Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i campingvogn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    tja, altså har du 4x av 8"erne eventuelt 10"erne (helst for å få skikkelig SCHMEKK i midbassen) så bør det spille mer en høyt nok for å sitte inni campingvogna.

    Hvis du skal spille for hele tryvann/kongeparken så må du nok gå til innkjøp av en hel haug mer. Nå vet jeg ikke hvor Alvdal er men om det er på østlandet en plass så bør det ikke være umulig å få til en demo av VO elementene om du skulle være intresert i hørre hvordan det kan låte

    Men om jeg skal la trua komme til gode så tror jeg det vil spille mer enn høyt nok med 4x dd vo 10" og 2x b2 diskanter sammen med 2x 1515 eller noe i den duren.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Tor Ølberg View Post
      tja, altså har du 4x av 8"erne eventuelt 10"erne (helst for å få skikkelig SCHMEKK i midbassen) så bør det spille mer en høyt nok for å sitte inni campingvogna.

      Hvis du skal spille for hele tryvann/kongeparken så må du nok gå til innkjøp av en hel haug mer. Nå vet jeg ikke hvor Alvdal er men om det er på østlandet en plass så bør det ikke være umulig å få til en demo av VO elementene om du skulle være intresert i hørre hvordan det kan låte

      Men om jeg skal la trua komme til gode så tror jeg det vil spille mer enn høyt nok med 4x dd vo 10" og 2x b2 diskanter sammen med 2x 1515 eller noe i den duren.
      Høres litt voldsomt ut, da jeg kun har max 8000kr for høyttalere, en billigere spiller og forsterkere. Men hadde vør artig å testa ut VO-serien ja Sikkert heftig shit!

      Alvdal ligger i nord-østerdal ja, ca to timer med bil unna Elverum.. hadde vør fett med en demo

      Comment


      • #18
        Skal se hva jeg får til da. Skal en tur til elverum kanskje neste helg

        Du får se hva du klarer å hoste opp for pengene men VO elementene spiller GRAPShøyt med nok effekt. Derfor jeg anbefaler 10"erne
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #19
          Originally posted by Tor Ølberg View Post
          Skal se hva jeg får til da. Skal en tur til elverum kanskje neste helg

          Du får se hva du klarer å hoste opp for pengene men VO elementene spiller GRAPShøyt med nok effekt. Derfor jeg anbefaler 10"erne
          Den er grei! Vi får snakkes igjen

          Men de komponentsettene jeg først hadde sett på, vil vel spille relativt høyt eller? Og kun en 1515 med nok effekt og i riktig tunet kasse kommer da til å gi bra med trøkk?

          Comment


          • #20
            ville gått for vo elementene. spiller vanvittig høyt



            mvh kim

            Comment


            • #21
              Ikke ta ned skaper og vegger inni vogna. Dette er bæringen og vogna vil kollapse som ett kort-hus om dere gjør noe dere ikke har peil på.

              Comment


              • #22
                Jeg jobber med dette, og stadig tilfeller hvor dette har skjedd. Kunde kommer inn med noe som kan minne om trekkspill liggende oppå en ramme med hjul

                Comment


                • #23
                  Om vi skal rive vegger/skap, setter vi opp midlertidige bærebjelker, så tror ikke det blir noe problem

                  Men et spørsmål angående strømkapasiteten til anlegget.. Vil det være nok med et slikt aggregat: http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=36712943 , en Ctek Multi XS25000 batterilader og to 95ah agm-biltemabatterier?

                  Comment


                  • #24
                    Skal i teorien funke bra lenge det kommer helt an på hvor mye strøm dere trekker fra batteriene men med cteken og greit volum så bør det kunne gå kontinuerling
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Tor Ølberg View Post
                      Skal i teorien funke bra lenge det kommer helt an på hvor mye strøm dere trekker fra batteriene men med cteken og greit volum så bør det kunne gå kontinuerling
                      Noen forslag til gode forsterkere som ikke trekker så vanvittig mye strøm, men som gir bra med effekt?

                      Comment


                      • #26
                        Det er jo litt motstridende da blir som er bil med stor motor, den bruker mer drivstoff. Kan ikke få i pose og sekk

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by fmpetters View Post
                          Det er jo litt motstridende da blir som er bil med stor motor, den bruker mer drivstoff. Kan ikke få i pose og sekk
                          Noen forsterkere er da mer "effektive" enn andre, etter hva jeg har oppfattet. Er vel slik når det gjelder motor også.. så ikke kom her!

                          Comment


                          • #28
                            Jo men strøm er litt sånn at den yter vel ikke mer en den får, 100A i 12V er 1200w uansett hvordan du ser på det sånn jeg ser det.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by fmpetters View Post
                              Jo men strøm er litt sånn at den yter vel ikke mer en den får, 100A i 12V er 1200w uansett hvordan du ser på det sånn jeg ser det.
                              Er enig i det, forsterkere kan vel aldri yte mer enn det den får av strømreservoaret uansett, men utnyttelseevnen kan være forskjellig.

                              Comment


                              • #30
                                Er det behov for c-tek ladern når aggregatet er 12 volt? ...

                                I utgangspunktet her skal jo c-tek'n funke som en konverter mellom aggregatet og batteriet. Men ettersom aggregatet er 12 v er det ikke bare bedre å bruke pengene på enda et batteri?

                                Eller er jeg ute på bærplukking her?
                                You know, Im all about that bass...

                                Comment

                                Working...
                                X