Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjemmekinoanlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjemmekinoanlegg

    Beste hjemmkinoanlegg til minst mulig pris, hva anbefaler dere?
    Må ta minst mulig plass, men fremdeles spille høyt og dypt..

  • #2
    pose og sekk?

    Hvor mye er minst mulig? Og hvor smått bør det være? Aktiv sub? Og hvorfor ikke et 2.1 system?

    Det du skrev blir som å si at du trenger et tau som er sterk nok og langt nok, men at det er samtidig tynt nok slik at du kan rulle det sammen til en passelig rull. Gud kan ikke svare på et slikt spm.

    Hmm, jeg er fornøyd med Dynavoice M65 høyttalerne, de er ganske høye, men relativt smale og de gir bra lyd som et front sett. De trenger en god forsterker, evt biamp med en billig forsterker, men da faller hjemmekino muligheten bort. Jeg bruker dem sammen med en Wharfedale 15", men man klarer seg bra med en 10/12 aktiv sub f.eks. fra XTZ, så er du langt på vei. Så kjøper du mindre stativ høyttalere som bakhøyttalere og en center fra samme serie om det finnes.

    Dynavoice var veldig rimelig når jeg kjøpte det, men i brukt markedet er det mye snadder å finne. Og hvis du skal ha det billigst mulig så er det best å satse på det brukte markedet for å få mest for krona.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Har et Samsung HT-Z310 hjemmekinoanlegg.
      Det spiller høyt og klart, og jeg er fornøyd med det.
      Men er bare 6.5" sub, så kjeller dypt går den ikke. Men henger med godt i eksplosjoner i filmer.

      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        Start med å kjøpe deg en skikkelig reciever, helst så ny som mulig med bra romkorreksjon og HD-lyd.
        Sjekk http://avforum.no/avtorget/ og les litt på forumet, mye billig brukt der.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Spar meg med denne spydigheten Dammed, men takk for resten av svaret ditt
          Må ikke være sånn spiller å forsterker i ett nei, men høytalerne kan ikke ta all verden med plass(beskjed fra fruen)
          Avforum ska sjekkes ut

          Comment


          • #6
            Hva med og kjøpe en grei reciver. Og lage alle høytallerne?
            DIY kabinett med Tang Band full toner.
            Da får du det så lite som DU vil ha det, eller in your case. Dama de vil ha det :P
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              Har ett stående her du kan få med deg for 5 lapper..

              Onkyo( 606 [tror jeg ]) reciver
              Dynavoice dynamite 8 5.0 sett.
              Og en XTZ w12.16
              ~Mentalt etterpåklok nybegynner

              Comment


              • #8
                Originally posted by GENEXXA View Post
                Hva med og kjøpe en grei reciver. Og lage alle høytallerne?
                DIY kabinett med Tang Band full toner.
                Da får du det så lite som DU vil ha det, eller in your case. Dama de vil ha det :P
                Det var faktisk ikke så domt forslag
                Utrolig hvor mye makt disse kvinnfolkene har :P

                Comment


                • #9
                  Originally posted by halseth View Post
                  Det var faktisk ikke så domt forslag
                  Utrolig hvor mye makt disse kvinnfolkene har :P
                  .. Mange fisker i havet
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #10
                    Jepp :P Men får det som regel som jeg vill til slutt

                    Comment


                    • #11
                      når det gjelder slikt utstyr er det lettere å få tilgivelse enn tilatelse.
                      dette fra karen som greide å snike ett par cerwin vega al1000 inn på stua når dama var på jobb :P

                      Cerwin Vega! Pioneer

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Reimers View Post
                        når det gjelder slikt utstyr er det lettere å få tilgivelse enn tilatelse.
                        dette fra karen som greide å snike ett par cerwin vega al1000 inn på stua når dama var på jobb :P

                        Hahaha Jævli bra... Noe sånt jeg må gjøre og da :P

                        Selv har jeg en Harman/Kardon AVR- 5000 som je har prøvd litt forskjellige center, fronter å bakhøytallere på.. Funnet ut at veldig mye avhenger av forsterker å hvordan den gjenspeiler lyden! Blitt overraska hver gang jeg har kobla noe opp på den forsterkeren...

                        nå er Surrounden kobla ut å kjører bare med 2 UsBlaster USB 4009, mange som har sagt på forum og tlf at disse er skikkelig drit. Og ikke har noe bass gjengivelse i det hele tatt :P

                        De holdt godt kjeft når de hører lyden sånn så de står i stua Eneste jeg har gjort er å byttet delefilter på mellom tone og diskant, ellers er det forsterkeren så fyller de full i strøm å effekt. Så de spiller rått for å bare være doble 8'ere

                        Litt spent på hvordan det ville spillet med CV al 100 eller cls 215 høytallere som front

                        Comment


                        • #13
                          Funnet ut at veldig mye avhenger av forsterker å hvordan den gjenspeiler lyden! Blitt overraska hver gang jeg har kobla noe opp på den forsterkeren...

                          er vel kanskje litt løst utsagn? Det er jo en kombinasjon som er til syvendeogsist det som teller. H/K fungerer IKKE på mine Svs MT

                          Comment


                          • #14
                            Kan være enig der

                            Men nå har jeg ikke stupt inni Hifi verden i hjemmekino.. Har for mange interesser utenom :P

                            Men til nå så har H/K'en vært veldig overaskende... har hørt lyden hos de jeg har kjøpt høytallerne hos, og prøvd å sammenligne med H/K'en (ja, har litt å si på romforandring og plassering bla bla bla.. :P ) å til nå så har lydig blitt fylidigere, mer brutal bass og spiller renere ved høyt volum

                            Comment

                            Working...
                            X