Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til trekking av skai?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til trekking av skai?

    Heisann, jeg holder på å bygge en basskasse til min e39. Denne kassen skal være der armlenet er i baksetet, og skal derfor trekkes med skai.. Under skaien skal jeg ha ett lag med ca. 5mm skumgummi. Hvordan bør jeg gå frem for best mulig resultat? Regner nesten med at jeg bør lime skumgummien i kassen, og skaien i skumgummien, men hvordan får jeg f.eks. hjørnene pene? Bør/skal det brukes stift? hvilken lim er å anbefale?

  • #2
    Skai er veldig stivt og lite elastisk, men bruk litt makt og stifter i tillegg til en sterk lim så får du nok til. Du burde klare å trekke den akkurat rundt hjørnene.
    Jeg var veldig fornøyd med vinylen og limen jeg har prøvd fra bilstereosenteret:
    Vinyl 1 eller 3, en annen verden enn skai med tanke på hvor medgjørlig den er
    og Lim virker kanskje dyr men funker bra og er lettvint

    Comment


    • #3
      Okei, jeg har noen plater til overs som jeg kan prøve litt på først Skai får jeg gratis fra min onkel som jobber på møbelfabrikk, men om jeg ikke får til å trekke den så det blir pent, så blir det sikkert til at jeg bestiller vinyl fra bilstereosenteret.

      Comment


      • #4
        Du kan også lage pynte plater som du trekker og skrur fast til kassa f eks

        Mvh Kim

        Comment


        • #5
          Det burde jeg kanskje ha tenkt på.. Kassen er straks klar til montering. Venter egentlig kun på lim, skumgummi og skai.

          Comment


          • #6
            Om du kjøper vår Vinyl1, så får du en vinyl som er elastisk i to retninger, og i tillegg er det lik som vinylen som er på dashbordet ditt.


            http://bilstereosenteret.no/products/vinyl-1
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment

            Working...
            X