Gå tilbake   €€ BILSTEREOFORUMET €€ > Driftsmeldinger > Feil, Ønsker og Mangler på forumet

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-10-2011, 21:43
J.T. sin avatar
J.T. J.T. er offline
Moderator

Medlem siden: May 2009
Sted: Rena
Meldinger: 705
J.T. is on a distinguished road
Standard

10p til deg!
Jeg tror vi legger denne diskusjonen død jeg, forhandlere her inne er godt nok profilerte for enhver mann i gata som gidder å bruke øynene
2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -
Svar med sitat
Gammel 16-10-2011, 21:48
bass-freek sin avatar
bass-freek bass-freek er offline
Forum konge

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Setermoen
Meldinger: 1,146
bass-freek is on a distinguished road
Standard

Da var det tydeligvis et par andre som var mer eller mindre enig med meg likevel. Poenget mitt er ikke å rette et spark til dem som driver butikk. Det er jo gjerne ofte dem som har mest peiling her på forumet, og dermed bidrar til å opplyse oss andre amatører.

LLH: Jeg mener det er en forskjell på å stille et spørsmål på et diskusjonsforum på Internett og det å gå inn i en butikk. Hvis jeg besøker en butikk er det fordi jeg har tatt et valg (bevisst eller ubevisst) om det. Dersom jeg spør kompisene mine om noe forventer jeg ikke at de gir meg det svaret som de selv vil tjene mest på. Derfor er kjøper jeg ikke metaforen din.

Det å være nøytral er dessuten forferdelig vanskelig. Jeg kan bare uttalle meg på bakgrunn av egen erfaring, derfor anbefaler jeg gjerne f.eks Dynabel ettersom det er en butikk jeg selv har erfaring med.

Uansett, jeg tror overhodet ikke på noe regel-regime som forbyr reklame eller denslags. Gud forby. På den annen side var forslaget som kom opp i denne tråden om en egen "undertittel" for de som representerer bransjen en glimrende ide i mine øyne!
Gammel 17-10-2011, 11:50
Joakim sin avatar
Joakim Joakim er offline
Forum konge

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Revetal
Meldinger: 1,194
Joakim is on a distinguished road
Standard

På hifisentralen og andre forum, har bransjeaktører en undertittel som bransjeaktør. Funker greit det, men synes ikke det har vært et problem at det har vært for dårlig synliggjøring av hvor man står.

Synes de som er her inne av bransjefolk, er veldig lite partiske i svarene sine og det er lite sjitkasting om andres produkter.

Synes det er hver enkelts ansvar å være bevisst på det man leser på nett og ikke ta alt for god fisk, men den dårlige fisken kommer vel så ofte fra "ikke bansjeaktører" i form av direkte feil i informasjonen og i " det merket er bare dritt for det har jeg hørt av kompisen til dama til bestemora mi" type svar, og ikke fullt så ofte fra de som er profilerte.

Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
Svar med sitat
Gammel 17-10-2011, 21:52
Miniboom Miniboom er offline
Forum konge

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Holmestrand
Meldinger: 2,116
Miniboom is on a distinguished road
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Joakim Vis post
På hifisentralen og andre forum, har bransjeaktører en undertittel som bransjeaktør. Funker greit det, men synes ikke det har vært et problem at det har vært for dårlig synliggjøring av hvor man står.

Synes de som er her inne av bransjefolk, er veldig lite partiske i svarene sine og det er lite sjitkasting om andres produkter.

Synes det er hver enkelts ansvar å være bevisst på det man leser på nett og ikke ta alt for god fisk, men den dårlige fisken kommer vel så ofte fra "ikke bansjeaktører" i form av direkte feil i informasjonen og i " det merket er bare dritt for det har jeg hørt av kompisen til dama til bestemora mi" type svar, og ikke fullt så ofte fra de som er profilerte.
Amen. Syns vel flere av privatpersonene her kan være mye mindre nøytrale enn det de fleste forhandlerne her på forumet har vært. Såvidt jeg kan huske i farta, i alle fall.

Tror faktisk ikke jeg kan huske å ha sett noen forhandler skrive noe som likner "nei, det er dårlig, du må kjøpe merke X isteden (som jeg selger, se signaturen)".
Svar med sitat
Gammel 23-10-2011, 14:19
m4sta sin avatar
m4sta m4sta er offline
Forum avhengig

Medlem siden: Dec 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 133
m4sta is on a distinguished road
Standard

Ja men 99 % av gangene annbefaler (forhandlerene) sine egne produkter..
Nå som vi er innpå forberedningspotensiale av siden så kan jeg vel legge til desginet ikke er helt fristende å se på. Blir for mye rødt, mer nøytrale farger hadde tatt seg bedre ut :P og brukerkontrollpanelet er på engelsk!
Svar med sitat
Gammel 23-10-2011, 14:50
ugn sin avatar
ugn ugn er offline
Forum konge

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 1,974
ugn is on a distinguished road
Standard

Er det et problem at "brukerkontrollpanelet" er på engelsk?
Sprechen Sie nicht Englisch?

og at Jay anbefaller B2 subber (et eksempel) er vel HELT naturlig?
Så lenge man greier, for en nykommling, å oppfatte at Jay er selger så bør det ringe et par bjeller om at han kanskje ikke er verdens mest nøytrale person i sin sak.
Er vel det som er poenget, om en nykommling greier å spotte hvem som opptrer som rene -selgere-, og det synes jeg i grunn ikke er noe problem.

Sitat:
Opprinnelig postet av J.T. Vis post
Jeg tror vi legger denne diskusjonen død jeg, forhandlere her inne er godt nok profilerte for enhver mann i gata som gidder å bruke øynene

Sist endret av ugn; 23-10-2011 kl 14:56.
Svar med sitat
Gammel 23-10-2011, 15:09
Slednekk sin avatar
Slednekk Slednekk er offline
Forum avhengig

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Mo i Rana
Meldinger: 322
Slednekk is on a distinguished road
Standard

Har en til side av denne saken:
Jeg bruker for det leste å lese på dette forumet via Tapatalk, på iPhone.
Og her vises kun et lite bilde, og navnet på den som skriver innlegg. Jeg kan ikke se noe mer info om personene. Da må jeg isåfall trykke på navnet og få opp kontakt info.
Også skjønner jeg ikke helt hvorfor det er slik aversjon mot å endre på små ting, som i mine øyne kun er informerende.
At det til stadighet skal legges til at "denne tråden bør legges død" mener jeg er respektløst overfor trådstarter og initiativtaker.
Skjønner ikke hvorfor noen på død og liv vil ha bort denne diskusjonen....
Svar med sitat
Gammel 23-10-2011, 20:34
Bilstereosenteret.no sin avatar
Bilstereosenteret.no Bilstereosenteret.no er offline
Forumkonge

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Tønsberg/Nøtterøy
Meldinger: 3,631
Bilstereosenteret.no is on a distinguished road
Standard

ALLE næringsdrivende forumbrukere skal ha signatur med fult navn og hvilken butikk de representerer. De fleste har også link til nettbutikk og oppramsing av merker de fører.

Selv i tapatalk ser du signaturen til brukeren, og det er der det er et krav at bedriftsbrukere skal legge navn osv. Så ser fremdeles ikke problemstillingen.

Nå har forumet hatt denne layouten og reglene for næringsbrukere i flere år uten at noen har påpekt dette som et stort problem tidligere. Vi legger ikke diskusjonen død. På ingen måte. Men inntil noen kommer med argumenter jeg syns er gode nok blir forumet slik det er. Beklager til de som måtte mislike det.

Alle konstruktive tilbakemeldinger blir fortløpende vurdert.
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Svar med sitat
Gammel 25-10-2011, 19:43
B2 Audio sin avatar
B2 Audio B2 Audio er offline
Forum konge

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,091
B2 Audio is on a distinguished road
Standard

Hei, skal jeg nå trekkes inn i detta Dette forumet er faktisk ganske ryddig. De få gangene det har vært skitkasting, så er det som regel av privat personer.

De svarene som blir gitt av firmabrukerne (avhenging av tråden LES. hvilke subber skal jeg kjøpe, ingen preferanser)er vel gjerne påvirket av ønsket om salg, men oftest synes jeg at svaret er langt mer informativt og nyttig fra de ulike forhandlerne enn fra noen brukere.
http://facebook.com/b2audio
Svar med sitat
Gammel 25-10-2011, 19:48
GENEXXA sin avatar
GENEXXA GENEXXA er offline
Moderatorslave

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Kårvikhamn
Meldinger: 2,815
GENEXXA is on a distinguished road
Standard

Det skal og sies at noen firma har anbefalt noe de ikke selger.
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av