Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lade batteri mens jeg spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lade batteri mens jeg spiller

    Hei!
    Er ny på forumet og innen bilstereo generelt, så jeg trenger litt tips.
    Har en 65 Mustang som jeg har bygget et anlegg i. Dette anlegget består av
    1 stk Rockford T1500-1bd monoblokk på ca 1500w
    1 stk Rockford T600-4 firekanaler på ca 600w
    2 stk Rockford T1693 6x9 høyttalere
    2 stk Rockford T1652s 6,5" komponentsett.
    2 stk Rockford P3D410 10" bassere
    1 stk Northstar 40Ah Batteri.

    Jeg vet at det er et forholdsvis lite batteri, men det duger når jeg kjører bilen, pga høyamperes dynamo.
    Det er mange grunner til at anlegget er bygget sånn, men hovedårsaken til bare ett batteri er for å spare vekt da bilen også brukes i Street Legal Racing. Anlegget kan også enkelt demonteres.

    Grunnen til at jeg poster her er at jeg kunne ønske meg å ha mer strøm når jeg er på treff, dvs en lader som lader batteriet mens anlegget spiller. Tenker her altså på å spille over en lengre periode, da anlegget er tiltenkt festbruk.

    Har forsøkt å lese meg fram til hva jeg bør ha, men er helt rookie på dette området, så ca størrelse på lader hadde vært kjekt å få vite?
    Og er det noen ladere som er spesielt bedre enn andre? Leste om Powermaster, men pga at jeg har muligheter til å skaffe meg C-TEK og Ladac gjennom jobben, er det noen av disse som kan kunne passe?

    På forhånd takk!
    Last edited by 65-Mustang; 04-08-2010, 20:47.

  • #2
    Originally posted by 65-Mustang View Post
    Hei!
    Er ny på forumet og innen bilstereo generelt, så jeg trenger litt tips.
    Har en 65 Mustang som jeg har bygget et anlegg i. Dette anlegget består av
    1 stk Rockford T1500-1bd monoblokk på ca 1500w
    1 stk Rockford T600-4 firekanaler på ca 600w
    2 stk Rockford T1693 6x9 høyttalere
    2 stk Rockford T1652s 6,5" komponentsett.
    2 stk Rockford P3D410 10" bassere
    1 stk Northstar 40Ah Batteri.

    Jeg vet at det er et forholdsvis lite batteri, men det duger når jeg kjører bilen, pga høyamperes dynamo.
    Det er mange grunner til at anlegget er bygget sånn, men hovedårsaken til bare ett batteri er for å spare vekt da bilen også brukes i Street Legal Racing. Anlegget kan også enkelt demonteres.

    Grunnen til at jeg poster her er at jeg kunne ønske meg å ha mer strøm når jeg er på treff, dvs en lader som lader batteriet mens anlegget spiller. Tenker her altså på å spille over en lengre periode, da anlegget er tiltenkt festbruk.

    Har forsøkt å lese meg fram til hva jeg bør ha, men er helt rookie på dette området, så ca størrelse på lader hadde vært kjekt å få vite?
    Og er det noen ladere som er spesielt bedre enn andre? Leste om Powermaster, men pga at jeg har muligheter til å skaffe meg C-TEK og Ladac gjennom jobben, er det noen av disse som kan kunne passe?

    På forhånd takk!
    Kjøp da en C-tek 25 a. Hvis ikke den holder, så spiller du høyt..
    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

    Comment


    • #3
      min Ctek XS 25000 ladet opp batteriene på en bil som spilte ok høyt mens den stå med motoren av. Så lenge du ikke spiller på maks guffe, så vil en Ctek 25A lader holde i massevis.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #4
        Dammed: maks guffe i din bil er ikke nødvendigvis det samme som maks guffe i en annen bil!
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          nei det utrykket ble veldig relativt.

          Burde sagt noe ala: Så lenge du spiller ved moderat volum, noe man gjør på treff, slik at man ikke er en plage for andre som er der, så holder en slik lader mer enn nok. Med det mener jeg volum som er lavt nok til at man kan snakke lett med andre som er der.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            Men det som er morsomt med den laderen, er at den tåler at man guffer på over lengre tid! Vet at Joakim har kjørt anlegget sitt rimelig hardt over lang tid på treff samtidig som han brukte denne laderen. Det var jo litt effekt i omløp i det oppsettet han hadde da

            Kan absolutt anbefales denne tassen her!
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Takker for anbefaling og alle svar! Det blir nok spilt i volum á la partyhøyt, så det blir nok en lader som må tåle en liten trøkk..

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tony View Post
                Kan absolutt anbefales denne tassen her!
                Joakim eller laderen?
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #9
                  skal du spille seriøst høyt, så hadde jeg kanskje gått heller for en Powermaster 50A lader. Den får du for samme pris som XS25000 hvis jeg huske riktig.
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #10
                    PowerMaster 50A koster litt over 3k.

                    Denne ladern ser jo helt grei ut. Denne trenger vell ikke strøm fra 220v? Den bare booster det dynamoen klarer og levere?
                    http://www.powershop.as/PartDetail.a...10406;c:100457

                    Er det ikke slik at man må ha strøm fra 220v til PowerMaster? Eller har jeg missforstått det heeelt?
                    http://www.powermaster.com.tw/PM-5012.htm

                    Om jeg er HELT på vidda og ror, kan noen forklare meg hvordan det funker? Vurderer selv en C-Tek 25000, siden den leverer mest mtp størrelsen. Er liksom mer plasserings venlig.
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by GENEXXA View Post
                      PowerMaster 50A koster litt over 3k.

                      Denne ladern ser jo helt grei ut. Denne trenger vell ikke strøm fra 220v? Den bare booster det dynamoen klarer og levere?
                      http://www.powershop.as/PartDetail.a...10406;c:100457

                      Er det ikke slik at man må ha strøm fra 220v til PowerMaster? Eller har jeg missforstått det heeelt?
                      http://www.powermaster.com.tw/PM-5012.htm

                      Om jeg er HELT på vidda og ror, kan noen forklare meg hvordan det funker? Vurderer selv en C-Tek 25000, siden den leverer mest mtp størrelsen. Er liksom mer plasserings venlig.
                      Selv om det er en ørliten sjanse for at jeg tar feil, så er det første du linker til en heeeelt unødvendig duppeditt.
                      Hvis en lader får tilført samme innspending som utspending så vil den dra like mye ampere som den gir i fra seg hvis den er 100% efektiv. Og hvis den er det, så er det i beste fall to gedigne ledere innvendig i den, uten noen ting annet. Altså heelt unødvendig.
                      Hvis den gi ifra seg mere en den får tilført, så har han som har utviklet den skutt gullfuglen!

                      Nei la gutten innstalere en c-tek, å la det være med det. Han har fått gjentatte svar på det han lurte på..
                      Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                      Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                      post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                      Comment


                      • #12
                        det eneste den "boksen" ser ut til å gjøre er å øke spenningen litt.
                        den vil da også bruke litt mer effekt enn den avgir.
                        så vill nok si at den er ubrukelig dersom man har godt dimensjonerte kabler bak til batterier etc..
                        hadde nokk mye heller kjøpt en spennings regulator til dynamoen istedet pluss en power master eller Ctek lader.
                        Mvh Tony Andrè
                        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                        Comment


                        • #13
                          må ha 220 til powermaster. og Powermaster er å Anbefale!

                          eg bruker en 100amp powermaster i bilen min og den lader`n er sinnsyk.
                          når en først skal kjøpe en lader gjer ikkje samme feila som meg! kjøp en skikkeleg lader med en gang.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by bassdal View Post
                            må ha 220 til powermaster. og Powermaster er å Anbefale!

                            eg bruker en 100amp powermaster i bilen min og den lader`n er sinnsyk.
                            når en først skal kjøpe en lader gjer ikkje samme feila som meg! kjøp en skikkeleg lader med en gang.
                            Hvilket Produktnavn går denne PowerMaster laderen du har?
                            Tenker på en slik selv
                            |HonkyTonky
                            |Pioneer||Rockford-Fosgate
                            |Rockford-Wall in Progress

                            Comment


                            • #15
                              Power Master 100
                              Mvh Tony Andrè
                              Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                              Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                              Comment

                              Working...
                              X