Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket hjemmestereo/hjemmekino utstyr har dere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Mrtical View Post
    Oi, se der ja.
    Her er det ikke mye å skryte av.
    Stua : Samsung 42" plasma , LG hjemmekinosystem (kjøpt på elkjøp for 6 år sia til 4990,-)
    Soverommet : Samsung 32" lcd , Denon PMA-1560 og 2x CV VS12
    Du får gi beskjed om du skal selge PMA-1560! Kjøper'n mer enn gjerne
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • Hehe, det tunge beistet der? Fått spm om det tidligere. Begynner å bli gammel den nå :P
      Forstått att CV vs12 er pop også. :P

      Comment


      • Jeg har en Denon PMA-1560 nede ved tvn, brukes sjelden.
        Send bud på pm. Den MÅ ikke selges.
        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

        Comment


        • Hvilket hjemmestereo/hjemmekino utstyr har dere?

          Hos en kompis Mangler ett par med AT-80, da vi ikke fikk plass til de.

          Det er alltså totalt 3 par 1515, 2 par AT-100, 1 par AT-40 (AT-80 er ikke med, men han har de), 2 stk HFA-18 subber samt 1 stk LW15-X sub.
          3 stk NAD 216, 1 stk NAD 218, 2 stk LAB PA forsterkere med equalizer, 1 srk Carver Pro forsterker.

          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1381608809.352641.jpg
Views:	1
Size:	109.8 KB
ID:	297725

          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1381609022.958213.jpg
Views:	1
Size:	159.2 KB
ID:	297726

          Pr idag er det kun 2 par 1515 som brukes, sammen med begge HFA-18 subbene.

          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1381609079.656129.jpg
Views:	1
Size:	129.5 KB
ID:	297727
          Last edited by Tommen; 15-10-2013, 23:06.
          VW/Audi ende-tusi-ast!

          Comment


          • Originally posted by Tommen View Post
            Hos en kompis Mangler ett par med AT-80, da vi ikke fikk plass til de.

            Det er alltså totalt 3 par 1515, 2 par AT-100, 1 par AT-40 (AT-80 er ikke med, men han har de), 2 stk HFA-18 subber samt 1 stk LW15-X sub.
            3 stk NAD 216, 1 stk NAD 218, 2 stk Crown PA forsterkere med equalizer, 1 srk Carver Pro forsterker.

            [ATTACH]6217[/ATTACH]

            [ATTACH]6218[/ATTACH]

            Pr idag er det kun 2 par 1515 som brukes, sammen med begge HFA-18 subbene.

            [ATTACH]6219[/ATTACH]

            HEEEEEYYYY ! Det der var da kjent

            Jeg var med og leverte 2 stk sett 1515 og 1 stk 18" til han..
            Min bestevenn som solgte det til han

            Skulle ønske jeg kunne fått hørt det der !

            Comment


            • Originally posted by lyd View Post
              HEEEEEYYYY ! Det der var da kjent

              Jeg var med og leverte 2 stk sett 1515 og 1 stk 18" til han..
              Min bestevenn som solgte det til han

              Skulle ønske jeg kunne fått hørt det der !
              Stemmer det, at han kjøpte 2 par 1515 og 1 stk 18" av samme eier. Var innom for en demo her om dagen..herregud !!!
              VW/Audi ende-tusi-ast!

              Comment


              • Ikke såå mye å oppdatere her, men har satt inn 2 stk kasser med Vega 154 elementer i. Skal montere aktiv subforsterker i kassene etterhvert. Blir vell å kjøre på med 1 stk Hypex DS 4.0 på 400W i 4ohm pr sub tenker jeg. Så får jeg prøve meg frem på diverse kassealternativer, tror nok nåværende kasser er noe små. 60 liter ish pr kasse, må nok opp i 85-90l tenker jeg! Kassene er heller ikke ferdig laget, mangler å skru på topplata.

                Har også kjøpt en Denon AVR 3805 som jeg prøver på AT'ene nå. Ikke fått testet på noe særlig volum enda (må vente til fruen forlater huset). Denne skal hovedsaklig brukes oppe i hovedstua etterhvert..
                Attached Files
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment


                • Får vel oppdatere litt jeg også da


                  Emotiva XDA-1
                  Emotiva USP-1
                  Emotiva XPA-2
                  Klipsch RF82
                  Yamaha YST-SW1500

                  Og det nye er 2stk Kicker SoloBaric S15D i 45L lukka kasser. Drives av Yamaha forsterker på 1000w rms.

                  Også har jeg satt Klipsch`ene oppå skifer plater for og redusere vibrasjonsoverføringer til gulv.
                  Ble betraktlig mer lufttrykk i rommet, anbefaler og prøve dette om du har problemer med lite bass, eller at det rister i hele huset, og ikke der du sitter.
                  Attached Files
                  It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                  Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                  Comment


                  • Hvilken yamaha forsterker er det? Kjører du egne delefilter på subbene? Har 2 stk surroundforsterkere, 1 vincent sv388 og denon avr 3805. Kan jeg f.eks bruke vincent som effektforsterker på front, og denon på center og bak, eventuelt vincent som ren 6 kanals forsterker, og denon som forforsterker? Vincenteb har nok litt mer effekt enn denon, men denon skyver overaskende bra den også..
                    VW/Audi ende-tusi-ast!

                    Comment


                    • Det er forsterkeren fra en Yamaha YST-SW1500. Google it.
                      Elementet er sprengt, så jeg har bare kassen og forsterker, og bruker den til og drive subber.
                      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                      Comment


                      • liste over hva jeg har
                        Onkyo TX-NR616 reciver
                        pioneer bdp ett eller annet bd spiller
                        d-link boxee box medieavspiller
                        cerwin vega xls28 front
                        cerwin vega xls6c senter
                        cerwin vega xls6 bakhøytalere
                        cerwin vega clsc12s subwoofer
                        philips 42" lcd av eldre årgang
                        Cerwin Vega! Pioneer

                        Comment


                        • Her var det stille, så for holde liv i denne tråden.
                          Jeg har langt ifra noe spennende nå, men bedre enn ingenting.

                          Bowers & Wilkins DM110 drevet av en sliten Technics SA-222

                          Comment


                          • 104" lydtransparent rammelerret
                            Benq W1300 3D projektor
                            Yamaha RX-V767 receiver
                            DIY frontrekke med Dayton 8" fulltoner (LCR)
                            Patos bakhøyttalere
                            DD3518 18" sub tunet til 22hz med Dayton 1kw plate amp
                            PS4 for Bluray, XBOX 360 (m/hd-dvd addon) for hd-dvd, HTPC for alt annet (streaming, musikk etc)



                            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                            Comment


                            • Har oppdatert litt på bassfronten siden sist jeg postet her (3 nederste linjene)

                              Emotiva XDA-1
                              Emotiva USP-1
                              Emotiva XPA-2
                              Klipsch RF82
                              Behringer DCX2496
                              Behringer EPX4000
                              Sundown X15 @ 25hz (100L kasse)
                              Attached Files
                              It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                              Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                              Comment


                              • Hjemmekino og hjemmekino! Har bare stereo nå, men snart kommer det litt snurrende lyd også!
                                Pr. NÅ har jeg:
                                NAD C372
                                Cerwin-Vega EE-315
                                B&W DM 602

                                Solgte nettopp unna 12" tårnene mine (I sammenheng med at jeg flyttet til Bergen fra Nord-Norge)...
                                Cerwin-Vega'ene blir jeg nok også å selge unna og kun ta med meg NAD'en (da den kan brukes til å drive større fronter senere) og B&W (som forøvrig har en helt fantastisk lyd!)

                                Neste på kjøpsfronten er snurrerundt forsterker og B&W HTM61 S2

                                Desverre er ny bil og diverse annet smått på kjøpslisten før den tid! Så ikke forvent noe oppdatering på verken hjemmekinofronten eller bilstereofronten for min del

                                Til syvende og sist så blir det vell Nad'en og B&W som står for stuebråket
                                Men det er ingenting galt med god stereo lyd!

                                Comment

                                Working...
                                X