Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cd spiller med eller uten dab eller dab+ 4 x 100 watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cd spiller med eller uten dab eller dab+ 4 x 100 watt

    har funnet en 4 x 100 watt cd spiller men den er uten dab, det er bare en vanlig cd spiller.

    http://www.sony.com/electronics/in-c...etails_default er denne bra?

    har en Pioneer DEH-X6700DAB 4 x 50 watt MOSFET men spiller så dårlig at høytalerne skurrer. http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...n-deh-x6700dab

    er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en med dab eller dab+ 4 x 100 watt i eller utlands?

    egentlig så trenger jeg ikke dab før 2017 og da kan jeg bare kjøpe sånn clip on dab

    har 2 http://www.bassbrothers.no/bilstereo...x-coax-70-110w i sidene fremme og 2 http://www.bassbrothers.no/bilstereo...-coax-120-180w i hatte hyllene baki.
    Last edited by m0nk3n; 09-05-2016, 06:17.

  • #2
    Etter min mening vil du aldri finne en spiller som klarer 4x100W. Mulig det finnes, men jeg har aldri sett noen.
    Skal du ha bedre lyd i høyttalerne dine anbefaler jeg heller å hive dem på en separat forsterker.
    never enough!

    Comment


    • #3
      Det er ikke spilleren sin skyld at det ikke låter bra i bilen din, det er helt sikkert. Den Sony spilleren er ikke kraftigere enn Pioneer, JVC, eller andre merker, selv om de skryter på seg voldsom effekt. Det er bare tull. En spiller har ikke egen strømforsyning til forsterkerdelen, så denne blir direktedrevet av 12 volt. Det er derfor ikke fysisk mulig å få en spiller til å levere så mye effekt som produsentene oppgir.

      Prøv å juster alt på "flat". Bass satt til null, ingen loudness, ingen bass EQ osv. Da bør det ikke skurre ved normalt lyttevolum.

      Og som nevnt, alt blir bedre med forsterker. Akkurat som alt blir bedre med bacon
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        sony spillern har ikke "flat" instillinger. ps: sjekk denne https://www.youtube.com/watch?v=0zkLwQVHxfI

        pioneer spilleren jeg hadde var utter crap. er mye bedre fin og klar lyd med sony spilleren. med crap bygget som jeg har i bilen hører jeg ikke noe uttenfor vinduet pga denne spilleren. eneste minus jeg tror du pirker på er at den ikke har dab. kjøp en clip-on da...

        og det følger med 15 amper sikring til den innebygde forsterkeren i sony spilleren. skulle det bare være "plastic?

        er det viktig at jeg ikke finner en cd-spiller med 4 x 100 watt når det omtrent ikke skulle telle annet enn for show? og allikevel hive på en separat forsterker som bare lager krøll ?

        75 watt RMS 2 ohm holder lenge...

        pioneer cd spilleren var bare 2 x 50 watt = ca 12 watt RMS.. og hadde ikke tukla med innstillinger på den. nye høytalere, og skjifta til sony sin. ingen klirring, klar lyd, hører teksten og alt...
        Last edited by m0nk3n; 12-07-2016, 11:44.

        Comment


        • #5
          Om separat forsterker lager krøll, bør du få en som kan det til å montere utstyret. En separat forsterker er alltid bedre enn innebygget forsterker, uansett om den er kjøpt på biltema.


          Om spilleren har 15A sikring, så sier det seg selv at den ikke klarer å levere 2x100 watt

          Pioneer har EQ innstillingen på "Powerfull" som default. Sett den på flat. Da tenker jeg du hører forskjell.

          Men igjen, den Sony spilleren er absolutt ikke bedre enn Pioneer. Eller noen av de andre kjente merkene. De har akkurat samme forsterkerkrets, med samme oppbygging, alle sammen. Ta det fra en som har holdt på med dette i over 22 år, og har vært borti det meste av spillermerker.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            skjønner ikke hvorfor dette stedet lever... det er ikke 2x100 watt. det er 4x100. om du såg på linken så fikk du ikke sikkert med deg det uansett.

            og btw i bil stereo bransjen så har ikke cd spilleren noe å si. FEKS: om du har et 40000 watt anlegg i bilen så er det bare lyden som blir sendt til høytalerne og forsterkerne som tar seg av resten, så du kan like godt koble til en ipod for den del... lol

            pioneer spilleren har 18 watt rms. sony spilleren som jeg har nå har 72 watt rms. og hvorfor skulle ikke jeg høre forskjell når jeg ikke bruker forsterker baki bagasjorommet til å forsterke lyden men bare bassen.... herregud....

            forsterkerkrets pish pash... det er vel samme greia på gamle og nye høytalere men du vet ikke hvorfor dem nye spiller bedre? er det det du sier?
            Last edited by m0nk3n; 23-07-2016, 07:40.

            Comment


            • #7
              Det er ingen innebygde forsterkere i CD-spillere som leverer betydelig mere effekt enn andre. De har alle samme fysiske mål. De er alle tilkoblet den samme (under)dimensjonerte strømkontakten. At noen spiller penere enn andre, absolutt. Men du må ikke la deg lure til å tro på at den ene er tre-fire ganger så kraftig som konkurrenten. Hvis de oppgir det så er verdiene antakelig målt på helt forskjellige måter. Forøvrig, er du ute etter en forbedring av lyden så koster du på deg en separat forsterker til et par oppgraderte høyttalere.

              Det du skriver om 40.000W og ipod gir ingen mening for meg. Du kan fint bruke iPod som lydkilde. Jeg bruker iPad og det er helt knall. Signalkilden (cd-spiller, iPod etc) din har betydning uavhengig av hvor kraftige forsterkere du har. Det er jo her lyden starter å bli avspilt så jo "renere" signal som utgangspnkt jo bedre.

              Var det noe mer du ikke var enig i eller ikke forstod? Det er poengløst å komme ver og forsøke å "trolle" folk som faktisk driver en spesialbutikk for bilstereo. Hvis ikke ditt neste innlegg er bedre enn ditt forrige så gidder jeg ikke bruke mer tid på deg.
              Last edited by bass-freek; 23-07-2016, 09:05.
              never enough!

              Comment


              • #8
                trolling og trolling. leser du overskrifta på denne tråden og første innlegget jeg har så kan du vel se at du basefreak, ikke gidder å lese overskriftene til spillerne som eventuelt noen skulle finne.

                står det 4x100watt så driter jeg i om den spiller 4x100 watt. og om dere tror den ikke yter mer enn "noen andre spillere" som igjen er et markedsførings triks. men at det kommer fra dere... jøssess.

                les første innlegget om igjen. og kom med skikkelig "advice" istedenfor å bare prate stygt... skikkelig motbydelig gjort av deg.

                samme hva slags spiller du kjøper bare den har klar signal fra spilleren og til høytalerne. så at du ikke skjønner at du kan bruke ipod på store bil anlegg...
                "extra" lyd innstillinger er jo irritasjon i seg selv. bare du har signal fra kvaliteten på lyden, og er den bra så skulle det bare mangle... yo!

                vôila 4x250 watt -> https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...4607-223-18930
                Last edited by m0nk3n; 23-07-2016, 09:48.

                Comment


                • #9
                  Tada..https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...32897-223-9436
                  Samme spiller, her annonsert med 200w maxeffekt og 120w totaleffekt. Det skulle tilsi noe sånt som 30w pr kanal, noe som er optimistisk fra en spiller uansett merke men, er ganske vanlig markedsført i spillere i dag. Du kan få nesten så mange watt du vil ut av en forsterker, det spørs bare hva og hvordan du måler, for et eller annet sted er målingen din godkjent. Så lenge du et eller annet sted langt inn i brukermanualen forteller hvordan du har kommet fram til så så mange watt er det greit. 400w/4x100w@1K@15%thd er ikke urealistisk i en spiller. Men det er heller ikke urealistisk med 5w/4x1w@20-20k@0.1%thd i samme spilleren, men det er det ingen som markedsfører med er det det da?

                  Så til spørsmålet ditt :
                  Ja, Sony spilleren er bra. Den vil fylle brakka di med vellyd så lenge du følger opp med høytaler i samme kaliber.

                  Sånn, ferdig snakka.

                  Comment


                  • #10
                    Bare at spørsmålet var ikke det i det hele tatt. Men om noen laget en spiller med dab+ og 4x100w....

                    Og svaret er veldig enkelt nei.
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                    Comment


                    • #11
                      "Powerful" er en liten bit av helvette.

                      Comment


                      • #12
                        hva med den youtube videoen jeg la ut? " https://www.youtube.com/watch?v=0zkLwQVHxfI "
                        den har som "Dynamisk RMS (burst) power = 75 watt rms 2 ohm. ????????
                        gå til 2 minutter og 33 sekunder.....

                        spørsmålet var " er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en med dab eller dab+ 4 x 100 watt i eller utlands? " "" som dem reklamerer for "" og alle veit jo at reklamen er 50% riktig/feil... så hva faen?

                        og da mente jeg "radio\cdspiller" generelt for å få lyd i bilen............................

                        så fann jeg den sony spilleren som var innenfor nordic område, gikk til youtube og sjekke ut noen tester.

                        hva skjer med feedback her da?

                        alle forum som jeg sjekk ut i utlandet. feks caraudio . com \ forums sier det er en helt grei spiller, og her er det bare misforståelser...

                        Comment


                        • #13
                          Du er selvfølgelig klar over at 75w RMS @ 2 ohm blir til ca 35-40w RMS @ 4 ohm? Altså, i nærheten av hva "alle" oppgir av effekt i spillere.
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            hahaha. der dreit du deg ut.. lol... så hvis 35 - 40 watt RMS (root means square) på den sony spilleren som jeg har babla om, så blir det ca (ish) 40 watt RMS ganger med 0,707 = 28,28 ganger 4 (4 høytalere, som jeg har..) ca 113,12 watt....

                            så hva du babler om er det ingen som vet... har du ikke noe å si til sony sin nye spiller. og alle gode anmeldelser den har fått og ikke giddi å leita opp hva det jeg spurte om i første fane så kan jeg like godt bare slenge alle forsterkerne mine og di 4 18" og alle batteriene og ALT som jeg hadde tenkt å putte i bilen etterhvert på dynga.

                            se på den linken her http://www.sony.co.uk/electronics/in...etails_default
                            trykk på " specification " og les at det står OUTPUT POWER (4OHM, 1KHZ, 16V) 100W....

                            jeg driter i at du prøver å lyge på til meg at det ikke står nøyaktig hvor mange watt en kævla cd spiller har... for faen, ta å ring sony da....

                            om du vil ha diagram altså.. sååå vanskelig....
                            Last edited by m0nk3n; 03-08-2016, 19:03.

                            Comment


                            • #15
                              ...Og DER ble dette den mest underholdende tråden i 2016!
                              never enough!

                              Comment

                              Working...
                              X