Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Ønsk deg en guide" Tråden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ønsker en guide/how to/smørbrød-liste på og bygge basskasse i glassfiber.
    Har sett en tråd her som er så ogsi tilnærmet en "how to" mtp bilde dokumentasjonen. Men vil ha mer detaljert med tekst også.

    Også hva man IKKE skal gjøre, hva man kan gjøre for et bedre resultat. etc etc.

    Her er tråden jeg snakket om: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=8198
    Blir og bruke den som en "mal". Bygge først en liten "blomster kasse", så gjøre som Øivind gjør. Men fortsatt usikker på en del ting.

    Håper Øiving ser dette, eller noen andre drevne på glassfiber kasser.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #17
      Originally posted by Jonnis View Post
      skulle ønske meg en guide på winisd.. skjønner ingenting.. får opp kasseforslag på 2liter hehe
      jeg og ønsker en guide på winisd. jeg kommer litt lenger, men skulle gjerne hatt en forklaring på hvordan kurven bør se ut når jeg har funnet en god kasse størelse, blant annet.
      Per Kristian Parken
      BMW e39 528IAT

      Comment


      • #18
        Ønsker en guide (om det ikke allerede finnes da :P ) på å trekke ting som f.eks: støpte deler med vinyl
        |HonkyTonky
        |Pioneer||Rockford-Fosgate
        |Rockford-Wall in Progress

        Comment


        • #19
          Originally posted by honkytonky View Post
          Ønsker en guide (om det ikke allerede finnes da :P ) på å trekke ting som f.eks: støpte deler med vinyl
          Er med på den om det ikke finnes da
          - Opel Astra Turbo -
          - Jl audio 13w7 -

          Comment


          • #20
            Dere som maser om WinISD, trykk på Hjelp-knappen.

            Det er det full gjennomgang av hva du skal gjøre.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #21
              Originally posted by JL Audio 13w7 View Post
              Er med på den om det ikke finnes da
              Er det snakk om å bruke glassfiber?

              Jobber for øyeblikket med en skikkelig guide som tar deg gjennom det som trengs i en sånn produksjon...

              Har bare ikke med partiet der du trekker delen med det du evt vil ha ut på da jeg lakkerer delene mine...

              Comment


              • #22
                Originally posted by neptyr View Post
                Dere som maser om WinISD, trykk på Hjelp-knappen.

                Det er det full gjennomgang av hva du skal gjøre.
                Hvis du kjører vista eller win7 fungerer ikke hjelp knappen
                Fi BTL 15"
                Rockford Fosgate T4000-1bd
                Alpine

                Comment


                • #23
                  Jeg ønsker en glassfiber guide, som viser hvordan en monterer et 2veis komponentsett på dørtrekket ved hjelp av glassfiber.
                  Vis det allerede ikke finnest.
                  Mvh dj-vega
                  Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
                  NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

                  Comment


                  • #24
                    Jeg har veldig lyst på en guide til design av delfilter.

                    Jeg har lyst å prøve meg på delefiltre passivt til eksempelvis Seas Lotus 3veis

                    Jeg mener dette hadde vært morsomt å kunnne, skjønne litt mer hva og hvordan delefiltre funker. Hvordan designe et med riktig motstander spoler og kondensatorer til delefrkvensene jeg vil ha.

                    Nå skal det sies at jeg har gått elektro og har hatt litt elektronikk og elektroteknikk så har lite grunnlag.
                    Ole Martin
                    Primera P11 2000 comfort
                    Focal Utopia, Pioneer, Audio System, Mosconi, Supra, Tang Band

                    Comment


                    • #25
                      Ønsker meg en guide på en som kan vise hvordan å lage nye spoler på Power Acoustik FUBR 2x2ohm pr stk,gammle 12" subbene mine som spolene blei sprengt i fillebiter på fra monoblocka mi,,,=S og lage spolene sterkere,..

                      Comment


                      • #26
                        Ønsker meg en guide på hvordan spørre om ting på forumet. Dette gjelder ikke for meg selv siden jeg aldri spør om noe som helst her, men jeg kan finne på å svare. Men når folk spør så burde det være en grei måte å spørre på, hva bør man ha med av informasjon f.eks. Hva burde man gjøre før man spør etc

                        Litt håpløst at de første postene går med på spørsmål om vilket produkt det er f.eks
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                        Comment


                        • #27
                          Den guiden syntes jeg du skal lage.

                          Originally posted by Erik André View Post
                          Ønsker meg en guide på hvordan spørre om ting på forumet. Dette gjelder ikke for meg selv siden jeg aldri spør om noe som helst her, men jeg kan finne på å svare. Men når folk spør så burde det være en grei måte å spørre på, hva bør man ha med av informasjon f.eks. Hva burde man gjøre før man spør etc

                          Litt håpløst at de første postene går med på spørsmål om vilket produkt det er f.eks
                          Det finnes ingen tvil om at du er anlytisk flink og stort sett alltid har rett når du "høflig" påpeker at noen kanskje burde ta seg bryderiet med å slå på hjernen først, før de ber om andre menneskers tid og kompetanse. Jeg tror du ville være rett mann til å lage en guide for hvordan stille spørsmål. Og du har helt rett, denne guiden trengs. Håper denne guiden blir laget og at den blir sticky and doubble size på forsiden av forumet.

                          Comment


                          • #28
                            Ønsker meg en guide om demping for lydmessig forbedring. Har trålet forumet og ikke funnet noe særlig om basic demping; hva bør dempes først, hvilke produkter en skal bruke, skal man bruke flere forskjellige oppå hverandre for best effekt, osv.

                            Hvis noen vet om en slik tråd her på forumet så er det bare å linke i vei!
                            Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                            Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                            Comment


                            • #29
                              Ønsker meg en videoguide på hvordan man får til og lage kasse tegninger i Google Sketchup.
                              Sitter her og prøver, men får F*EN ikke til!
                              Finner ikke noe på YT heller, kanskje jeg er bare dårlig og søke :S
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment


                              • #30
                                I Google Sketchup er det vel bare fantasien som setter grenser...
                                Start enkelt med et rektangel, dra det ut til passe lengde, og form deretter...

                                Ellers så finner du en del snadder under Googles Training-del

                                Som et tips, for å få mål:
                                Nede i høyre hjørne så står det noen mål som forandrer seg etterhvert som du tegner strek bortover...
                                Der kan du også skrive inn ønsket nøyaktig mål, for så å trykke enter etter at du har begynt å tegne, og streka blir nøyaktig så lang
                                Last edited by J.T.; 01-12-2010, 00:56.
                                2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                                Comment

                                Working...
                                X