Announcement

Collapse
No announcement yet.

Basskasser - spørsmål, utregning og lignende

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    eit lite spørsmål: Ka ville DU ha gjort . all volumet i "bagasjerommet" skal brukest.

    mine alternativ:
    1 glassfiber alt. (stål avstining seff)
    2 tette igje div hulrom (som eg ser føre meg at eg ikke klarer å få det heilt til)
    3. bruke støype plast.(legger stål og avstiver) deretter et par lag med glassfiber.. (raskest måte trur eg)

    å bygge kasse i mdf. totalt uaktuelt.

    Comment


    • #47
      eg burde vel maskere opp alt vist eg skal støype? eller legge fiber rett på dempinga, kassa skal ikkje vere mulig å ta ut frå bilen.! trenger svar so fort so mulig ka eg skal gjere.

      Comment


      • #48
        Jeg ville støpt allt i et med glassfiber, hadde ikke gidda å maskere.

        Comment


        • #49
          Vil det bli stor forskjell i sq mellom 2 kasser som ser slik ut:




          Det er en Hertz es300d som skal inn og bagasjerommet i en liten civic hb er ikke noe å skryte av, har derfor lyst å støpe i hjulbrønn eller alternativt semi integrere den som bildet ovenfor, kassen skal være lukket!


          ****'
          Det vil ikke bli så stor plass mellom kanten på suben og kassen som bildet viser der den går ned i hjulbrønnen, blir en 7-12 cm kanskje
          Honda Civic Ej9
          Pioneer/Hertz/Audison

          Comment


          • #50
            Svaret er Nei! formen på kassa har ingenting å si! Selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser, men skal lissom endel til før det har noe utslag.

            Lykke til med byggings!
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #51
              Takk takk, hadde hørt noe lignende før men kjekkt å få det bekreftet!
              Honda Civic Ej9
              Pioneer/Hertz/Audison

              Comment


              • #52
                alså vist en har en "tunnel" som er mindre en arealet på subben. bort til et anna rom i ei kasse kan det skape problem.

                Comment


                • #53
                  Hvorfor ikke kjøpe kasse, isteden for å bygge selv? Får jo ikke ditt eget preg av det og sann da, men vil lyden bli noe forandret?

                  Comment


                  • #54
                    Fordi jeg er ute etter og spare mest mulig plass, samt få et pent bagasjerom som ikke har en stor bautastein av en kasse i...
                    Og om man er nøye nok så blir vel lyden minst like bra tenker jeg

                    Om du har sett bagajserommet i en civic hb og tenker på å ha den som bruksbil så skjønner du sikkert.
                    Honda Civic Ej9
                    Pioneer/Hertz/Audison

                    Comment


                    • #55
                      Spørsmålet var egentlig ment som generelt Forstår godt hvorfor du vil bygge selv, får mye mer plass og får et mye råere utseende. Men _jeg_ er ikke noe særlig "handy" og vet ikke om jeg klarer å bygge en skikklig kasse. Derfor lurte jeg litt på det.

                      Comment


                      • #56
                        Noen som kan anbefale en kasse til Hertz ES300D?

                        Comment


                        • #57
                          Er noen så snille med meg at de kalkulerer en kasse for meg?

                          Elementet er et Helix W12, eller P12 som jeg har blitt informert om at de nå heter og de specs jeg har klart å oppdrive hittil følger som vedlagt bilde.

                          Om det ikke blir veldig plasskrevende, så håper jeg på å få til en porta kasse, si rundt 55-65 liter kanskje som en slags referanse, om det er mulig å få noen form for godlyd ut av en så liten kasse.

                          På forhånd takk for all hjelp!

                          PS: Om aeroportene (to stk 2.56") jeg har liggende kan brukes, så kan de kanskje tas med i beregningene?

                          Og ja, jeg innser at det er svært lite info på det bildet.. :P Er det noen som har mer kanskje?
                          Attached Files
                          Last edited by Keltern; 30-03-2009, 16:02.
                          Alpine 137BTi
                          B² Audio = Lyd


                          '97 E39 528

                          Comment


                          • #58
                            Ok, jeg er nok småsløv!

                            "Noen" fler specs i vedlegg.
                            Attached Files
                            Alpine 137BTi
                            B² Audio = Lyd


                            '97 E39 528

                            Comment


                            • #59
                              Hei.
                              Jeg trenger en ny kasse til min Cerwin vega vmax 12"
                              http://www.cerwinvega.com/manuals/mo...Sub_Manual.pdf

                              Vil ha mest mulig trykk! har plass til stor kasse

                              Noen som kan hjelpe?

                              Comment


                              • #60
                                Lite trafikk på den tråden her om dagen?
                                Alpine 137BTi
                                B² Audio = Lyd


                                '97 E39 528

                                Comment

                                Working...
                                X