Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forvrengning i VW Golf MK6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forvrengning i VW Golf MK6

    Hei. Har en VW Golf MK6 Highline Variant med originale Phillips høyttalere og PioneerAVH-X3800DAB. Det oppleves noe forvrengning og skurring. Jeg tenkte dette kunne være at de originale høyttalerne var noe slitne, så jeg testet med Pioneer TS-A172Ci. Forvrengningen var der like fullt.

    Tidligere har jeg hatt en VW Polo 9N3 med Pioneer AVH-x3500DAB og de samme originale høyttalerene, hvor denne forvrengningen ikke var like fremtredende. Etterhvert som de gamle høyttalerene ble utslitte, ble disse erstattet med TS-A172Ci uten forvrengning.

    Lydinnstillingene er stilt inn på samme måte i Golf'en som i Polo'en.

    Så da lurer jeg på hva feilkilden kan være?
    Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

  • #2
    At spilleren var lavere effekt kontra tidligere, og det kan skyldes spenningsfall i tilførsel?. Du kan med fordel legge inn en eksempelvis 8kv kabel fra batteri, for -og+ med sikring, og la Can bus være som den er, eller sette inn separat forsterker? (Du nevner ikke om spiller eller separat forsterker forsyner høyttalerene)
    Har du 3veis i golfen, kontra 2veis i polo er det vel også tyngre for spilleren å drive

    Comment


    • #3
      Originally posted by golfnos View Post
      At spilleren var lavere effekt kontra tidligere, og det kan skyldes spenningsfall i tilførsel?. Du kan med fordel legge inn en eksempelvis 8kv kabel fra batteri, for -og+ med sikring, og la Can bus være som den er, eller sette inn separat forsterker? (Du nevner ikke om spiller eller separat forsterker forsyner høyttalerene)
      Har du 3veis i golfen, kontra 2veis i polo er det vel også tyngre for spilleren å drive
      Av budsjettårsaker vil det ikke bli montert inn noe ekstra i denne bruksbilen. De originale Phillips høyttalerene er toveis akkurat som i Polo'en, og har samme effekt, så de skal ikke være tyngre å drive.
      Det er ingen separat forsterker.
      Pioneer AVH-X3500DAB er oppgitt til å ha 4x22W RMS og 4x50W Max.
      Pioneer AVH-X3800DAB er oppgitt til å ha 4x22W RMS og 4x50W Max.
      Nå har jeg dog ikke testet om tykkere høyttalerledninger hjelper enda, om det skulle ha noe å si i dette tilfellet. Et evnt. spenningsfall i tilførsel vil vel være konstant ettersom forvrengningen er der hele tiden.
      Last edited by KennethO; 20-07-2016, 04:37.
      Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

      Comment

      Working...
      X