Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny forsterker til min subwoofer. HJELP! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny forsterker til min subwoofer. HJELP! :)

    Hei.

    Skal ha ny forsterker til subben min: Rockford fosgate P3D212

    De to som det står mellom er denne: dynaBel BF4501 - 1x450-1200 Watt RMS
    Og denne: Rockford Fosgate Punch P500-2

    Hvem vil passe best til min subwoofer?
    Last edited by Carpo; 25-06-2011, 09:14.

  • #2
    Du vil helt klart få mest effekt med dynabel forsterkeren da du kan laste den i 1ohm med en slik sub og dermed for 1200w rms, men du må kjøre i 4ohm med RF forsterkeren brokoblet. Monoforsterkere er som regel mye bedre egnet til sub bruk

    Suben din er oppgitt til 500w rms, men den er en skikkelig tungdreven sub så her er det bare å kjøre på med effekt, og når du ser den ville prisen på rf forsterkeren i forhold til dynabel forsterkeren, så er det jo ikke noe å lure på.
    Last edited by cossiemk1; 25-06-2011, 12:28.

    Comment


    • #3
      Originally posted by cossiemk1 View Post
      Du vil helt klart få mest effekt med dynabel forsterkeren da du kan laste den i 1ohm med en slik sub og dermed for 1200w rms, men du må kjøre i 4ohm med RF forsterkeren brokoblet. Monoforsterkere er som regel mye bedre egnet til sub bruk

      Suben din er oppgitt til 500w rms, men den er en skikkelig tungdreven sub så her er det bare å kjøre på med effekt, og når du ser den ville prisen på rf forsterkeren i forhold til dynabel forsterkeren, så er det jo ikke noe å lure på.
      Ja på papiret har Dynabel sin mer effekt, men så er det jo sånn at de fleste skryter på seg litt ekstra med watt. Untatt RF da, der det som regel er mer watt en oppgitt.

      RF går vel for å være et bedre merke også?

      Comment


      • #4
        Rf er meget overpriset.. Heller kjøp dynabel forsterkeren..

        Comment


        • #5
          RF var bra en gang i tiden, men så stoppet de der, og lever nå på ryktet fra den tiden.... dessverre.
          Dynabel forsterkerene er blitt målt av flere, og de holder det de lover

          Comment


          • #6
            Originally posted by cossiemk1 View Post
            RF var bra en gang i tiden, men så stoppet de der, og lever nå på ryktet fra den tiden.... dessverre.
            Dynabel forsterkerene er blitt målt av flere, og de holder det de lover
            Hadde egentli beatemt meg for rf foraterkern men ble nå i tvil! np
            oen andre som har noen synspunkter på dette?

            Comment


            • #7
              ja,kjøp dynabel.. eller denne : http://lydibilen.no/forsterkere/lib-1200-1d

              Comment


              • #8
                om det står mellom de 2 hadde jeg lett valgt dynabel
                Steffen Hammersgård
                Alpine - Mosconi
                Min prosjekt tråd

                Comment


                • #9
                  Hva med brukt? Mosconi as300.2
                  4000,-

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by puma View Post
                    Hva med brukt? Mosconi as300.2
                    4000,-
                    da hadde jeg værtfall ikke vært i tvil mosconi er et mye bedre alternativ enn de 2 andre, men er også en del mer strøm-tørst. med.god kabling og et bra batteri er man på god vei mot grom bass med en slik forsterker
                    Steffen Hammersgård
                    Alpine - Mosconi
                    Min prosjekt tråd

                    Comment

                    Working...
                    X