Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fyllmasse til glassfiber?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fyllmasse til glassfiber?

    Hva kan man bruke som fyllmasse til glassfiber? Har nå lagd en "vegg" med polyester, glassfiberstrie, og armering. Men det er jo da et tomrom på innsiden som jeg kunne tenkt meg å bruke til å feste høyttaleren i.

    Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

  • #2
    Har litt problemer med å skjønne hva du mener. Tror du blander terminologien litt.

    Glassfiber er armeringen, polyester er bindemiddelet, fyllmasse er feks glassbalonger som man blander med polyester for å få en slags sparkelmasse.

    Comment


    • #3
      Originally posted by trustno1 View Post
      Har litt problemer med å skjønne hva du mener. Tror du blander terminologien litt.

      Glassfiber er armeringen, polyester er bindemiddelet, fyllmasse er feks glassbalonger som man blander med polyester for å få en slags sparkelmasse.
      Det kan godt hende jeg blander litt med hva det heter
      I tillegg til glassfiberen som armering, har jeg brukt en netting med små hull. Det ble veldig stivt og fint. Men så er det jobben med å fylle igjen det tomrommet som du ser på bildet. Hva kan jeg bruke der? Jeg vil borre hull til rød plugger som jeg skal skru høyttaleren fast i.
      Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

      Comment


      • #4
        tror det blir lettere å forklare hvis du tar noen bedre bilder

        Comment


        • #5
          Har du iheletatt brukt poyester lim her eller er det topcoat du har smurt på
          øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

          Comment


          • #6
            http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemika...longer-252130/

            hva slaks polyester har du brukt?
            http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemika...lyester-36076/

            og da du skal skru fast elementet, kan du da ikke bruke innslagsmuttere på baksiden?
            http://www.biltema.no/no/Bygg/Festee...-20-stk-86195/
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

            Comment


            • #7
              Vår fyllstoff er billigere enn biltema
              http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=525

              Dog er vi 7 kr dyrer på polyester. Men vår polyester er av svært høy kvalitet fra Westsystems og/eller Reichold
              http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=974
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                Vår fyllstoff er billigere enn biltema
                http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=525

                Dog er vi 7 kr dyrer på polyester. Men vår polyester er av svært høy kvalitet fra Westsystems og/eller Reichold
                http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=974
                Skal man støpe, så ikke bruk biltemapolyester.. Den til Pål er av LANGT bedre kvalitet.
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Selger bilstereosenteret denne polyesteren i større kvanta til en rimligere penge? For om man sammenligner pris med ett 10kg spann på biltema blir prisen nesten 3gangen.

                  Bare lurer, hva oppnår man med høyere kvalitet polyester? Jeg har selv kun støpt med biltema polyester, og sikkert brukt minst 150kg på diverse prosjekter og jeg har aldri opplevd noen problemer med den.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har alltid kjøpt polyester hos en båtbygger som holdt til borti veien her og det er stoooor forskjell på den og den man får fra biltema. Dessverre har denne båtsjappa lagt ned..

                    Stikkord er vel "ferskvare". Man kan ha flaks å få grei polyester på biltema, men oftest er det ikke helt topp.

                    Den herder senere, blir styggere i finish og føles mer porøs etter herding enn den "skikkelige". Når jeg har støpt med "båtbyggerpolyester" (aner ikke merket) blir støpen blank og nesten gjennomsiktig, det gjør den IKKE med biltema sin.

                    Dette er utelukkende basert på erfaring ved bruk og svært lite vitenskaplig, men allikevel..
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      Biltema sin er kanongoe billige å lett å slipe eneste polyeterlimet derres er litt tynt kontra norpol sitt sortimang som er en go del dyrere
                      øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Joakim View Post
                        Jeg har alltid kjøpt polyester hos en båtbygger som holdt til borti veien her og det er stoooor forskjell på den og den man får fra biltema. Dessverre har denne båtsjappa lagt ned..

                        Stikkord er vel "ferskvare". Man kan ha flaks å få grei polyester på biltema, men oftest er det ikke helt topp.

                        Den herder senere, blir styggere i finish og føles mer porøs etter herding enn den "skikkelige". Når jeg har støpt med "båtbyggerpolyester" (aner ikke merket) blir støpen blank og nesten gjennomsiktig, det gjør den IKKE med biltema sin.

                        Dette er utelukkende basert på erfaring ved bruk og svært lite vitenskaplig, men allikevel..
                        Ok, takk for godt svar. Er enig i at glassfiberen til biltema ikke akkurat er pen i finnishen. Men i de fleste tilfeller så spiller det liten rolle da det bearbeides med noe etterpå uansett.

                        Fått med meg at polyester skal være ferskvare ja, men har hatt 10kg spann stående i garasjen i 2 år (uåpnet) og som har vært like godt å bruke etterpå.

                        Poenget mitt er vel at det ofte er greit å kjøpe god kvalitet på ting, men som jeg ser det så er biltema sin polyester "god nok" for de fleste, med tanke på pris.

                        Men det kommer jo selvfølgelig ann på hvor mye man skal bruke. Trenger man 1kg spiller det liten roll eom den koster 60 eller 120,-

                        Skal man handle polyester for tusenvis av kroner, så har prisen litt mer betydning

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by trustno1 View Post
                          Selger bilstereosenteret denne polyesteren i større kvanta til en rimligere penge? For om man sammenligner pris med ett 10kg spann på biltema blir prisen nesten 3gangen.

                          Bare lurer, hva oppnår man med høyere kvalitet polyester? Jeg har selv kun støpt med biltema polyester, og sikkert brukt minst 150kg på diverse prosjekter og jeg har aldri opplevd noen problemer med den.
                          Vi har tilgang på større kvanta og jeg kan sjekke pris for deg hvis jeg vet hvilket kvanta du ønsker.
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Kunne vært intressant, men har desverre allerede kjøpt det meste jeg trenger i denne omgang. Problemed med polyester er vel også kanskje at frakt blir dyrt, det går vel muligens som farlig gods?

                            Comment


                            • #15
                              Det blei glassfibersparkel fra biltema. Funka fett.
                              Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

                              Comment

                              Working...
                              X