Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker slår seg ikke på

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker slår seg ikke på

    Hei



    Er ferdig å koble opp anlegget mitt, men jeg har et problem med at forsterker ikke slår seg på.



    Har målt at det er 13V mellom + og - på forsterker. Imellom + og remote er det 12V når tenninga er både på og av. Mellom - og remote er det 0V.



    Har prøvd å legge en lask mellom + og remote, men forsterkeren vil fortsatt ikke skru seg på. Har prøvd å skifte sikringene på forsterkeren, fungerte fortsatt ikke, virker å være helt død.

    Det er kun koblet 1 RCA kontakt til spilleren, for den hadde bare en utgang, men det skal visst gå fint.


    Noen som har peiling på hvorfor den ikke skrur seg på?

    Anlegget:
    http://www.bassbrothers.no/bilstereo...l-12-basspakke

  • #2
    Så...remoten din gir jord uavhengig av tenning/spiller av eller på?
    Først ville jeg koblet remoten fra det den er koblet til foran. Og så ville jeg koblet den fra forsterker. Så ville jeg målt mellom + og remoteledningen og har du fortsatt utslag da ligger remoten din til jord et sted på veien. Legger du så en lask over fra + til remote og forsterkeren starter opp er det bare å koble remoten tilbake i forsterkeren, så fremt du har forsikret deg om at den ikke ligger til jord ja.
    Så går du fram igjen, finner en kilde du vet når det er 12v+ på og kobler inn remoten din der. Starter forsterkeren nå? I såfall må du finne en kilde som skrur av og på 12v+, som f.eks en spiller med remote eller elektrisk antenneutgang, en tenningslås, en on-off bryter eller lignende.
    Hvis den ikke starter ligger ikke remoten din mot jord, den er kappet helt av et sted på veien.

    Nå har du ihvertfall litt å starte med før du trenger å rive hele bilen igjen
    Last edited by kane; 30-08-2016, 00:37.

    Comment


    • #3
      Hei

      Finner ikke remote ledningen bak spilleren min, så jeg bruker ledning til elektrisk antenne.

      Var ute å målte isted. Koblet remote ledningen ifra i begge ender, 0 Volt mellom + og remote ledningen, så den ligger ikke mot jord. Har og sjekket at den ikke er kappet av.

      Koblet remote til elektriskantenne, 12V mellom + og remote, uavhengig av tenningsnøkkelposisjon.

      Men burde ikke forsterker slå seg på når det er 12V mellom + og remote? Når jeg legger en lask fra + til remote så slår forsterker seg på.

      Comment


      • #4
        Hvis du setter den røde ledningen fra multimeteret på 12v+ og den sorte på antenneutgangen på spilleren og slår på spilleren, hva viser multimeteret da?

        Comment

        Working...
        X