Announcement

Collapse
No announcement yet.

"romle" lyd fra sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hei igjen, Prøvde med ny spiller idag, men rumle lyden var enda der... nu vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Drit lei snart....

    Comment


    • #17
      Igjen, hvordan er det med jording? Generelt hvordan står det til med koblinger i strømtilførselen til alle komponentene?
      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

      Comment


      • #18
        jordingen skal være grei, pusset til helt bart metall og det burde nu være i orden med strøm, er bare en enkel 12" har 35kvadrats strøm og jord kabler..

        Comment


        • #19
          hadde rumling i pioneern min jeg å. la opp både jord og +12 fra batteriet å ALT av støy er borte nå du kan prøve det du å
          I tilleg jorda jeg spillerchassiet også.
          FI SP4
          LIB
          Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
          DD4LIFE

          Comment


          • #20
            har ikke penger og kjøpe ny jordings kabel til forsterkeren, skal ta og leite etter ny jordings punkt og pusse helt ned til metallet.

            Comment


            • #21
              Prøv også med ny signalkabel.
              Hatt lignendes syndrom en gang i tia. Var biltema signalkabel som var synderen der.

              Comment


              • #22
                kjenner ingen som har ekstra signal kabel, er Ground Zero sitt kabel sett jeg har..

                Comment


                • #23
                  jeg mener at du skal legge opp nye strømkabler til spilleren. trenger ikke tykkere enn 2,5 - 4,5mm2 kabel til det.

                  ps. Jeg bruker biltema signalkabel og har lite støy med den
                  FI SP4
                  LIB
                  Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                  DD4LIFE

                  Comment


                  • #24
                    Okei. Kan være så enkelt som bare det ser du.
                    Fort gjort at en ledning hopper av i rca'n og skaper støy.

                    Prøv som folka her sier å jord på nytt. Evnt trekke nye strømkabler til spilleren også.

                    Lykke til

                    Edit: hagalien beat me to it har ikke slitt generelt sett med temakabel, men var en hvor det var brudd i ledning i rca koplinga

                    Comment


                    • #25
                      takk, Det ser ut som det er trekt ganske så tjukk strøm kabel dit bak allerede. skal prøve og jorde på nytt
                      Last edited by 240T; 23-08-2013, 17:18.

                      Comment


                      • #26
                        Men nu ser det ut som jeg har fådd tak i ny spiller.. så skal se om det forsvinner da. var en pioneer spiller jeg prøvde med isted.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by 240T View Post
                          takk, Det ser ut som det er trekt ganske så tjukk strøm kabel dit bak allerede. skal prøve og jorde på nytt
                          Nå er ikke tykk kabel ensbetydende med "god jording". Hjelper lite med tykk kabel om kabelen er tvinna rundt en lakkert ståltupp, eller er klemt inni et plastklips. I mange tilfeller er ikke bilens originale jording nok, så å strekke opp ny fra spiller til batteri, evt samme sted som forsterkerne er jordet, er aldri dumt.
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment

                          Working...
                          X