Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger ny kabler til Logitech Z-5500 5.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger ny kabler til Logitech Z-5500 5.1

    hei trenger noen nye kabler til mitt Logitech Z-5500 5.1 anlegg, er det noen som kan hjelpe meg med noen sider hvor jeg kan finne det? eller gi meg noen tips

    hadde vart fint takk

  • #2
    Siden dette ikke er bilstereorelatert, flyttes tråden til Off-Topic.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Kan alltid kjøpe høyttaler kabler på www.dynabel.no
      toshov og biltema.
      www.lydibilen.no
      www.elutstyr.no
      osv
      og se hvem pris som passer deg best
      Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

      Comment


      • #4
        HVILKE kabler er det du trenger?

        Mellom hovedunit og pc? COM-kabelsaken mellom kontrollen og sub'n, eller hva?
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          HVILKE kabler er det du trenger?

          Mellom hovedunit og pc? COM-kabelsaken mellom kontrollen og sub'n, eller hva?
          kabler ut fra suben til høytalerene

          Comment


          • #6
            Kjøp deg noe lampettledning elns, alt er upgrade fra det orginale.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              titus4 du 1 har ikke noe tips om hvordan kabler som er bra/ pris klasser?

              Comment


              • #8
                snakket med en kompis han sa at jeg måtte opp i kr 90 meter på kablene for å forbedret lyden på høytalerene litt

                Comment


                • #9
                  Tullball, kjøp den største diameteren du får plass til i høytalerterminalene, til lavest mulig penge.

                  1: Pris har da nada med dette å gjøre, om jeg finner fram en kabel som jeg ga 1,- meteren, og selger den til deg for 90,- er den god nok da?
                  2: Du har et PC-anlegg, med den mest overdrevne boombassen i historien, lydkvalitet er ikke så jækla viktig på dette her, heller at du får god nok diameter på kabelen slik at kablene ikke er noe hinder for volumet iallefall.

                  Også kan du jo begynne å ta hifi-kunnskapene til kompisen din med en klype salt.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    eller så kan jeg jo bare gå å høre me en kar som jobber på go'lyd..

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by thereup View Post
                      eller så kan jeg jo bare gå å høre me en kar som jobber på go'lyd..
                      Det funker nok også, men kabler er vel det dem har høyest avanse på av alt, så skukke forundre meg om du må gi mer i kabler enn du ga for selve anlegget...
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        Enig med Rolf her; finn kabler med greit tverrsnitt og fin pris. Å bruke pris som en kvalitetsfaktor på kabler har ingenting for seg. Enkelte prøver å argumentere med oksygenfrihet og kobberkvalitet, men faktum er at kobberet MÅ være 99,9(osv)% oksygenfritt og av god kvalitet for å i det hele tatt la seg trekke til kabler.

                        90 kr meteren ganger hvor mange meter? 10? Det blir 900 bare i kabler! Litt vel drøyt å bruke en så heftig prosentandel på kabler i forhold til prisen på høyttalersettet? Clas Ohlson selger 10 meter 1,5kvmm kabel til 99,-.
                        Last edited by epifant; 12-10-2010, 18:43.

                        Comment


                        • #13
                          Og du får 25m 1,5kvmm til 189,- på europris..

                          Comment


                          • #14
                            les i vei: http://www.engadget.com/2008/03/03/a...ter-cable-and/
                            link til testen: http://forums.audioholics.com/forums...2&postcount=28

                            Personlig så hadde jeg gått for 2,5mm2 kabel, 10m av det får du hos biltema for 149kr.
                            Mvh. Damir

                            Comment


                            • #15
                              Nåja, nå skal det sis at kabler har faktisk litt og si. Det er forskjell mellom Kimber Kabel og Biltema. Hadde en finurlig diskusjon med EA om det her om dagen og rådet jeg fikk av han var og holde meg vekke fra Supra høytaler kabler for disse kablene fikk forsterkeren til å gå i selvsving. Hold deg til et OK tverrsnitt på kabelen så skal det nok være ok. Å bruke flerne tusen på kabler på et anlegg som ikke klarer å gjengi alt 100% er i min mening... bortkastet.
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment

                              Working...
                              X