Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plagiat av Bilstereoforumet.no ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hahaha, fin den :-D

    Comment


    • #17
      Neptyr: Ja det er en kopi, alle bulltin forumer er "kopier" i og med at de bruker samme plattform.

      Sonus: Jeg liker det ikke, men det er ikke plagiat av den grunn. Spesielt irriterende når jeg har lett etter Avatar bildet en god stund. Har sett folk gjort det før. (Avataren min).

      Jeg støtter ikke elutstyr på noen måte, men jeg sier det slik jeg ser det.
      Last edited by Dammed; 14-08-2010, 12:58.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #18
        Originally posted by Dammed View Post
        Neptyr: Ja det er en kopi, alle bulltin forumer er "kopier" i og med at de bruker samme plattform.

        Sonus: Kunne ikke gitt mer faen for å være ærlig. Har sett folk gjort det før. (Avataren min).

        Jeg støtter ikke elutstyr på noen måte, men jeg sier det slik jeg ser det.
        Pointet ekke vbulletinopplegget, det er kategoriene jeg reagerer på, for dem er så å si skrevet rett av.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #19
          Har egentlig ikke tenkt å hete opp diskusjonen her, men vil gjerne svare på noen av innleggene.

          For det første var jeg en signatur unna å registere bilstereoforumet.no for flere år siden, før dette ble opprettet. Jeg droppet ut i siste liten, og gjorde det ikke fordi jeg trodde ikke det var marked for det, og dere kan tro jeg angrer bittert på dette nå.

          I motsetning til de som driver dette forumet, som jeg synes ser helt forjævlig ut nå med alt for mye reklame og er veldig uoversiktlig og gammeldags, så har jeg større planer. (Forøvrig lagde jeg ny logo helt gratis og uforpliktende til Pål for flere år siden, men han ville ikke bytte den ut. Han ville beholde sin sammetrykkte og uklare logo.) Jeg prøvde for øvrig å kjøpe forumet her, nettopp fordi jeg har større visjoner og teknisk interesse enn de som driver det. Jeg la også inn et veldig godt bud, men å forvente over 100k for et forum med 500 aktive medlemmer, er noe horribelt synes jeg.

          Så, grunnen til at jeg startet "forumet".

          Ja jeg ville som tidligere nevnt her få skapt et sted hvor bilstereointeresserte kunne møtes på en litt mer interaktiv måte. Siden det skorter på interesse eller kunskap, jeg vet ikke hvilken av de, av de som driver dette forumet, så vil jeg gjøre et forsøk på å gjøre det på min måte. Om jeg lykkes vil fremtiden vise, men vi vil gjerne prøve å få ENDA flere og andre til å få muligheten til å delta med sine interesser og spørsmål på et sted og på en mye mer moderne måte.

          Vårt forum er ikke bare et forum, det er et CMS, eller Content Management System, så det heter på fint. I tillegg til at firma kan reklamere fritt, som de kan her, skal vi også publisere gode tilbud, blogger, og gode innlegg/guider på nyhetssiden (forsiden). Dette gjelder fra alle firma, ikke bare fra oss. Her er det altså brukerne som er journalistene! Alt er også kategorisert, så man kan velge AKKURAT hvilke nyheter man vil lese, og ikke få alt i en haug. Vi satser også på å legge ut nyheter og bilder fra biltreff og lignende og andre spennede ting for brukerne. Man kan også koble forumet opp mot facebook, og trykke på den godt kjente "liker" knappen, på samtlige innlegg.

          Brukere som har prosjekter på gang kan opprette egne blogger på vår side og gode prosjekter kan vi enkelt promotere på forsiden/nyhetssiden vår, så folk får visst frem prosjektet sitt til flere.

          Hvis man har skrevet en blogg om bilen sin, så er det kun et tastetrykk unna å få denne linket på sin egen profil på facebook.

          Nå skal det nevnes at jeg aldri har reklamert her inne for forumet mitt, det har dere klart for meg.

          Når det gjelder antallet medlemmer og aktiviteten der, så synes jeg ikke 40 medlemmer på under et døgn er så ille.

          Grunnen til at jeg valgte det samme navnet er at for en god stund tilbake, så registrerte jeg bilstereforumet.net, og der VAR DET et bilstereoforum før. Det er mange linker fra sider til dette domenet, så sånn sett kan man vel si at selve domenet mitt hadde bilstereoforum FØR dette (bsiltereoforumet.no) kom.

          Så får folk gjerne hate meg for at jeg prøver å gjøre bilstereointeressen større :-) Lykke til videre.

          Håper det blir litt mindre popcorn-time, og mer folkelig tone på mitt forum :-)
          Last edited by Elutstyr1; 14-08-2010, 14:41.

          Comment


          • #20
            Bare for å irettesette feil i innlegget over. Jeg har aldri prøvd å selge forumet. Jan Ove sendte en forspørsel om å få kjøpe forumet. Jeg svarte at jeg hadde ikke gitt det noen tanker, så da fikk han isåfall komme med et bud. Budet var latterlig lavt, og jeg takket nei. Han prøvde da igjen, med et noe høyere bud. Jeg svarte at jeg i fjor takket nei til et bud på 100.000 kr for forumet, og at hans bud derfor ikke var av interesse.

            Jeg har hverken behov eller lyst til å selge forumet. Jeg mener dere (les brukerne og moderatorne) har fått til noe bra her. Et forum som er proppfult av kunnskap og synspunkter rundt akkurat det vi interesserer oss for, bilstereo. Det kunne sikkert gått an å legge til alle mulige funksjoner, men det har ikke vært noen interesse for endel slike funksjoner når det har vært tatt opp. Vi er alltid åpene for forlag til endring og forbedring.

            Om brukerne ikke liker reklamebannerne på dette forumet, så fjerner jeg de gjerne. Det er ingen som vil betale for de uansett, siden jeg lar alle reklamere for sitt firma gratis i tråder.


            Jan Ove får det selvfølgelig til å høres rosenrødt og flott ut med nytt forum. Masse flotte funksjoner og, selvfølgelig, MYE bedre enn dette på det meste. Men som sikkert de fleste har fått med seg, så er elutstyr kongen av å spy ut egenreklame på dette forumet, dytte produkter på gud og hvermann, og takler konkurransen i bransjen som et lite barn. Vi klarer vel alle å forestille oss hvilket reklamenivå det vil bli på et forum han selv styrer.


            Og Jan Ove, siden du mener forumet ditt er så mye bedre, så foreslår jeg at du IKKE poster mer i dette dårlige forumet. Det gjelder selvfølgelig dine ansatte også....
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #21
              Hehe, det har jeg ikke planlagt heller.

              Spyr ut reklame? Hvis det har irritert deg så mye, så skulle du kanskje ha sagt noe om det før?

              Lykke til videre til dere alle :-)

              Comment


              • #22
                Originally posted by Elutstyr1 View Post
                Har egentlig ikke tenkt å hete opp diskusjonen her, men vil gjerne svare på noen av innleggene.

                For det første var jeg en signatur unna å registere bilstereoforumet.no for flere år siden, før dette ble opprettet. Jeg droppet ut i siste liten, og gjorde det ikke fordi jeg trodde ikke det var marked for det, og dere kan tro jeg angrer bittert på dette nå.
                Men du gjode det ikke, noen andre gjorde det og nå igler du deg innpå fordi du ser at det er liv laga

                Originally posted by Elutstyr1 View Post
                I motsetning til de som driver dette forumet, som jeg synes ser helt forjævlig ut nå med alt for mye reklame og er veldig uoversiktlig og gammeldags, så har jeg større planer. (Forøvrig lagde jeg ny logo helt gratis og uforpliktende til Pål for flere år siden, men han ville ikke bytte den ut. Han ville beholde sin sammetrykkte og uklare logo.) Jeg prøvde for øvrig å kjøpe forumet her, nettopp fordi jeg har større visjoner og teknisk interesse enn de som driver det. Jeg la også inn et veldig godt bud, men å forvente over 100k for et forum med 500 aktive medlemmer, er noe horribelt synes jeg.

                Så, grunnen til at jeg startet "forumet".

                Ja jeg ville som tidligere nevnt her få skapt et sted hvor bilstereointeresserte kunne møtes på en litt mer interaktiv måte. Siden det skorter på interesse eller kunskap, jeg vet ikke hvilken av de, av de som driver dette forumet, så vil jeg gjøre et forsøk på å gjøre det på min måte. Om jeg lykkes vil fremtiden vise, men vi vil gjerne prøve å få ENDA flere og andre til å få muligheten til å delta med sine interesser og spørsmål på et sted og på en mye mer moderne måte.
                Du har ikke gjort det på din måte, du har rappa hele forum strukturen, enkelt og greit. Uansett hvor mye du sier at du vil lage ditt eget har du jo ikke løftet en finger

                Originally posted by Elutstyr1 View Post
                Vårt forum er ikke bare et forum, det er et CMS, eller Content Management System, så det heter på fint. I tillegg til at firma kan reklamere fritt, som de kan her, skal vi også publisere gode tilbud, blogger, og gode innlegg/guider på nyhetssiden (forsiden). Dette gjelder fra alle firma, ikke bare fra oss. Her er det altså brukerne som er journalistene! Alt er også kategorisert, så man kan velge AKKURAT hvilke nyheter man vil lese, og ikke få alt i en haug. Vi satser også på å legge ut nyheter og bilder fra biltreff og lignende og andre spennede ting for brukerne. Man kan også koble forumet opp mot facebook, og trykke på den godt kjente "liker" knappen, på samtlige innlegg.

                Brukere som har prosjekter på gang kan opprette egne blogger på vår side og gode prosjekter kan vi enkelt promotere på forsiden/nyhetssiden vår, så folk får visst frem prosjektet sitt til flere.

                Hvis man har skrevet en blogg om bilen sin, så er det kun et tastetrykk unna å få denne linket på sin egen profil på facebook.

                Nå skal det nevnes at jeg aldri har reklamert her inne for forumet mitt, det har dere klart for meg.

                Når det gjelder antallet medlemmer og aktiviteten der, så synes jeg ikke 40 medlemmer på under et døgn er så ille.
                Du har vel hatt en del omsetning som resultat av dette forumet i firmaet ditt. Om vi har reklamert for forumet ditt vet jeg ikke om jeg ville skrevet ned som positiv omtale, om du ikke er en av de som mener at all omtale er god markedsføring?

                At du som har tjent penger på dette forumet uten å måtte legge ned en eneste krone i utviklingskostnader etc, nå bare rapper ideen og så unnskylder deg med at du skal lage noe bedre er bare patetisk.

                Originally posted by Elutstyr1 View Post
                Grunnen til at jeg valgte det samme navnet er at for en god stund tilbake, så registrerte jeg bilstereforumet.net, og der VAR DET et bilstereoforum før. Det er mange linker fra sider til dette domenet, så sånn sett kan man vel si at selve domenet mitt hadde bilstereoforum FØR dette (bsiltereoforumet.no) kom.

                Så får folk gjerne hate meg for at jeg prøver å gjøre bilstereointeressen større :-) Lykke til videre.

                Håper det blir litt mindre popcorn-time, og mer folkelig tone på mitt forum :-)
                Navnet spille ringen rolle, men at du rett og slett plagierer forumstrukturen og så sier du skal lage noe eget viser bare at du ikke snakker sant.

                Good ridance sier jeg.

                Jeg holder meg her, talkaudio.co.uk, bilstereoforum.se og på diyma.com

                Takk for ett fint forum Pål

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Elutstyr1 View Post

                  Spyr ut reklame? Hvis det har irritert deg så mye, så skulle du kanskje ha sagt noe om det før?
                  Meg har det ikke irritert, men vi har fått mange kommentarer fra brukere.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #24
                    Baaahhh.. Noen ganger ønsker jeg at jeg ikke var i en posisjon som gjør at jeg bør holde kjeft! Dette er en av dem..


                    Voksen, konstruktiv, høflig og sannferdig diskusjon er aldri feil for miljøet... Keep it that way!
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • #25
                      Har alle tatt poenget med min midlertidig avatar og signatur nå?

                      Comment


                      • #26
                        jeg ser poenget ditt sonus, men kommer allikevel til å boikotte forumet hans..
                        trives godt her jeg
                        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by omegadti View Post
                          jeg ser poenget ditt sonus, men kommer allikevel til å boikotte forumet hans..
                          trives godt her jeg
                          Nå misforstod du meg Omegadti, vi sitter nok i samme båt. Jeg blir jeg og. Meningen var å få Dammed til å forstå at det som her er gjort er irriterende og kan anses som plagiat.

                          Tror jeg klarte det tatt i betraktning ordbruken hans før han redigerte innlegget sitt
                          Sonus: Kunne ikke gitt mer faen for å være ærlig. Har sett folk gjort det før. (Avataren min).

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Sonus View Post
                            Ufint å rappe hele forum strukturen, men ingen kan stoppe dem i å lage et nytt forum dessverre. Det er jo synd hvis de ender opp med to forum men ingen flere medlemmer totalt sett.

                            Den beste løsningen hadde selvfølgelig vært om Elutstyr hadde fått kjøpt seg inn på dette forumet og blitt deleier. Da ville de begge fått lavere totale kostnader og bedre driftsmarginer som igjen kunne hjulpet bransjen i Norge. Vanskeligheten med dette er vel å bli enige om faste kjøreregler mellom de to slik at ikke en tar hele kaka.

                            Men de er jo konkurrenter i markedet så de tenker vel mer på sitt kanskje?

                            EDIT: Må si at kredibiliteten til Elutstyr sank betraktelig hos meg

                            Jeg har aldri sett elutstyr foreslå noen som helst endringer eller forbedringer av dette forumet. Og hva skal de med et eget forum, når de, helt gratis, kan reklamere så mye de vil her. Jo, de vil reklamere ennå mer enn de allerede gjør, knytte kunden ennå tettere til sin nettbutikk. Helt legitimt det, men de kunne brukt fantasien sin noe bedre enn de her har vist.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Sonus View Post
                              Har alle tatt poenget med min midlertidig avatar og signatur nå?
                              who cares???

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Sonus View Post
                                Meningen var å få Dammed til å forstå at det som her er gjort er irriterende og kan anses som plagiat.
                                Originally posted by Wikipedia
                                Plagiat, (fra senlatin: plagium, som opprinnelig betegnet «tyveri av mennesker» eller «menneskerov») er urettvis imitasjon, etterligning eller kopiering av et åndsverk som hevdes og fremstilles, enten i sin helhet eller deler av, som noe man har skapt selv; litterært, vitenskapelig eller kunstnerisk tyveri.

                                Plagiat er ikke et juridisk begrep, og ulikt forfalskning, hvor ektheten av objektet i seg selv bestrides angår plagiat falsk tilskrives. Plagiat er forskjellig fra brudd på opphavsrett (copyright). Selv om det kan dreie seg om den ene og samme handling betegner uttrykkene hvert sitt aspekt ved handlingen. Ved krenkelse av opphavsrett skjer det en krenkelse av opphavsrettinnehaverens rettigheter. I Norge er litterær og kunstnerisk eiendom beskyttet av Åndsverkloven. Uttrykket plagiat fokuseres snarere på den ufortjente renommegevinst utøveren kan høste ved å utgi annet arbeid som sitt eget.
                                Men tanke på at du kan ikke tjene så veldig mye på at du bruker min avatar og signatur så er ikke det Plagiat. Og siden jeg har ikke copyright på den avataren eller signaturen min så er poenget ditt nogså dødt. At det er irriterende er en annen ting, men livet er irriterende. Lev med det Er andre ting i livet mitt som ligger høyere på irritasjonsstolpen min, bla ny girkasse til 30k. Så som sagt tidligere så bryr det meg ikke stort om du gjør det eller ikke.
                                Mvh. Damir

                                Comment

                                Working...
                                X