Announcement

Collapse
No announcement yet.

LIB-3500.1D vs Ground Zero Plutonium GZPA 1.4000DXII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LIB-3500.1D vs Ground Zero Plutonium GZPA 1.4000DXII

    usikker på hvem av de her jeg skal kjøpe meg. Virker som GZ mer stabil på lavere volts, pluss at den er på 2400 i 2ohm.

    http://lydibilen.no/index.php?main_p...roducts_id=142

    http://bilstereosenteret.no/products...gzpa-14000dxii

    En av de skal da brukes på denne http://lydibilen.no/index.php?main_p...roducts_id=154

    takker for svar

  • #2
    Jeg hadde valgt LiB-3500 anyday, selv om jeg ikke har noen erfaringer med GZ ampen. Jeg er hvertfall sinnsykt fornøyd med min LiB-3500, bedre og mer watt pr krone skal man lete lenge etter.

    Comment


    • #3
      Originally posted by HaraldVe View Post
      Jeg hadde valgt LiB-3500 anyday, selv om jeg ikke har noen erfaringer med GZ ampen. Jeg er hvertfall sinnsykt fornøyd med min LiB-3500, bedre og mer watt pr krone skal man lete lenge etter.
      Ja har tenkt veldig mye på den, nå som det er tilbud å så. men så er GZen 300rms høyere på 2 ohm som jeg vil tror gjør en merkbar forskjell framfor 1900 i 2ohm Lib 3500 på det elementet jeg skal ha.

      Comment


      • #4
        En har jo spl dynamics som kan kobles i 0,5 ohm
        Som gir 3.5 KW
        Mvh kim

        Comment


        • #5
          Jeg har 2stk SPL dynamics ICE 3500, synes det er veldig gode forsterkere.
          Bare EN slik amp utgjorde bedre lyd hos meg fremfor LIB 3500 som jeg hadde tidligere. Alt var likt som før, inkl impendansen. kun forsterker som ble byttet ut.

          Men LIB gir bra bang for the buck.

          Og de siste 300w rms som GZ gir, er ikke nødvendigvis hørbart. Da ville jeg heller kjøpt LIB og en pakke dempematter fra LIB. Du vil få bedre virkning med det, enn de siste 300w. Og for og ikke snakke om en optimal kasse.
          Det er mye du kan forbedre før du skal tenke på de siste 300w Mange som tenker for mye tall når det gjelder watt.

          Det blir som en honda civic 1.6 med 300hk og 100nm. mye show, men null kontroll.
          Poenget mitt her, er at om en skal ha mye watt, så må man ofte betale mye mer for og beholde KONTROLLEN på elementet, som da er momentet (sammenlignet med en bil)
          Man vil ha mer moment (kontroll på elementet) og så får bare watt (hk) følge med og bli som det blir.

          Når det er sagt, om dette er starten på et prosjekt og du har ikke gjordt noe grundig arbeid fra før av, så kjøp LIB og en pakke dempematter.
          Er det et seriøst bygg med høyere krav og større budsjett så vil jeg tro du vil få mer kontroll på elementet med GZ ampen. Nå skal jeg ikke si noe sikkert, da det avhenger av størrelse og kapasitet på innvendige komponenter i forstererkeren som jeg ikke har studert. Men GZ har et godt rykte på seg, det har LIB også, men det er mye pga prisen.
          Hadde LIB kostet like mye som GZ, så hadde flere kjørt med GZ.
          Last edited by Larsi; 08-03-2015, 20:52.
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment


          • #6
            Larsi:

            Kunne kommentert en del ting i innlegget ditt, men det skal jeg holde meg for god til å gjøre.

            Men påstanden din om at LIB har et godt rykte, men det er "kun pga prisen" synes jeg er ganske drøy.

            Jeg har drevet nettbutikken i snart 10 år nå, og føler vel egentlig at det er andre faktorer en bare prisen kundene setter pris på når de handler hos oss.

            Mulig jeg tar feil.
            Mvh
            Torje Hop
            Hop Audio - www.lydibilen.no
            LIB, XS Power

            Comment


            • #7
              Ikke ta det helt bokstavlig. Jeg var kjempefornøyd med LIB sine forsterkere og hadde glatt kjøpt igjen Men prisen har mye skyld i hvorfor mange handler. Du får mye watt per krone i forskjell til andre merker. Og det betyr ikke at det er dårlige forsterkere, er langt dyrere forsterkere som tar kveld før en LIB hadde gjordt det.

              I tillegg så er det bare en plass du får dem, og kundeservicen er god.

              Så ikke føl at jeg rakker ned på LIB, for det gjør jeg ikke. (Selv om det kunne virke sånn i inlegget. Skulle ha formulert det på en annen måte)
              It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
              Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

              Comment

              Working...
              X