Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brokobling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brokobling

    Heisann

    Jeg er ny her. Jeg fikk tak i en RF Punch 4-400. Jeg vil kjøre den som sub-forsterker, men lurer på om noen vet følgende. Kan denne brokobles i 1 kanal? Den har nemlig 2 kanals bryter på baksiden.

    På forhånd takk

  • #2
    Den 2-kanals bryteren er nok kun for signaldelen. Kan se på det som et innebygget Y-ledd som man kan skru av eller på.

    Vil tro at denne kun kan brokoble kanal 1 og 2, samt 3 og 4 - ikke alle 4 kanalene.

    Prøvd å google forresten?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Ettersom jeg har funnet ut kan den bridges til 2ch
      Da gir den 2x200 @ 4 Ohm (ikke 2ohms stabil ved brokopling)
      Ellers 4x100 @2ohm

      Comment


      • #4
        Takker for svar

        Jeg har Y kabler til å koble kanalene sammen. Fikk dem med heldigvis. Kan jeg koble 2 plussene sammen og 2 minusene sammen rett på subben?

        Comment


        • #5
          Nei. du skal bruke 1 minus og 1 pluss på forsterkeren. 1 minus og 1 pluss skal ikkje brukes.
          Står ofte på forsterkeren kva slags minus og pluss som skal brukes. Ellers står det i bruksanvisningen.

          Eg rekner med at suben er på minimum 4 ohm

          Comment


          • #6
            Den er en 4 ohm's enkelt spole Kicker 10"

            Comment


            • #7
              Jeg tror denne tråden havnet i feil forum. Sikkert noen som kan flytte den?

              På forhånd takk
              Last edited by J.T.; 28-11-2013, 02:37. Reason: Flytta tråden :)

              Comment


              • #8
                Siden elementet ditt bare har en spole, får du kun brukt 2 av de 4 utgangene på forsterkeren din.
                Altså f.eks pluss fra right front og minus fra left front. Du må se på forsterker eller i manual hvilken pluss og hvilken minus som skal benyttes, som todleif sier.
                De to andre kanalene kan du bruke på f.eks et frontsett
                Mvh Julian Sommer
                Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                Comment

                Working...
                X