Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støpe kasse til reservehjulsbrønn i V70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støpe kasse til reservehjulsbrønn i V70

    Hei.

    Siden jeg stort sett reiser med mye baggasje så kunne jeg tenkt meg å frigjøre litt plass bak i V70'en ved å hive ut reservedekket og heller støpe en kasse som passer inn i brønnen. Vil fortsatt ha "gulvet" i bagasjerommet som det er slik at jeg slipper å bekymre meg for elementet når jeg fyller opp bilen.

    Vil anta at jeg ender opp med ca. 5-10 cm klaring mellom elementet (DLS MW112) og gulvplata, som skal være mer en nok for slaglengden.

    Er det noen som har erfaring med en slik løsning? Hvordan vil lyden bli i forhold til å ha "fri luft" foran elementet?
    Volvo V70 (2004)
    Alpine CDA-117ri, DLS RS6, DLS 225, DLS MW112, DLS Ultimate A6

  • #2
    Hvis jeg tolker deg rett så spør du om det er OK å bygge subwoofer nedi brønnen og fortsatt ha den dekket til over med gulvplata. Det tror jeg ikke er noen veldig god løsning. Du kan kjøpe eller lage et gitter, stofftrekk, eller annen beskyttelse som slipper lyden igjennom. Det ville være litt bortkastet å bruke masse tid og krefter på å lage kasse i reservehjulsbrønn for deretter å legge på et lokk som ikke slipper mye lyd igjennom.
    never enough!

    Comment


    • #3
      Etter en lang periode med vurdering her så blei jeg så lei av alt for lite bagasjeplass så jeg gjorde det til slutt likevel. Siden den opprinnelige kassa var litt for stor og ikke portet så ble faktisk lyden bedre enn før også.

      Vel verdt jobben etter min mening, men det var en utfordring å få kassa helt perfekt så noen kompromiss på porten og slikt måtte til.

      Har tatt litt bilder om det skulle være interesse for det, men siden alt er skjult så la jeg ikke akkurat stor vekt på at det skulle se pent ut.
      Volvo V70 (2004)
      Alpine CDA-117ri, DLS RS6, DLS 225, DLS MW112, DLS Ultimate A6

      Comment

      Working...
      X