: http://www.alpine-europe.com/the-per.../en/index.html

    Jeg har en 2003mod BMW 530dat med navi/tv/stor kjørecomputer i en og samme headunit.. Men den mangler alt av utganger og muigheter for bygging av skikkelig stereo... Skikkelig jalla! Har tenkt på å bytte ut hele headuniten med en alpine dobbel din headunit, men vil da miste kjørecomputer, tv og navi. At jeg mister tv og navi er vel ikke det værste, men den store kjørecomputeren vil jeg ikke miste!

    Hvem er forhandler av Alpine i Norge?
    Last edited by Skallesei; 10-12-2007, 01:10.
    Fred Hugo Høgseth
    2003 BMW 530dat
    Pioneer - Hertz - Audison - Connection
    www.InstallBay.no

  • #2
    Det der så unødvendig dyrt ut, hvorfor ikke bare kjøpe en Connection SLI 4, som gir deg 2par linjeutganger og i tillegg har innebygget remoterele, slik at du ikke trenger å ha noe ekstern bryter eller stjele remotesignal fra tenningsnøkkelen.

    http://installbay.no/product_info.ph...oducts_id=1097

    Denne finnes også i to kanaler.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Nja tja...

      Det er jo en digital signalprosessor da, så jeg vill jo få endel mer muligheter for justering av lyden osv, samt få bedre lyd ut av hele greia...

      Trenger ikke ha noen remote tilkobling her heller btw:
      "Power: An automatic signal sensing circuit turns on the processor along with your radio. When the input signal is absent for 5 minutes, the system turns off."
      Last edited by Skallesei; 10-12-2007, 01:16.
      Fred Hugo Høgseth
      2003 BMW 530dat
      Pioneer - Hertz - Audison - Connection
      www.InstallBay.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by InstallBay View Post
        Det der så unødvendig dyrt ut, hvorfor ikke bare kjøpe en Connection SLI 4, som gir deg 2par linjeutganger og i tillegg har innebygget remoterele, slik at du ikke trenger å ha noe ekstern bryter eller stjele remotesignal fra tenningsnøkkelen.
        Er den sliks om det var før at slikt kun var brukende for subwoofersignal, eller vil disse faktisk gi bra lyd til frontsett osv også? Husker hvertfall for en stund siden at jeg ble anbefalt å ikke bruke slike til annet enn sub.. Men det var FØR, og det var snakk om billige saker til 100-200 kroner..
        1993 BMW 318is coupe

        Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

        Comment


        • #5
          Disse kan du fint bruke til fulltonesignal. Vi har flere kunder som har prøvd mange forskjellige typer av disse konverterne, men de sverger alle til Connection.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Skallesei View Post
            Nja tja...

            Det er jo en digital signalprosessor da, så jeg vill jo få endel mer muligheter for justering av lyden osv, samt få bedre lyd ut av hele greia...

            Trenger ikke ha noen remote tilkobling her heller btw:
            "Power: An automatic signal sensing circuit turns on the processor along with your radio. When the input signal is absent for 5 minutes, the system turns off."
            Det er sant, blir noe av det samme som RockFord 3-sixty.

            Får sitere min gode venn, Anders beskrivelse av slike duppeditter; Dritt inn, dritt ut

            Sikkert ikke dumt å ha en slik boks, bare man er klar over at heller ikke disse klare å utrette mirakler med lyden. Lydmessig er beste løsning å bytte spiller. Men om du ønsker å beholde OEM spilleren og få litt mer power og penere lyd, så ville jeg byttet de orginale elementene rundt om i bilen og brukt en connection SLI og noen gode forsterkere, så kan du legge de pengene du sparer på å ikke kjøpe alpine boksen, i noen gode høyttalere og demping av dørene
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Her er forresten litt mer teknisk info: http://www.crutchfield.com/App/Produ...=detailed_info

              Er ganske skeptisk til hele greia igrunn, men jeg har ikke lyst å miste kjørecomputeren som er i den originale headuniten...

              Helst knne jeg tenkt meg en Alpine IVA-W200Ri...
              Last edited by Skallesei; 10-12-2007, 01:32.
              Fred Hugo Høgseth
              2003 BMW 530dat
              Pioneer - Hertz - Audison - Connection
              www.InstallBay.no

              Comment


              • #8
                Det vil bli montert Hertz Mille diskanter, HV70 mellomtoner og HV200 midbasser framme i bilen, disse kunne jeg tenkt meg å kjørt på en LRx 2.9 på midbassene og en LRx 4.1 på mellomtoner og diskanter.

                Har liggende 3stk Hertz HX300 subber og en Hertz HP 1 D til å piske de med. Disse subbene lurer jeg på å bytte ut med 2 stk ML3000...
                Fred Hugo Høgseth
                2003 BMW 530dat
                Pioneer - Hertz - Audison - Connection
                www.InstallBay.no

                Comment


                • #9
                  Hvorfor ikke knekke til med Hertz HP4 til diskant og mellomtone og HP 2 til midbassen? Da har du pulver nok hvertfall
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by InstallBay View Post
                    Hvorfor ikke knekke til med Hertz HP4 til diskant og mellomtone og HP 2 til midbassen? Da har du pulver nok hvertfall
                    Av den veldig enkle grunn at jeg allerede har en LRx2.9 som jeg driver mitt HSK 163 med.

                    HSK 163 settet kommer til å bli solgt med bilen det står i, men forsterkeren skal ut. Samtidig har jeg en überbillig minimalt brukt LRx4.1 (blå) på hånden.

                    Derfor..


                    Tror du ikke dette kan bli gromt da?


                    Ene Hertz HX 300 subben min døde forresten her om dagen... Kjøpte den av Lars Ove for et par mnd siden, og dere får vel en telefon om den i morgen.. Lukter ikke svidd engang!
                    Er dette noe dere har vært borti før? Prøvde å måle impedansen på den og den var 0... Ingen antydning til bevegelse i elementet når den er tilkoblet forsterkeren. Den e bare dau... Steindau!
                    Last edited by Skallesei; 10-12-2007, 02:01.
                    Fred Hugo Høgseth
                    2003 BMW 530dat
                    Pioneer - Hertz - Audison - Connection
                    www.InstallBay.no

                    Comment


                    • #11
                      Hertz er det generelt svært lite feil på, så ingenting er vanlig Høres ut som brudd i spolen, men vi får få den inn å se på den, så løser det seg nok.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Skallesei View Post
                        Av den veldig enkle grunn at jeg allerede har en LRx2.9 som jeg driver mitt HSK 163 med.

                        HSK 163 settet kommer til å bli solgt med bilen det står i, men forsterkeren skal ut. Samtidig har jeg en überbillig minimalt brukt LRx4.1 (blå) på hånden.

                        Derfor..


                        Tror du ikke dette kan bli gromt da?
                        Jo, LRx spiller meget pent og leverer bra med effekt, så det der bør bli meget bra.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by InstallBay View Post
                          Hertz er det generelt svært lite feil på, så ingenting er vanlig Høres ut som brudd i spolen, men vi får få den inn å se på den, så løser det seg nok.
                          Ja, Lars Ove skulle prøve å få sendt den inn i morgen, så dere har den vel onsdag sikkert. Finner forhåpentlig en løsning i løpet av uka.

                          Er usikker på hva jeg kommer til å gjøre med de subba mine, har jo 3 stk av de HX300 subbene, og de har levert trøkk for hver ei krone, men nå når jeg svir av 350 laken på ny bil så føler jeg at jeg kan stappe inn litt mer "high-end" stash om du skjønner. Derfor satser jeg på mille diskantene og de 8" midbassene, som er nesten samme kombinasjon som Lars Ove har i Civicen, bare dårligere mellomtoner.

                          Policyen med anlegget jeg har nå, er høyt og brutalt, mens policyen i nybilen blir pent og fyldig lyd, med mulighet for å dra på litt når jeg skulle få lyst til det. Det skal samtidig legges ned mye arbeid i å få det så bra og pent montert som overhode mulig.
                          Fred Hugo Høgseth
                          2003 BMW 530dat
                          Pioneer - Hertz - Audison - Connection
                          www.InstallBay.no

                          Comment


                          • #14
                            høres ut som en god plan
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              Blaupunkt har også en OEM amp eller hva man skal kalle det, som plugges rett i bilens iso-kontakter, og vips så har man linjeutganger osv i huet og ræva..
                              www.blaupunkt.no -> forsterkere -> THA

                              Comment

                              Working...
                              X