Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carputermannen er her :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Carputermannen er her :)

    Halloen

    Det hele startet i 1985, ett år før jeg tok lappen, og jeg jobbet på noe som het A/S Auto Supply. Vi solgte bildeler til det ganske land, og i sortimentet lå det også noe bilstereo. Jeg brukte et par lønninger på et anlegg med full pakke. Det var komponentbasert og hadde radio, kassettspiller, forsterker og equilizer. Det hele ble montert i min første bil, en Volvo Amazon B18 med plysh og gøy inni.



    Da jeg tok lappen og begynte å kjøre budbil hadde jeg alltid ganske greie anlegg. Aldri noe show-stil, men god lyd. Jeg kjørte varebil fra 1987 til 1993, og det er god plass til slikt i en varebil

    Det feteste anlegget hadde jeg i en Ford Puma i 1998/1999. Jeg kastet ut alt som var av originalt og inn med nye høyttalere, bass, forsterker og masse feite ledninger. Jeg husker ikke lenger hva alt het, men det var grom lyd i en så kompakt bil. Mener å huske at forsterkeren het Boss... ja, det var det jeg husket... Jeg måtte skru fast bilskiltet med gummiforinger i alle fall.



    I dag er jeg nesten bltt familiemann (i september), og kjører Mondeo stasjonsvogn. Det er ikke så verst lyd i det originale anlegget, men det rykker litt i øret hver gang en med dunk-dunk i bagasjen kjører forbi huset. Det originale anlegget i min bil er integrert med bilens navigasjon og kjørecomputer, og jeg orker ikke rive ut alt sammen - ikke helt sikker på om det lar seg gjøre heller.



    Jeg har imidlertid fått aksept fra frua til å bygge PC i bilen. Det er noe hun faktisk ser nytten av å ha. Når jeg i tillegg driver en nettbutikk som selger det, kan hun liksom ikke nekte. Man må jo ha en demovogn På dashebordet har jeg en deilig 7" trykkfølsom skjerm, og en PC med windows 7 inne i hjulbuen.

    Jeg liker å lese rundt på ulike forum om hva som rører seg i bilstereonorge, og da er jo dette også et naturlig sted å være. Så her er jeg!
    Mvh Kyrre
    Pust inn - pust ut

  • #2
    Velkommen til forumet.

    Vil gjerne høre mer om det carputer oppsettet ditt.
    Lag en prosjekt-tråd, så får vi med carputer interesse litt innsikt i hvordan det skal gjøres osv.

    Hvilken nettbutikk er det du driver?
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      ifølge google driver Kyrre Pushvideo.no

      velkommen til forumet forresten
      Mvh Tony Andrè
      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

      Comment


      • #4
        Originally posted by Toby91 View Post
        ifølge google driver Kyrre Pushvideo.no

        velkommen til forumet forresten
        Er Kyrre interessert i å gi bilstereoforumet og deres medlemmer rabatter?
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Jasså, ugn? Stacking up with this and this?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Miniboom View Post
            Jasså, ugn? Stacking up with this and this?
            Hæhæ, jau! Var så dyre på netthandelen fant jeg ut.. så med litt rabatter her så blirre 6*9 forran og bak!
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Originally posted by ugn View Post
              Er Kyrre interessert i å gi bilstereoforumet og deres medlemmer rabatter?
              Det tok meg bare litt tid å svare på denne. Usikker på hvorfor jeg gikk glipp av at det kom et spøtmål, men nå svarer jeg i alle fall

              Selvsagt skal de som leser dette forumet få rabatter. Er 15% ok? I så fall lager jeg en rabattkode som kan brukes i nettbutikken pushvideo dått no.

              OBS: Jeg fører alt som ligger til salg hos cartft dått com. Send meg en PM eller bruk kontaktskjemaet på nettbutikken, så skal jeg sende pris (og legge produktet i nettbutikken). Leveringstiden er ca. 3-4 arbeidsdager på alle produktene.
              Mvh Kyrre
              Pust inn - pust ut

              Comment

              Working...
              X