Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honda civic 2011, The big 3. + Diverse spørsmål; Kabling for det meste.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda civic 2011, The big 3. + Diverse spørsmål; Kabling for det meste.

    Skal da oppgradere jordinger og strøm til batteri/dynamo.
    Har forsåvidt funnet 3 kabler jeg er ganske sikker på at stemmer, men poster her for å være sikker

    1) JORDING TIL BATTERI:


    2) STRØM FRA DYNAMO TIL BATTERI:


    3) JORDING AV DYNAMMO:


    Lurer da på om de punkene jeg har funnet stemmer overens med overskriften, og er dette "the big 3"?

    Har også et lite dilemma med batteri polene:


    Som du ser så er det koblet til 3stk kabler til plussen. En av de blir jo byttet ut med 50kvadrat ledning. Så tilsammen blir det 4 kabler på plussen; 50kvm forsterker, 50kvm dynamo, og 2x original som går til resten av bilen. Det sitter også på en sikring der som det antageligvis ikke er så lurt å fjerne.

    Dilemaet er vel da egentlig: Hvordan skal jeg koble til strøm til forsterker?
    Kunne jo antageligvis koblet den til UNDER den kabelskolen til høyre der, er det en god løsning?


    Diverse andre spørsmål:

    RCA kabelen skal jo som kjent helst ikke være nært strømkabelen, right?
    Det vil da si at den heller ikke skal være nær karosseriet på bilen?(Siden dette fører strøm(jord) tilbake til batteriet?

    Jording av forsterker:

    Tenker å bruke beltefestet bak, da jeg slipper å lage noen nye hull osv.
    Er det sånn at fremgangsmåten her blir:
    Skru av belte festet, puss vekk ned til metall, plasser kabelsko over hull, for så å skru bolten ned igjen?

    Batterikapasitet:

    Har da batteri kapasitet på 45A har jeg funnet ut. Holder dette til 2x250WRMS 12"?
    Hvordan finner jeg ut hvor mye dynamoen min lader?

    Hva betyr det egentlig at batteriet har 45A? Forsterker sikringen er jo på 150A tror jeg, om batteriet kun kan levere 45A, ryker vel ikke sikringen noen gang?

    Dette ble endel spørsmål, så takk til dere om gidder lese igjennom, og komme med litt support

    EDIT: Finnes det batteriterminaler med 2x50/54 ut?
    Last edited by ai0vnju; 16-10-2012, 19:15.

  • #2
    får og finne ut hvordan du ser lade nivået da bruker du et multimeter
    Last edited by gullpluggen; 17-10-2012, 01:23.

    Comment


    • #3
      Unnskyld, men hæ?

      Er det for å måle volt eller noe?

      Tror ikke jeg trenger det egentlig..
      Last edited by ai0vnju; 16-10-2012, 22:09.

      Comment


      • #4
        dynamoen lader ca. 14,1 14,3 V tenker jeg. får å være sikker så bruker du ett multimeter

        da finner du ut hvordan den lader

        Comment


        • #5
          Hvordan er det relevant til tråden? Oo

          Comment


          • #6
            Originally posted by ai0vnju View Post
            Skal da oppgradere jordinger og strøm til batteri/dynamo.
            Har forsåvidt funnet 3 kabler jeg er ganske sikker på at stemmer, men poster her for å være sikker

            Bilde nr1 er karrosseri - batteri= Jording til batteri som du har funnet ut selv
            Bilde nr2 er fra dynamo til batteri som du selv har dunnet ut
            Bilde nr3 er jording mellom karrosseri og motor
            Så ja, detter er TB3

            Har også et lite dilemma med batteri polene:
            Som du ser så er det koblet til 3stk kabler til plussen. En av de blir jo byttet ut med 50kvadrat ledning. Så tilsammen blir det 4 kabler på plussen; 50kvm forsterker, 50kvm dynamo, og 2x original som går til resten av bilen. Det sitter også på en sikring der som det antageligvis ikke er så lurt å fjerne.

            Bytt ut disse med noen andre batteripoler

            Dilemaet er vel da egentlig: Hvordan skal jeg koble til strøm til forsterker?
            Kunne jo antageligvis koblet den til UNDER den kabelskolen til høyre der, er det en god løsning?


            Diverse andre spørsmål:

            RCA kabelen skal jo som kjent helst ikke være nært strømkabelen, right?

            Stemmer

            Det vil da si at den heller ikke skal være nær karosseriet på bilen?(Siden dette fører strøm(jord) tilbake til batteriet?

            Det gjør ingen tingen

            Jording av forsterker:

            Tenker å bruke beltefestet bak, da jeg slipper å lage noen nye hull osv.
            Er det sånn at fremgangsmåten her blir:
            Skru av belte festet, puss vekk ned til metall, plasser kabelsko over hull, for så å skru bolten ned igjen?

            Helt riktig, bare husk og smørpå noe vaselin eller linolje når alt er skrudd sammen så det ikke ruster ihjel

            Batterikapasitet:

            Har da batteri kapasitet på 45A har jeg funnet ut. Holder dette til 2x250WRMS 12"?
            Hvordan finner jeg ut hvor mye dynamoen min lader?

            Hva subbene dine er oppgitt til og gi sier meg ingentingen, det er forsterkeren som er intressant og vite her.
            Det står på dynamoen din hvor mange Ampere den gir ut, visst ikke er det frem med mulitmeteret.

            Hva betyr det egentlig at batteriet har 45A? Forsterker sikringen er jo på 150A tror jeg, om batteriet kun kan levere 45A, ryker vel ikke sikringen noen gang?

            45ah amperetimer betyr at du kan bruke 1 ampere i 45 timer før det er flatt eller 45 A på en time før det er flatt. Det er dynamoen din som lager strømmen i bilen og ikke batteriet ditt, batteriet er en reservebank.

            Dette ble endel spørsmål, så takk til dere om gidder lese igjennom, og komme med litt support

            EDIT: Finnes det batteriterminaler med 2x50/54 ut?
            Ja det finnes det i bøtter og spann av
            http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1237
            Last edited by Didrik Desibel; 17-10-2012, 00:34.
            1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

            Comment


            • #7
              Originally posted by ai0vnju View Post
              Hvordan er det relevant til tråden? Oo
              Som du ser har han antagligvis dysleksi, ikke sikkert han har skjønt hva du mener i posten din.

              On topic:

              Du kan kjøpe nye polsko for å koble til strøm. F.eks her. Må nok modifisere de kablene som allerede er koblet til batteri litt, kanskje ikke værre enn å klippe av kabelskoene.

              RCA kan godt ligge sammen med strøm. Det er kun hvis kablen har dårlig skjerming du vil få støy via den.

              Fremgangsmåten din for å feste jord i beltefestet høres riktig ut. Kan også være at du kan skru kabelskoen fast uten å ta vekk beltet. Husk at beltet må sitte ordentlig godt, sitter det ikke godt pga. kablen må du jorde et annet sted.

              Om batteriet ditt holder til to 12" er vanskelig å si. Hvor mange watt høyttalerne tåler er urelevant. Det som er relevant er hvor stort strømtrekk forsterkeren din har.

              Hvis batteriet ditt har 45Ah vil det si at du kan tappe 1A i 45 timer. Det kan dog levere voldsomt mye mer i f.eks 3 - 5 sek. Mange batterier har rundt 1000A på 3 -5 sek. Det er mye. Ofte heter dette "cold start"/ "cranking amps", benevnt som CCA og CA.

              Originally posted by Didrik Desibel View Post
              Ja det finnes det i bøtter og spann av
              http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1237
              Trenger sikkert ikke å ha med alle bildene hans i qouten din, blir mye å scrolle gjennom for å lese svar på ett av spørsmålene. Just saying..
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

              Comment


              • #8
                Takk for svar Så det bilde av dynamoen er riktig altså?

                Har da utført the big 3, også har jeg dratt strøm bak til bagasje.

                Nå gjenstår det bare å vente på posten som kommer med adaptere og deksel til spiller Så blir det testing av RCA kabel, før jeg skjuler den, for så å installere spiller

                Gleder meg!

                Comment

                Working...
                X