Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trening av Batteri(ene) for høyere hvilespenning.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trening av Batteri(ene) for høyere hvilespenning.

    Hei

    Fant en fin guide på en side hvor man kan trene opp batteri(ene) slik at de får høyere hvilespenning..
    Dette er ikke noe jeg har prøvd selv enda,men virker interessant og prøve..

    Kanskje noen har erfaring med dette og vil fortelle om det funker ?



    To successfully train a battery you need three things.
    1. A battery charger capable of delivering 15.3V (just about anything you can get)
    2. A Digital MultiMeter (DMM)
    3. Time to keep an eye on the cell !

    Now that you have a spare afternoon, DMM, charger and your new battery, its time to start the training. The process is simple..


    1. Pop it onto the charger. If you can adjust the output voltage, set it for 15V. Use low current, 1-5A at most.
    2. Attach your DMM.. initially the DMM will show low voltage, usually around 13.0V.
    3. Leave it charging until the DMM shows 14.7-15.0V, then take it off the charger.
    4. Leave it resting for 1-2 hours.
    5. Repeat.

    After a few cycles like this over a week or two, the battery will "learn" that it should maintain a higher state of charge.. so you'll get a nominally higher float voltage. Hoorah !

    Link til siden: http://www.decibelcar.com/menuelectri/206.html

  • #2
    selv om jeg ikke har peiling på dette så synes jeg denne guiden var nyttig.
    jeg håper andre kommer denne guiden til nytte.
    hilsen John.

    Comment


    • #3
      Kan nok stemme dette her.
      Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
      Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

      Comment

      Working...
      X