Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger ny kabler til Logitech Z-5500 5.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tor Ølberg View Post
    Nåja, nå skal det sis at kabler har faktisk litt og si. Det er forskjell mellom Kimber Kabel og Biltema. Hadde en finurlig diskusjon med EA om det her om dagen og rådet jeg fikk av han var og holde meg vekke fra Supra høytaler kabler for disse kablene fikk forsterkeren til å gå i selvsving. Hold deg til et OK tverrsnitt på kabelen så skal det nok være ok. Å bruke flerne tusen på kabler på et anlegg som ikke klarer å gjengi alt 100% er i min mening... bortkastet.
    NÅ blander du inn folk med anlegg der den ene mellomtona koster det samme som hele anlegget her, det er relevant det...
    Alt til sitt bruk, dyre kabler her er iallefall bortkasta.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #17
      har du lest hele posten?
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        Originally posted by Tor Ølberg View Post
        har du lest hele posten?
        Har det, men det blir som at folk sitter å prater om en lada, så blander du plutselig inn noe om en ferrari og pluggledninger. HELT malplassert og totalt urelevant.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #19
          Originally posted by Tor Ølberg View Post
          Nåja, nå skal det sis at kabler har faktisk litt og si. Det er forskjell mellom Kimber Kabel og Biltema. Hadde en finurlig diskusjon med EA om det her om dagen og rådet jeg fikk av han var og holde meg vekke fra Supra høytaler kabler for disse kablene fikk forsterkeren til å gå i selvsving. Hold deg til et OK tverrsnitt på kabelen så skal det nok være ok. Å bruke flerne tusen på kabler på et anlegg som ikke klarer å gjengi alt 100% er i min mening... bortkastet.
          Burde ikke være så vanskelig å trekke ut hovedpoengene fra dette innlegget, i henhold til temaet som trådstarter nevner.

          Var visst en stor uting å nevne i hvilken sammeheng kabler har noe å si i samme innlegget? snakk om å finne ting å pirke på innpå her....
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #20
            Originally posted by Haakon O View Post
            Burde ikke være så vanskelig å trekke ut hovedpoengene fra dette innlegget, i henhold til temaet som trådstarter nevner.

            Var visst en stor uting å nevne i hvilken sammeheng kabler har noe å si i samme innlegget? snakk om å finne ting å pirke på innpå her....
            Kjeder meg?

            Men mener ennå det passer bedre i en "jeg har anlegg til over 3000,-" diskusjon
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #21
              Takk for at du poengerte det Haakon O. Såklart er det forskjell på kabel men for å merke disse forskjellene så må du ha 1. et lydsystem som faktisk i nærheten kan reprodusere lyden 100% korrekt i forhold til lydkilden og 2. kabeltyper som er så astronomisk dyre i forhold til biltema kabelen.

              Ærlig talt så kommer ikke han til å merke en dritt forskjell mellom den vanlig lakrissnøra som følger med logitech anlegget og biltema kabel med tverrsnitt på 8mm2, isåfall er dette placebo mener nå jeg.

              Forstår du nå hva jeg mener Neptyr, det jeg skulle fram til var at det har INGENTING, NADA, NOTHING, NULL og si om han bytter fra lakrissnørene til større dim eller for den saks skyld til kimber kabel, han kommer ikke til å merke en dritt forskjell, rett og slett fordi anlegget er noe ræl.

              Men nok om at logitech suger... On-topic, hvis du absolutt vil så koster det ikke mye for 2.5mm2 kabel på biltema, denne burde gjøre susen for deg i og med at du ønsker og bytte kabler. Jeg mener derimot det har ingen hensikt og gå for noe dyrere enn biltema/clas ohlson.
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #22
                Originally posted by Tor Ølberg View Post
                Takk for at du poengerte det Haakon O. Såklart er det forskjell på kabel men for å merke disse forskjellene så må du ha 1. et lydsystem som faktisk i nærheten kan reprodusere lyden 100% korrekt i forhold til lydkilden og 2. kabeltyper som er så astronomisk dyre i forhold til biltema kabelen.

                Ærlig talt så kommer ikke han til å merke en dritt forskjell mellom den vanlig lakrissnøra som følger med logitech anlegget og biltema kabel med tverrsnitt på 8mm2, isåfall er dette placebo mener nå jeg.

                Forstår du nå hva jeg mener Neptyr, det jeg skulle fram til var at det har INGENTING, NADA, NOTHING, NULL og si om han bytter fra lakrissnørene til større dim eller for den saks skyld til kimber kabel, han kommer ikke til å merke en dritt forskjell, rett og slett fordi anlegget er noe ræl.

                Men nok om at logitech suger... On-topic, hvis du absolutt vil så koster det ikke mye for 2.5mm2 kabel på biltema, denne burde gjøre susen for deg i og med at du ønsker og bytte kabler. Jeg mener derimot det har ingen hensikt og gå for noe dyrere enn biltema/clas ohlson.
                NADA, NOTHING, ZILCH!

                Og ikke misforstå, det er undelig mye lyd i de Logitechsettene VS pris.
                Men at de er verdt kabelupgrade ? nåjaa...

                Og jeg syns alikavel tullete å blande inn anlegg som EA sitt i denne diskusjonen
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #23
                  Nå har dere gjort det igjen.. skremt vekk trådstarter
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #24
                    Jeg blandet inn kablene som EA brukte som han advarte meg og bruke fordi forsterkeren gikk i selvsving på noen forsterkere han hadde. Ergo en advarsel til andre som hadde planer om å bruke disse kablene, har ingenting med anlegget til EA og gjør i prinsippet.
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Tor Ølberg View Post
                      Jeg blandet inn kablene som EA brukte som han advarte meg og bruke fordi forsterkeren gikk i selvsving på noen forsterkere han hadde. Ergo en advarsel til andre som hadde planer om å bruke disse kablene, har ingenting med anlegget til EA og gjør i prinsippet.
                      Bruker supra sine ply-kabler her hjemme med strålende resultat i hvertfall.
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #26
                        Vil tro mann trenger veldig trente ører for å høre slike ting?

                        Kabelnisserier

                        Comment


                        • #27
                          *Host*Host*

                          Der tester de kleshengere på flere titalls tusen kroner HiFi. Og det var null forskjell.

                          Høyttalerkabler har ingenting å si. Signal kabler er en annen sak.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #28
                            Så tverrsnittet har absolutt ingenting og si?
                            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                            Comment


                            • #29
                              du kan gjerne prøve å bruke fiber kabler hvis du syns det er lurt det også.
                              Mvh. Damir

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Dammed View Post
                                Høyttalerkabler har ingenting å si. Signal kabler er en annen sak.
                                Er så oppfriskende å lese fra en kar som vet alt og har fasiten på det meste!
                                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                                Comment

                                Working...
                                X