Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lim til reconing.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lim til reconing.

    Hvilket lim skal brukes på spider, oppheng og støvhette?
    Har googlet rundt om men finner ingen klare svar.
    Ville nå tro at epoxy ville fungert bra? Og sett flere plasser døm snakker om CA lim (superlim?)...

    Det er snakk om en SS xxx15.

    Takker for svar.
    Øyvind Kalbækken

    Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

  • #2
    Jeg bruker sikaflex og aldri opplevd at det har løsnet
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Øyvind View Post
      Hvilket lim skal brukes på spider, oppheng og støvhette?
      Har googlet rundt om men finner ingen klare svar.
      Ville nå tro at epoxy ville fungert bra? Og sett flere plasser døm snakker om CA lim (superlim?)...

      Det er snakk om en SS xxx15.

      Takker for svar.
      Jeg er slett ingen autoritet på temaet reconing, men siden de fleste typer Cyanoacrylat lim jeg har vært borti blir hardt som glass, så vil vel fuger med litt tykkelse være gansk skjøre, tillegg så vet jeg også at de typene som det bruker aktivator til fort utvikler en del varme, nok til å smelte enkelte plast matrialer. (som feks et skum oppheng)

      Epoxy, høres mer fornuftig ut, siden jeg vet det ofte brukes til å lime sammen spoleformen med konen og spideren. en ulempe jeg kan forstille meg med epoxy, er at det kanskje kan bli vanskelig å fjerne igjen om du mislykkes, eller ødeleger suben på nytt og må klargjøre kurven for et nytt reconings sett.

      Jeg ser ingen direkte ulemper med Sikaflex i seg selv, men om det kun fåes i patroner for håndpresse, kan jeg forstille meg at det kan bli litt vanskelig å få et pent resultat.

      Mitt forslag er å høre med en av disse folka
      De har bla annet service på JBL proff produkter og reconer også driverne.
      Last edited by FE3T; 26-04-2011, 21:10.

      Comment


      • #4
        hva med tec7 ??
        Last edited by Talaboy; 30-04-2011, 10:29.
        Lasse Bass Tala
        Proud to be LOUD!!!

        Comment


        • #5
          Ble så jeg brukte noe jeg hadde tilgjengelig på jobben;

          Wurth Kontaktlim på opphenget og Wurth Replast 2-komponent på spider/støvhette.
          Kunne kanskje brukt Kleb & Tett fra Wurth også, men har lengre herdetid og er noe kliss å drive med..
          Fhinishen er det ikke noe å snakke på.

          Har ikke løsnet enda, å blir brukt hardt kan man si.. Funker greit, hehe

          Kan legge ut bilder av prosessen, om det er ønsker for det....
          Øyvind Kalbækken

          Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

          Comment


          • #6
            jeg brukte Tec7 på en GZPW15SPL å den er i daglig bruk
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #7
              Kjør på med bilder fra prosessen da!
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment

              Working...
              X