Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjææælp!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjææælp!!

    Kjøpte en forsterker hos en kompis. Hadde kabla allerede lagt opp i bilen når jeg kjøpte den. Prøvde fortvilt å koble den opp her om dagen, men fikk ikke liv i forsterkeren. Jordingskabelen var skrudd i dørken, ved siden av batteriet (batteri under baksete). Tenkte kanskje det var dårlig jording. Fikk ikke skrudd den opp den dagen for å teste, manglet skralle. Idag ordnet jeg meg en skarlle, skrudde opp kabelen og la den på minussiden på batterie. Funka dårlig det og, prøvde å legge remote mot 12 V, plutselig blinket den en gang. Tenkte jippi håp!! Fikk den ikke til å slå seg på igjen da, ei stund etter noe loking så testet jeg å legge remoten til 12 V igjen, og den blinka på nytt, men ikke noe liv. Hva kan være galt? Har teste en hel pakke med sikringer, jordingen er koblet mot minus på batteriet.. Sån som jeg tenker meger at det ikke kan være dårlig jord siden kabelen ligg på minus polet, det e jo THE Ground. Kan ikke være brudd på kabler siden de re så feite, Har testa masse sikringer så det kan ikke være dårlig lodding i de heller.. Er bare generelt forvirret. Noen som har forslag?
    Last edited by vitalium; 04-06-2012, 22:33.

  • #2
    Om du hadde skrevet på ett litt mer lettlest språk skulle jeg vurdert å hjelpe. Orket ikke lese mer når jeg kom halvveis

    Comment


    • #3
      Originally posted by trustno1 View Post
      Om du hadde skrevet på ett litt mer lettlest språk skulle jeg vurdert å hjelpe. Orket ikke lese mer når jeg kom halvveis
      Bare konsentrere seg litt så er det ingen problem hehe


      ONTOPIC:

      Har du prøvd med en annen forsterker ?
      har du målt med multimeter på kablene, og sett hvor mange volt det er ?

      Virker som det er dårlig kontakt en plass...

      Comment


      • #4
        hahaha, gikk litt fort i svingene når jeg skrev det, sorry space funker ikke som det skal på tastaturet heller. Har ikke et multimeter tilgjengelig, ikke en annen forsterker heller. Helt enig i at det virker som dårlig kontakt. Bare så sykt wierd.. Jeg ser med egne øyne de to forbanna kabler som ligger til hvert sitt pol, og setter remote mot 12 V og alt jeg ser er et blink, og bare en gang liksom, etter det er den død. Frustrerende.. Får vel kanskje prøve å bytte ut kabler, ser ikke helt hensikt i det.. Men man vet aldri. De kablene er ikke mer en 1,5 meter lang.. Kan det være slikt at det er dårlig jord, selv om jordingen er skrudd i minus-polet?
        Last edited by vitalium; 04-06-2012, 22:37.

        Comment


        • #5
          ha en mer spesifik topic tittel på den neste topic
          spiller: pioneer p88
          front: Hertz MLK 165
          sub: polk sr104 x2
          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

          Comment


          • #6
            ok, beklager så masse.

            Comment


            • #7
              ingenting å beklage, er bare enkelte som er mer opptatt av å sutre en å hjelpe.

              Comment


              • #8
                hva med å stikke innom ei stereosjappe å betale noen hundrelapper for å få hjelp der? virker ikke som du har så mye å hjelpe deg med?

                Comment


                • #9
                  greit og ha en grei topic tittel da så mann slipper og måtte gå inn på alle topicer for og se hva det hanfler om, skulle det bare vært sånne titler hadde det blitt kaos her, er ikke sutring, er bare for og informere
                  spiller: pioneer p88
                  front: Hertz MLK 165
                  sub: polk sr104 x2
                  forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                  Comment


                  • #10
                    Les denne: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=3

                    Angående problemet ditt, så bør du skaffe deg et multimeter, koster ikke all verdens fra biltema og det er nyttig hjelpemiddel. Uten det så er det mye vanskeligere å få til en løsning på problemet ditt.

                    Prøv å fjern signalkabler og høyttalerkabler fra forsterkeren og prøv å skru den på kun med strømledningene på plass og remote selvsagt.

                    Hvordan starter bilen dette sitter i, lett eller tar det mer tid enn normalt?
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Kan ikke være Remote som det er brudd i?
                      Prøv en ny remote og se.
                      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                      Comment

                      Working...
                      X