Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klisjetråd: hjelp til å velge spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klisjetråd: hjelp til å velge spiller

    Ja, jeg vet hele spørsmålet er en slitsom klisje. Men her ønsker jeg faktisk tips fra andre som har bedre oversikt enn meg. Jeg er temmelig frustrert.
    Kriterier og forutsetninger:
    Bruker i dag alpine iva-d-106 1-din flip up skjerm og pxa h-100 prosessor. Er fornøyd med lyden. Men menyene er litt gammeldags, den sitter løst og danser litt rundt ved pådrag. Har INGEN gode trådløse overføringsmåter hos meg. Bruk av en rimelig kabel mellom ipad og spiller ga forjævlig dårlig lyd. Jeg vil helst ha en 1din som gir meg de samme justeringsmuligheter, som ser bra ut, som gir meg mulighet til å bruke ipod, iphone, ipad (spotify) mest mulig trådløst.

    Må ha
    Intern forsterker er irrelevant.
    3preouts eller mer, med minimum 3,5v

    Cd spiller ikke viktig
    Bra utseende
    Justeringsmuligheter for delefrekvenser
    BT overføring av lyd med god kvalitet

    Bør ha
    Optimalt sett kunne kombinere med pxa H-100, ja jeg veit den er gammel, men én stk signalkabel fra front er veldig praktisk.
    Tidskorreksjon
    Pris under fem tusen.

    Forøvrig.
    Jeg observerer at Alpines spillere ser omtrent kliss like ut i dag som for over ti år siden. Jeg irriterer meg også over at "skjermene" (les displayene) i omtrent alle spillere, uavhengig av merke, til under fem tusen er akkurat like kjipe som for 10-15år siden. Jeg mener herregud; i dag får man ei lita klokke på håndleddet med sinnsykt display og alskens trådløse funksjoner mot smarttelefoner til en rimelig penge. Hvorfor lager ikke bilstereoprodusentene 1din spiller med touch mulighet og fargeskjerm på størrelse med en iphoneskjerm i tillegg til et par basic multinavigasjonsknapper?
    never enough!

  • #2
    Av spiller eller kun lyd?

    Comment


    • #3
      Videomulighet er bare sånn kjekt å ha.
      Jeg er klar over at noe av det jeg skriver ovenfor er litt sleivete og spissformulert, men det er gjort bevisst.

      Jeg er også åpen for løsninger som ipad-mini trådløst mot dsp etc, men tror fort det sprenger budsjettet.
      never enough!

      Comment


      • #4
        Et rimelig alternativ kan jo være en pioneern Deh-80prs

        Da får du dsp og tidskoreksjon RCA preout til 2 sub, frontsett og bakhøyttalere.
        Du har også mulighet til og streame musikk fra telefonen via Bt.
        Bruker selv dette med spotify på min Sony Xperia Z2

        Comment


        • #5
          Har deh80-prs i begge bilene, med unntak av at denne mest sannsynlig ikke virker sammen med dsp så er det ikke noe å si. 5volts utganger og spinnville priser på den fortiden !
          Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
          | Gladen 75c6 - DD m4a |
          | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

          Comment


          • #6
            Den pioneer-spilleren er et kupp men dere som har den: kan den styre spotify med neste sang, tilbake, play/pause etc? Er veldig kjekt med rattfjernis og bare ha mobilen vekk og kan styre alt via spiller
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Jeg får kun til dette via USB såvidt jeg vet... Skal ut en tur etterpå, så om det er tilfelle for BT også skal jeg opplyse om det
              Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
              | Gladen 75c6 - DD m4a |
              | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

              Comment


              • #8
                Har testet og veksle frem og tilbake fra spilleren med Bt.
                Det virker stort sett.
                Har ikke testet andre funksjoner enda...

                Comment


                • #9
                  Jeg sendte deg en PM for en stund siden ang hvordan jeg gjorde det i min bil. Virket som du var intressert, men hørte aldri noe fra deg.
                  Med det oppsettet trenger du INGEN kabler fra dash til anlegg bak, da du kan montere bluetooth enheten bak, og ha optisk fra den til DSP. Men er veldig hendig om du har fjernkontroll på DSP`n som du kan ha fremme.

                  Om du handler inn NY DSP (f.eks Bit Ten D, med fjernkontroll) så havner du under 5000.- med det oppsettet jeg har
                  Det er en billig og god løsning som jeg er svært fornøyd med.

                  Ta gjerne kontakt via PM om du vil vite mer.
                  It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                  Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                  Comment


                  • #10
                    Larsi, hva bruker du som kilde?
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • #11
                      Ipad mini --> Bluetooth Receiver (via bluetooth) --> Bit Ten D (via optisk fra receiver) --> Forsterkere (via høy kvalitet RCA).


                      Dette er også en fantastisk løsning for de med nyere biler som ønsker og beholde orginal spiller.
                      Da kobles den orginale spilleren opp til DSP ved f.eks bluetooth, RCA eller minijack (alt hva som passer spiller og DSP) , optisk brukes jo fra bluetooth receiver til DSP.
                      Da velger man bare en annen kanal på remoten til DSP når den orginale hovedenheten skal brukes (med mindre hovedenheten er koblet opp via bluetooth)

                      Det fine med den boksen jeg bruker er at den har Bluetooth 4.0, aptX, integrert DAC (brukes bare på aux). Den har AUX ut, optisk ut, og digital coax ut.

                      Etter at jeg hadde handlet min fra statene, fant jeg ut at de også selger den i norge. men jeg betalte en slant mindre

                      Boksen heter Connect CT-BMR.
                      Kontakt Øivind Sandvik, så fikser han sikkert en god pris på både DSP og bluetooth receiver
                      Last edited by Larsi; 14-12-2014, 18:45.
                      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                      Comment


                      • #12
                        alpine cde-178bt
                        Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                        Pioneer
                        Digital Designs
                        Ground Zero

                        Comment


                        • #13
                          Takker så mye for alle innspill. Larsi; ja, men jeg må da få lov til å forsøke å utvide mine horisonter litt. Din løsning kan nok være noe av det enkleste her. Men det lukter litt jobb med å eventuelt integrere en tablet i dashbord. Det er ikke gjort på en ettermiddag, og jeg har hittil ikke laget så mye som en skramme i dashbordet mitt. Er fortsatt i tenkeboksen.
                          Ozzt; den spilleren du foreslo har det aller meste som trengs. Et par drawbacks er nok at jeg igjen må til med flere signalkabler. Og jeg vet at alpine liker å selge trillebårlass med små ekstradupeditter for at ting skal kunne tilkobles.
                          Har noen god erfaring med denne app'en for lydtuning på aplle/android?
                          never enough!

                          Comment


                          • #14
                            Nå vet jeg ikke hvordan dashen din ser ut, men søk opp Padbay er det jeg har, og passer greit i et vanlig dobbeldin hull med små mods.
                            It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                            Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                            Comment


                            • #15
                              Har du låst deg på iPad som spiller?

                              Har en Sony Xperia Z3 compact og en Alpine ICS-X8, synes det fungerer greit jeg Sony har jo til og med Garmin GPS program på telefonen, så jeg har plutselig GPS i bilen Et problem er at det ikke unlocker hele telefonen ennå, og jeg hører ikke noe fra GPS eller samtaler, for jeg har bare originale høytalere i bakdøren, og denne informasjonen sendes til fram kanalen

                              Bortsett fra dette synes jeg det er kjempe løsning Må bare finne en måte å montere telefonen på.. Helst ikke så den ligger klar til å stjeles i midtkonsollen OH"!!! midtkonsollen !!!

                              Bilen blir aldri ferdig om eg fortsette å få idea..
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                              Comment

                              Working...
                              X