Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå er jeg lei av DYNAMOSTØY!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå er jeg lei av DYNAMOSTØY!

    Det gjelder en pioneer deh-x8500dab. Jeg byttet spilleren på gatebil rudskogen nå i høst (demobrukt) Da fikk jeg vite at den hadde tidligere vært reparert. jeg spurte spesifikt om den lille pico sikringen var gåen og fikk nei som svar.

    Jeg har nå prøvd å finne ut av hvor feilkilden kommer i fra.
    Tiltak;
    -Testet med egen signal kabel fra spiller til forsterker rett igjennom bilen (luftlinje.)
    -Pluss og minus til spilleren har likt potensial som forsterkeren. Testet med 2,5mm2. Forsterker koblet direkte på batteri. (Jeg har ikke målt spenningsfall ved pådrag ved spiller)
    -Testet med en annen spiller fra en kamerat. Samme problem. (Spiller fra LG)
    -Jordet skjermen på signalkabel. Dette forverret situasjonen.
    -kobler jeg fra signalkabelen fra forsterkeren, forsvinner støyen.
    -Jeg har prøvd med min hifi-forforsterker. Da er det ikke noe støy så da er vel forsterkeren i orden.

    Det eneste jeg kan skjønne er at det er noe feil med spilleren, eller forskjellig potensial mellom dynamo og spiller/forsterker. Dynamo sitter på motorblokka og har originalt 25mm2 mellom karosseri og blokk. Jeg har 50mm2 mellom batteri og karosseri bak. Bilen er forresten en bmw E39. Jeg sliter ikke noe spesielt med strømmangel. Jeg må dra på litt før jeg får spenningsfall fra dynamoen.

    noen som kan bidra her litt? Jeg holder på å rive av meg håret. Vil helst slippe å sette tilbake interiør/seter når jeg ikke vet hvor feilen ligger.
    Last edited by Question mark; 17-09-2014, 22:05.
    ?

  • #2
    Er det dynamostøy som er problemet? Det er ikke et ukjent problem i BMW.

    Du sier du har prøvd med din hjemmeforsterker, og da er det ingen støy. Er det da fortsatt med bilens spiller som kilde?

    Du har også prøvd en annen spiller, med samme problem. Da høres det lite sansynlig ut at det er spilleren din som er problemet.

    Du kan koble en 2,2 micro kondensator i paralell på B+ på dynamoen. Da blir normalt all støy borte.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
      Er det dynamostøy som er problemet? Det er ikke et ukjent problem i BMW.

      Du sier du har prøvd med din hjemmeforsterker, og da er det ingen støy. Er det da fortsatt med bilens spiller som kilde?

      Du har også prøvd en annen spiller, med samme problem. Da høres det lite sansynlig ut at det er spilleren din som er problemet.

      Du kan koble en 2,2 micro kondensator i paralell på B+ på dynamoen. Da blir normalt all støy borte.
      Takk for tipset
      Kjørte forforsterkeren utenom bilens spiller. Når du mener B+, så er det plussen fra batteriet til dynamo?
      ?

      Comment

      Working...
      X