Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp av et geni til å identifisere kabler...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp av et geni til å identifisere kabler...

    Hei!
    Dette er min første post.
    Jeg har en Alfa Romeo 159 med Original Radionav/GPS.
    Lyden suger, og jeg har derfor kjøpt en Pioneer X5800, men jeg har møtt på uventede problemer.
    Jeg trenger hjelp av noen som er stereo kyndig for å løse dette tror jeg, det er nemlig første gang jeg prøver meg på dette.

    Bilen som er 2010 modell har original Radionav og har ikke ISO kontakt som de andre alfaene, men en quadlock plugg.
    Det er denne som skaper problemer, derfor har jeg nå klippet denne og har tenkt å koble det manuelt.
    Det er fem kabler som ikke er merket som er utfordringen. De siste åtte er høyttalerkabler (uten spenning).

    Legger ved bilde av pluggen og de fem kablene.

    Ved måling med multimeter får jeg følgende:

    Lys Gul (tykk): Uten tenning på12,7 Volt . Med tenning på: 14,1Volt (Pluss hovedstrøm?)
    Sort (tykk) : Uten tenning på-12,7 Volt. Med tenning på: -14,1 Volt (Minus hovedstrøm/Jord?)
    Blå: : Uten tenning på: 0,47 Volt Med tenning på 0,6-1,0 Volt
    Hvit: : Uten tenning på: 12,2 Volt Med tenning på 4,4 Volt
    Brun: : Uten tenning på 0 Volt Med tenning på 0 Volt

    Jeg får ikke liv i Pioneer spilleren når jeg kobler til Lys Gul og Sort. (trenger den en ekstra strømkabel?)
    Jeg bruker en Connects 2 for Alfa 159/brera kabelsett fra pioneerspilleren. (CTSAR002.2)

    Legger ved koblings skjema for original anlegget, og bilde av Quadlock pluggen som sitter/satt i bilen!
    Noen som kan hjelpe meg med dette her på forumet?

    Vennlig hilsen Frank
    Attached Files
Working...
X