Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frakt > 35 kg i Norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frakt > 35 kg i Norge

    Noen som har tips til hvordan jeg skal få fraktet 2 element a 40 kg til overkommelig pris her til lands? Dersom fraktkulkalator til Bring stemmer så skal de ha nærmere 3000 kr (!) for dette, så forhåpentligvis er der noe galt eller at der ihvertfall finnes rimeligere alterantiver... Både mottaker og avsender bor i nærheten av havn så båttransport er absolutt aktuelt dersom dette er til hjelp for rimeligere transport

  • #2
    Kan du ikke sende varer med hurtigruta?

    Jeg gjorde det for lenge siden når jeg bodde på Bømlo, men vet ikke om de holder på med det forsatt.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Til og fra hvorhen Tord?
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Originally posted by Dammed View Post
        Kan du ikke sende varer med hurtigruta?

        Jeg gjorde det for lenge siden når jeg bodde på Bømlo, men vet ikke om de holder på med det forsatt.
        Det er Norlines som har med transport via hurtigruta å gjør og stemmer fraktkalkulatoren deres så ser det ut til at de skal ha rundt 2000 kr også de Men har sendt mail nå og får forhåpentligvis svar tidlig imorgen...

        Originally posted by Haakon O View Post
        Til og fra hvorhen Tord?
        Det er fra Narvik ned hit/Haugesund og det er nok pga avstanden det også ser ut til å bli så dyrt, men håper virkelig å finne en overkommelig løsning!

        Comment


        • #5
          koster 318kr for 25-35kg egenembalert norges pakke.. De sender sikkert de siste kg mot et tilegg, uten at du nermer deg 3000kr av den grunn..
          sound.vision.soul

          Type R

          Comment


          • #6
            Posten har absolutt maksgrense på 35kg. Regler for dette slik at de gamle damene ikke skal knekke av beinskjørhet når de må lempe den opp på tralla/døra di/rundt på postkontoret/insert flere grunner her.. Uansett så er det ikke slingringsmonn på dette desverre.
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #7
              Vel. Man kan jo alltids "glemme" mobilen på disken, så den havner under det ene hjørnet på pakka mens den ligger oppå vekta...

              Var sånn jeg fikk sendt eD-elementene til deg, Baldrick. Eller var det noen andre? Anyways. Det gikk fint!

              Comment


              • #8
                hehe sleipe triks er fult mulig. Husker jeg fikk ideen når jeg handlet smågodt når jeg var liten. ^^

                Sjekka med tollpost kanskje?
                Mvh. Damir

                Comment


                • #9
                  Bring tok 400kr for et 38kg batteri på en 700km strekning. Så 4000kr hørtes feil ut. Beste er å ringe og høre.
                  Og om du sender med posten ved å jukse til kan pakken i verste fall bli sendt tilbake til avsender og det er ikke billig når det er overvekt slik jeg har skjønt det.

                  Sånn ellers er det sykt at det skal være så håpløst å sende tunge pakker her i landet!
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Har faktisk opplevd å få en pakke i retur med posten pga feil vekt selv om jeg ikke jukset, (de som veide må ha målt eller sett feil) så tror ikke det er noe å satse på

                    DHL skulle ha nesten 3600 kr for 2 pakker a 40 kg!! Bring har jeg ikke fått svar fra så sålangt er Norlines billigste alternativ med rundt 1500 kr. Plenty dyrt nok det også synes jeg siden f.eks. det samme hadde kostet 500 kr fra USA, men må nok gå for det viss noe billigere ikke dukker opp

                    Comment


                    • #11
                      Tollpost? (titegn)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Miniboom View Post
                        Tollpost? (titegn)
                        Jeg har hørt med Tollpost tidligere og de er nok desverre mer i samme prisklasse som DHL

                        Har nå fått pris fra Bring også og de er billigst, stemmer heldigvis ikke med online kalkulatoren deres, rundt 1000 kr kommer det på der med 2x40 kg, så da blir nok det løsningen!

                        Comment


                        • #13
                          Må jo foresten legge ved bilde av godsakene

                          Comment


                          • #14
                            1000kr er ikke værst, er en ekstra 200kr per pakke.

                            Pene dem. Audio Pulse LMS Ultra?
                            Mvh. Damir

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Dammed View Post
                              Pene dem. Audio Pulse LMS Ultra?
                              Er ikke så langt unna sannheten det nei

                              Comment

                              Working...
                              X