Announcement

Collapse
No announcement yet.

Silikon fjerner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silikon fjerner

    Hei.

    Lurer på om det er noen her som har hørt om et middel man kan påføre en allerede herdet silikonfuge, som vil fjerne dens egenskaper?

    Har sett det en plass på ett av forumene, men klarer ikke og finner igjen det!

  • #2
    biltema.no og søk etter silikon fjerner

    Silikonfjerner
    Gelekonsistens. Inneholder naturlig sitronløsning, som fjerner herdet silikon-, butylen-, akrylat- og polyuretantetningsmiddel. 100 ml

    Comment


    • #3
      Ellers så har Wurth en type som er veldig bra.
      Men det er næsty greier, så pass på å alltid bruke gummihansker og gassmaske da denne typen inneholder Benzen..
      Mvh
      Are
      1994 Nissan Micra Super S
      Pioneer - Focal - Helix - Audison Connection - Exide Maxxima 900 DC

      Comment


      • #4
        Okidoki

        Prøver den fra biltema først jeg, for hakke peiling på hvor jeg skal få i den andre her omkring!



        Takker for svar!

        Comment


        • #5
          Jeg prøvde den fra biltema i helgen, den var ræv. 100 kroner bortkastet. Pluss for at den ikke tok malingen, men den tok ikke silikonen heller.

          Sjekk denne:
          http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=1054691


          Evt kan du jo kanskje bruke aceton hvis ikke det er så nøye med malingen på flaten som skal renses.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Micratech View Post
            Ellers så har Wurth en type som er veldig bra.
            Men det er næsty greier, så pass på å alltid bruke gummihansker og gassmaske da denne typen inneholder Benzen..
            Den tar maling og eller? Skulle hatt en som fungerer som er snill med maling.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Pappa View Post
              Den tar maling og eller? Skulle hatt en som fungerer som er snill med maling.
              Typen Silicone fjerner fra Wurth fjerner ikke maling.
              Vi benytter den på jobben til fjerning av overflødig monteringslim når vi monterer diverse styling på biler. Det funker den bra til.

              Har aldrig prøvd den på tørr silicone, men vil tro at den vil løse opp dette ganske bra uten å love meg helt bort.

              Den fungerer ihvertfall utmerket ved fjerning av diverse limtyper.
              Så en kanne med wurth typen er utroli kjekk å ha stående..
              Mvh
              Are
              1994 Nissan Micra Super S
              Pioneer - Focal - Helix - Audison Connection - Exide Maxxima 900 DC

              Comment


              • #8
                Fjerner ikke maling/lakk den nei. Vi bruker den ofte til å rengjøre bilene rett før lakkering, men for all del bruk hansker. Trekker inn i blodet ditt raskere enn du kan tenke deg. Dypper du hånda i en bøtte med dette kan det måles giftgasser på pusten din etter bare 5 min...
                sigpic

                Comment

                Working...
                X