Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montere anlegg i E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montere anlegg i E60

    Hei Godtfolk. Jeg finner ingen innlegg eller tråder som forklarer hvordan man monterer anlegg i BMW e60. Er det noen erfarne brukere her som kan linke til en tråd her på forumet ? Tusen hjertelig takk
    2004 BMW 525D, 235 HP, Tyskimportert. Strøken, Uten anlegg enda.

  • #2
    Det hadde vert fint om noen kunne svare meg Kjempefint forum btw
    2004 BMW 525D, 235 HP, Tyskimportert. Strøken, Uten anlegg enda.

    Comment


    • #3
      Hei. Finnes mye med engelsk språk, Youtube videoer også. Hva med å forklare hva du ønsker av info, kanskje starte din egen tråd?
      kanskje dette kan være noe, om du ønsker en litt lettere og orginal installasjon? http://www.bavsound.com

      Comment


      • #4
        Takk for at du får meg til å føle meg velkommen...... setter stor pris på svaret ditt ! Hovedsaklig så vil jeg ha 12-15 toms subber. har ganske bra orginalt annlegg fra før så tror ikke jeg trenger å oppgradere det. Problemet er at jeg ikke vet åssen jeg skal få strøm til forsterker/sub fra den spilleren som er i bilen.
        Attached Files
        Last edited by Kakemonsteret; 24-08-2015, 22:37.
        2004 BMW 525D, 235 HP, Tyskimportert. Strøken, Uten anlegg enda.

        Comment


        • #5
          Du er nok velkommen! På forumet. Velkommen i hvertfall, fra en annen newbie. Hvilken årsmodell E60 har du? Noe av signalene på går optisk tror jeg, skal se mer på d i morra. 12 og spesiellt 15" subber trenger mye volum i kassa, du må ofre stor del av bagasjerommet. Du kan hente litt volum fra reservehjulsbrønnen hvis du vil jobbe med polyester og glassfiber (er ikke så vanskelig som d høres ut, men krever tid). Vet du hvilke type anlegg type anlegg som sitter i? Hi-fi pro? Står på utstyrslista. Viktigste å starte med hva er du ute etter? Pen lyd, krusebass?

          Comment


          • #6
            Hvis du skal beholde mest mulig av orginaloppsettet i bilen er beste løsning en lydprosessor, DSP. F.eks Audison Bit one.
            Da kan du hente signal fra orginalspiller og koble på en shitload med forsterkere til å drive det du vil. Hele lybildet settes da opp med bruk av PC. Pris for dette nytt
            Dsp 5-6000kr
            4-kanalsforsterker fra 3500 og oppover
            Subwoofer fra kr1000 til uendelig.
            Strømkabling fra 1000kr
            Anbefaler å putte inn et ekstra batteri hvis du skal ha sub, biltema agm duger.
            Har ikke bygd i bmw, men søk på nett, det er garantert noen andre som har lagt opp strøm i din bil tidligere.
            Jeg har masse 12" til salgs til kjempepris i til salgs delen av forumet!
            never enough!

            Comment


            • #7
              Tråd om en stasjonsvogn. http://bilstereoforumet.no/showthrea...highlight=Tony
              Han er kanskje ikke så aktiv lenger, men kanskje det går å skrive mail
              ?

              Comment


              • #8
                Her er de generelle trinnene for å installere et nytt lyd- eller navigasjonssystem i en BMW E60:

                01. Samle alle nødvendige komponenter for nytt systeminstallasjon, inkludert det nye hovedenheten, ledningsnett, dash kit og eventuelle adaptere eller grensesnitt som kreves for din spesifikke BMW E60-modell.

                02. Koble fra den negative batterikabelen fra batteriet ditt på BMW E60 for å forhindre eventuelle elektriske kortslutninger eller skader under installasjonen.

                03. Fjern den eksisterende hovedenheten og koble fra alle ledninger og kontakter. Dette kan kreve spesialverktøy for å fjerne fabrikkradioboksen og trimmelementer.

                04. Installer ledningsnettet og eventuelle nødvendige adaptere eller grensesnitt i din BMW E60. Følg produsentens instruksjoner for riktig installasjon.

                05. Installer den nye hovedenheten i dash kiten og koble til alle ledninger og kontakter. Sørg for at alle tilkoblinger er sikre og riktig innstilt.

                06. Koble til den negative batterikabelen og test det nye systemet for å sikre riktig funksjonalitet.

                Det er viktig å merke seg at installasjon av et nytt system i en BMW E60 kan kreve spesialiserte kunnskaper og ferdigheter. Hvis du ikke føler deg komfortabel med å utføre installasjonen selv, anbefales det at du søker hjelp fra en profesjonell installatør eller et BMW-forhandlingssted.
                Hvis du er opptatt av teknologi! Oppdag magien av lyd med Apple HomePod Min?

                Comment

                Working...
                X