Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hei, hvem er du?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thomas Thrana fra Molde området her.
    23 år og bilmekaniker av yrke.

    Har tidligere bygget en 92 Honda Civic sedan med Hertz/dynaBel/Pioneer stereo. Da denne bilen ikke blir brukt lengre skal anlegget bygges inn i Civic HB'en til fruen iløpet av vinteren. Kommer til å lage prosjekttråd etterhvert som arbeidet starter...
    Thomas Thrana

    Comment


    • heter Dan-Remi og er 22år og bor på Jevnaker. intresserer meg for god lyd og føler jeg har en god oppfatning av hva det er. er en nybegynner i faget men har sett endel og hørt mer. driver med en sierra for tiden. ikke noe stort da det er familiebilen for tiden, prøver av den grunn å få det til å låte bra med veldig lite. liker å prøve nye merker men er veldig glad i alpine og soundstream.

      håper å kunne lære mye og kanskje bidra med litt her på forumet.
      liker å forstå ting ikke bare bli fortalt at det er sånn det er.
      www.bilradiosenteret.no

      Comment


      • Heisann. Heter Atle Nørstebøen, er 22 år, kommer ifra Valdres og jobber som tømrer. Bil er det som stort sett opptar tiden min utenom jobb. Hovedsakelig er det vel styling/tuning. Men har med tiden blitt mer og mer interessert i bilstereo. Har da forelsket meg i RF etter å først ha prøvd Pioneer og Lightning Audio.

        Comment


        • Torbjørn her... Bor i en liten "by" kalt Finnsnes i Troms... Er totalt newbie i forhold til de fleste her inne... Men er her for å se å lære... Håper på å få et lite prosjekt i gang selv... Kjører en 88 Toyota Camry utstyrt med LG hovedenhet, Power acoustic fubr12 bass, bm audiolabs 5 kanals forsterker og spl 6*9 (ødelagt) og org høytalere fremme...

          Har utdannelse som møbelsnekker og driver mye på med design av rom, interiør, hus osv...
          sigpic

          Comment


          • Hei, navnet mitt er da Thomas, bor i Kirkenes i Finnmark der jeg for 2 gang går 2 og 3 året almenn, er 20 år og er eier av min nye bruktbil, en 1.8 Volvo S40 1996.

            Ellers jobber jeg som dørvakt og pengene renner ikke akkurat inn, men skal vel etterhvert få et lite anlegg inn i bilen, har en Pioneer spiller og 4stk 5,25" Pioneer høytalere på en 4 kanalers 1600w.

            Driver å ser på RE Audio SE12 og en USAmps XT4000D, mangler bare penge.

            Er helt ny innen bilstereo annet en sett på flere bygge anlegg så lærer etterhvert
            Mvh Thomas Pedersen
            -------------------------------------------
            1996 S40 1.8 - Pioneer - RE SE Audio - Soundmagus

            Comment


            • Originally posted by king_pedersen View Post
              Hei, navnet mitt er da Thomas, bor i Kirkenes i Finnmark der jeg for 2 gang går 2 og 3 året almenn, er 20 år og er eier av min nye bruktbil, en 1.8 Volvo S40 1996.

              Ellers jobber jeg som dørvakt og pengene renner ikke akkurat inn, men skal vel etterhvert få et lite anlegg inn i bilen, har en Pioneer spiller og 4stk 5,25" Pioneer høytalere på en 4 kanalers 1600w.

              Driver å ser på RE Audio SE12 og en USAmps XT4000D, mangler bare penge.

              Er helt ny innen bilstereo annet en sett på flere bygge anlegg så lærer etterhvert
              Flere fra Finnmark brabra!
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • Originally posted by Hifonic View Post
                Flere fra Finnmark brabra!
                Og her va enda en:P
                Thomas Mentzoni, 18år fra Kirkenes. Holde på me lappen men planlegge litt stereo innimellom

                Jobbe fast på rema ettusen, ikke det beste men det duge. Har en 1993 Subaru Legacy me 214k på klokka. Der den ikke kjøre framover kjøre den sidelengs:P
                2001 Subaru Legacy 2.5 GX
                1993 Subaru Legacy 2.2 GX
                1987 Subaru L1800 1.8 GL
                MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

                Comment


                • Da for jeg slenge meg på også, LITT treg, hehehehe.

                  Ronny Karlsen,74mod og kommer i fra Nordgudbrandsdalen,har jobbet med mye igjennom åra, bl,a sveiser og lastebilsjåfør.
                  Lyd interessen kom vel i 5-6 års alderen,(ja d er ganske tidlig) men d var sånn d begynte med å "låne" forsterkere og høytalere hos fattern
                  Etter d så ballet d vel på seg litt igjennnom åra hehehe.
                  etter lappen ble d jo bilstereo, aldri konkurrert, men har vært sugen lenge, men har ikke riktig turt, vet ikke hvorfor, hehehehe
                  bilstereo har jeg hatt stor interesse for siden lappen, men aldri bygget noe voldsomt selv, beror vel både på tid og penger iblant, et vanskelig spm egentlig, men har hjelpa kompiser stort sett, og lært mye av d, og lest mye om emnet, "er jo en lidenskap jeg har som mange andre" Er villig til å lære hele tiden, for man lærer jo alltid noe nytt .
                  er nå veldig gira på å lære støpe, driver å bygger mer seriøst i min bil nå, å får jeg d bra, så kunne jeg kanskje tenkt å prøve meg på EMMA
                  Åsså er nå bil i seg selv en stor interesse også da.
                  Last edited by bmw520; 04-04-2008, 16:29.
                  Ronny Karlsen
                  02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                  96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                  Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                  Comment


                  • Våger meg ut på utrygg grunn her, men sånn er det jo med alt.

                    Mitt navn er da Henrik S. Jensen, studerer multimedia og har lenge hatt interesse for lyd både i hus og bil. Har hittil ikke mer enn ett "bygg" på samvittigheten, men man har jo (som alle andre) store planer. Har allerede snokt litt rundt på forumet og er veldig imponert over nivået her, og håper og tror at jeg skal få snappet opp noen tips!

                    Comment


                    • Ronny Mortensen. jobber i forsvaret . bil stereo er det jeg bruker tiden min til ellers =)
                      Ronny M
                      gardist_1@hotmail.com

                      bmw 325 i

                      prøver å bygge da..

                      hjelp?
                      x: Honad civic HB
                      x: Toyota carina II 1988

                      Comment


                      • Tor Raymond er mitt navn. Har fikla litt med bilanlegg en stund. Ble medlem av dB Drag og Bass Race i 2006. Brukte da en Mazda 626. Vant NM i Bass Race kl.1 og kom på 2. i Show spl. Nå for tiden bruker jeg en hvit Hyundai Accent, som jeg ble norgesmester i Bass Race kl.1 og europamester i Bass Race kl.3 i 2007.
                        Pioneer
                        Soundstream

                        Comment


                        • Originally posted by r3mark View Post
                          OljeSERVICE er tingen!
                          Selskaper som Schlumberger (Vi søker forresten etter folk), Halliburton, Baker, Powerwell, Welltec, Red Baron, Geoservice, Oceanering (ROV miniubåt), you name it! Alt for mange som tror veien er å gå rett til riggselskapene når det fins så mange fine jobber i 3parts selskaper.

                          Du må beregne en del reising og uvisshet i jobbperiodene, men det medfører ofte også en del artige situasjoner man kan fortelle om til barnebarn den gang når oljeeventyret bare er noe folk tror er en gammel myte

                          Lykke til i jobbsøk i allefall

                          Hei r3mark,
                          trenger dere fortsatt folk?
                          Har lagt inn en generell søknad på Schlumberger sin nettside men har en følelse av at de bare blir liggende (etter at jeg har prøvd dette i samtlige riggselskaper på norsk sektor). Hadde vært digg å jobbe i wireline eller coil tubing. Begynner å bli lei av å pugge teknisk fagskole-stoff uten å få jobbe i praksis. Uansett, mange takk for tipsene!

                          Comment


                          • Mitt navn er Reinhardt, er 76 modell.
                            Jobber med multimedia i dag, har også en del erfaring fra data/kommunikasjon.
                            Er helfrelst VW-gutt, har blitt mye bobler og Golf`er opp igjennom tidene.
                            Eier pr i dag en Golf IV GTI T, en 64` boble, en 70` boble og sammen med samboer; en Toyota Corolla.
                            På bilstereofronten har jeg holdt på "aktivt" (for meg selv) i 14 år. Har en god del bilstereobygg på "samvittigheten"
                            Er på ingen måte noen proff utøver, men kan det mest grunnlegende innen sjangeren bilstereo.
                            Synes dette forumet er av bedre kvalitet enn flere av de andre der ute, uten å nevne navn (så har jeg ikke tråkket noen på tærne). Klart noe kommentarer er det her inne også som folk kunne spart seg for hele tiden... f.eks "Rockford Fosgate låter crap"...den er en gjenganger som man begynner å bli lei... Men nok om det...

                            her er meg i hvertfall
                            Reinhardt

                            Comment


                            • Heter Jonas Gressnes og bor i Trondheim. Går siste året på Allmenn, vet ikke helt hva jeg skal gå videre.
                              Har bynt å bli mer intresert i bilstero etter at jeg fikk meg bil, en Ford Sierra som jeg har pusset opp i høst. Er hardbarke nerd, og kan åpne en øl med en cd-plate.

                              Comment


                              • vidar svinsås fra rindal.jobber som inndustrisnekker har konkuret i nasca og emma siden 97,vart norgesmester i 2000.la bilsterobygging på hyll i 2005.
                                har dommerkurs i emma.
                                Last edited by VidarS; 09-02-2008, 13:39.

                                Comment

                                Working...
                                X