Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjektor og lerret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosjektor og lerret

    Endelig fått meg kjellerstue/gutterom, så da må jeg nesten ha prosjektor og lerret
    Noen anbefalinger?
    Ca 4,5 meter fra vegg til vegg.


    http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...0/171946.4837/ ???

  • #2
    Med såpass kort avstand til vegg, så kan det bli stort med noe mer enn 90". Jeg har selv ca 4m og 77" lerret.

    Mine anbefalinger etter noen år med samme prosjektør, og ikke alltid 100% lysstyring. Hvis du ikke har kontroll på lyset i kjelleren, så anbefaler jeg å kjøpe en med høy lysstyrke. Utover det, gå for en 1080p prosjektor med en gang. Så ikke så nøye på den du linket til der. Andre ting er at du bør definitivt se deg rundt på f.eks avforum.no for å lese litt opp om prosjektører. Jeg brukte noen timer den gang da på å lete meg fram til best pj for den summen jeg hadde tilgjengelig. Lot det dessverre gå på bekostning av lerret, noe som viste seg å være rimelig kjipt i etterkant. Ett godt lerret forbedrer kvaliteten på pj'en betraktelig.

    Så, spørs jo hvor kravsstor du er.. Hadde jeg vært der du er i dag, med ca 10 000kr å rutte med (om du har såpass) så ville jeg lagt i litt mer penger enn 6500,- Men det er nå meg..
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      Say what?
      Sitter selv (måtte måle nå ) 3 meter fra et 106" 16:9 lerret og synes ikke det er for stort. Hadde tidligere et 4:3 lerret og det ble litt plagsomt på filmer med tekst, da måtte jeg flytte fokus opp og ned, slitsomt i lengden.

      Sjekk ut avforum.no, mye bra å lese der
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        Jeg satt 3m selv fra 106" lerret, og følte at jeg måtte flytte blikket veldig når jeg så film. Selvfølgelig er man forskjellig.
        Det solgte jeg og gikk ned til 77".. Overgangen der ble litt stor. Men det duger nå, selv om jeg har mye mer kontroll på lyset her i nyhuset enn i det gamle.. Men mye mindre stue.
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          halseth: har du kvinnfolk? Eller er du sjefen i huset?
          Har du lyskontroll i rommet?
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #6
            Takk for tipsene

            Har kvinnfolk å 2 barn, men kjellerstua er MITT rom
            Skal legge opp strøm til helga, så må nok ha dimmer på lysene.

            Comment


            • #7
              Aha
              Tenkte på om du, mens du ser på film, kan fjerne ALL form for lys. Ingen vinduer som lyser inn osv, totalt bekmørkt i rommet.
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #8
                alt av lys kan fjernes ja, rommet ligger halvveis under bakkenivå under verandaen. så med andre ord, veeeldig lite lys inn

                Comment

                Working...
                X