Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kondensator...? Nei takk. :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ca 1000 :P
    Husker ikke hvor mange, men det var enormt mange, par 100 kondiser..
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

    Comment


    • #32
      Mulig det er en veldig gammel tråd, hostkremt. Men er nødvendigheten for kondensator enda sett på som "ubrukelig?"

      http://www.sonicelectronix.com/viewi...846&show_tab=2

      Ut ifra kommentarene på denne f.eks så er det jo ikke en eneste negativ tanke. ><

      Comment


      • #33
        Originally posted by Julepils View Post
        Mulig det er en veldig gammel tråd, hostkremt. Men er nødvendigheten for kondensator enda sett på som "ubrukelig?"

        http://www.sonicelectronix.com/viewi...846&show_tab=2

        Ut ifra kommentarene på denne f.eks så er det jo ikke en eneste negativ tanke. ><
        Saken er at man likegodt kan bruke pengene på ett ekstra batteri isteden for en kondensator. Du vil få mye mer utbytte av det.

        Comment


        • #34
          Om du ikke vil ta den helt ut, holder det ofte bare å bytte batteri fremme. Det og 50mm2 kabel har holdt i massevis for meg,
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #35
            Si at jeg allerede har ett 95Ah AGM batteri og 0awg kabel overalt (big 3) og 300A dynamo. Er RC 10 faraden "verdiløs" for meg? Den må jo hvert fall betydelig lettere og plassere enn ett ekstra batteri.

            Comment


            • #36
              Hva vil du oppnå med den?
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

              Comment


              • #37
                Originally posted by Julepils View Post
                Si at jeg allerede har ett 95Ah AGM batteri og 0awg kabel overalt (big 3) og 300A dynamo. Er RC 10 faraden "verdiløs" for meg? Den må jo hvert fall betydelig lettere og plassere enn ett ekstra batteri.
                Nå vet jeg ikke hva du har i bilen, eller hva du vil utrette.

                Men i min bil og om det var meg, så ville jeg forsøkt uten og sett om det fungerte. Hadde jeg kjøpt kondensator og ikke fikk angret etc, hadde jeg bare koblet den opp.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #38
                  Jeg har ca 100Ah AGM batterier totalt, orginal dynamo, 8kw med forsterkere.

                  Ingen kondensator i mitt oppsett, og jeg har aldri hatt strømproblemer.

                  Derimot så kan det være lurt å ha ett ekstra batteri med kort kabelstrekk til forsterkere. Da minsker du spenningstapet i systemet ditt.
                  Last edited by trustno1; 16-09-2013, 17:32.

                  Comment


                  • #39
                    Merkelig hvor stor forskjell synet på kondensator er, men det var jo egentlig for å slippe og finne ut hvor jeg skal plassere enda ett batteri i den lille kompakte bilen min hvor jeg ikke engang får plassert waveguides på diskantene fremme.

                    I tillegg er det ganske liten plass bak fra før av, hehe. Subkassen er relativt stor.

                    Selv med 0awg the big 3 og 95Ah AGM batteri og 300amp dynamo så kan jeg se at lysene mine så vidt dimmer litt bak når det tar litt av.

                    Rockford Fosgate T800-4AD og T2500 til JBL 660GTI og Soundstream SPLX15.

                    Comment


                    • #40
                      At lyset ditt dimmer har sannsynligvis med dynamoen å gjøre. Det som skjer er at strømtrekket blir høyere enn hva dynamoen klarer å levere, så derfor så faller spenningen ned til hva batteriet gir. Dette vil oppleves som dimming.
                      Test om du ser merkbar dimming på lysene når du ikke har motoren i gang, gjør du det så trenger du sannsynligvis en batterioppgradering.

                      Forøvrig er det mange fine små AGM batterier å få tak i, som ikke tar noe mer plass en hva en kondensator gjør

                      Comment


                      • #41
                        Hva er spenninga når du drar igang med litt volum da? Som du sikkert allerede vet har jo de fleste store dynamoer lavere spenning ut på tomgang, må ofte røre litt på gassen selv, full output får man gjerne ikke før det er littegrann turtall.
                        never enough!

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by bass-freek View Post
                          Hva er spenninga når du drar igang med litt volum da? Som du sikkert allerede vet har jo de fleste store dynamoer lavere spenning ut på tomgang, må ofte røre litt på gassen selv, full output får man gjerne ikke før det er littegrann turtall.
                          er vell rundt 1500-2000 rpm man får max output av en stor dynamo
                          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                          Mvh
                          Rune Kvaal

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by bass-freek View Post
                            Hva er spenninga når du drar igang med litt volum da? Som du sikkert allerede vet har jo de fleste store dynamoer lavere spenning ut på tomgang, må ofte røre litt på gassen selv, full output får man gjerne ikke før det er littegrann turtall.
                            det er helt riktig. Har selv en mechman dynamo den lader 145 amp på tomgang og 245 på 1800 rpm


                            mvh kim

                            Comment


                            • #44
                              1800 rpm er da vel for tomgang å regne? Min ligger litt avhengig av dagsform mellom 1500 og 2000
                              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                              Comment


                              • #45
                                Så høyt? :O min ligger vel på 800.

                                Comment

                                Working...
                                X