Announcement

Collapse
No announcement yet.

Morten her..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Morten her..

    Heisann! Har vell grovt sett vært medlem av forumet lenge, men har ikke akkurat vært særlig aktiv, har ikke hatt tia, men nå går det i lysere tider og man får kanskje tid til å sette seg å skrive litt på forumet, samt forandre litt på oppsettet i bilen....
    Anywhom, så kjører vi på!

    Jeg heter Morten, kommer opprinnelig fra Nord-Norge, men pr. nå er jeg bosatt i Bergen!
    Kjører rundt i en Opel Omega 98' STV med litt lyd i...
    Spiller: Sony CDX-740UI (ønsker å bytte)
    Kabelsett: Cadence united 25kvadrat (ønsker å bytte)
    Frontsett: Focal ISN 165
    Bakhøyttalere: Focal IS **** 5,25" fulltone... Husker ikke modell og fy flate i farten, men ønsker å oppgradere...
    Monoblokk: JBL GTO 14001
    Sub: Cadence ZRS 1000-12" (2ohm)
    Kondensator: Rockford Fosgate Hybrid kondensator 10F

    Ønsker for fremtiden blir å få forsterker på frontsett og bakdørene (samt bytte ut til komponentsett bak i dørene også..) Denne skal selvfølgelig gjemmes på venstreside bak i bilen....

    54kvadrat strømkabler fra RF både (i motorrom og til resten av systemet)... Hadde tidligere en Lancer GLXI stv hvor jeg monterte 66kvadrat overall... Det fungerte fjell!

    Så er det selvfølgelig å dempe bilen og diverse, men ting tar tid og koster penger så med tid kommer sorg.

    Altså... en sånn....


    En sånn.....


    et sånn sett...


    En sånn...



    La oss kaste det inn i lanceren i en 70.1liter portet kasse uten å gjøre noe mer...


    Oij dæven... Trykk ja.... Vell dominent bass for min del, mye bæ og lite ull som de sier.... For all del, det ristet som F, meeen måtte spille høyt for å i det heletatt høre annet enn bass....

    OKidoki... Prosjekt nr. 2, ny bil.. Omega STV... La oss prøve lukket kasse og bygge den litt mer inn i bilen....
    La oss få litt formler på plass og håpe at det blir noe av det... Inn å tegne/måle/banne/rope/plages....



    Så der var tegningene ferdig.... Da var det bare å realisere dritten...

    Der står den helt uten viten å vilje om den store forandringen som kommer....



    Bagasjerommet ser blått ut.... flott bilde må jeg si, men joda, matcher bedre i den virkelige verden! og ja... Jeg kjører MYE med bilen og må derfor ha med meg litt verktøy og væsker...

    Spagettikabler og rot bak på kassen! Men hey... midlertidig så fungerer det utmerket!


    Må nok komme med noen smartere kabelløsninger og litt større kabler, samt en forsterker osv osv osv... Stannger i økonomien desverre
    Leter etter et gitter til subben... Vurderte DD sitt gitter, det bygger nok ut til at elementet ikke tar i (Dette elementet vandrer MYE!), så venter på lager på Dynabel :P

    Så får dere komme med ros og kritikk, jeg har i alle fall gjort mitt og sagt hallo!

    MVH. Morten

  • #2
    Det var en av de beste hallo jeg har sett

    Lag bygge tråd når du begynner
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Originally posted by Defus View Post
      Det var en av de beste hallo jeg har sett

      Lag bygge tråd når du begynner
      Jo takk
      Bildene over svarer vell egentlig på alt hvordan det er nå, men kommer nok en langtidsprosjekt tråd når det kommer noe nytt!

      Comment


      • #4
        Heh.. Min byggetråd har vart i 4 år nå, og jeg er ikke noe nærmere å bli ferdig ennå. Men neste sommer....
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Originally posted by Defus View Post
          Heh.. Min byggetråd har vart i 4 år nå, og jeg er ikke noe nærmere å bli ferdig ennå. Men neste sommer....
          hahaha! mener jeg har sagt det samme en gang i tiden ?

          Comment


          • #6
            Hvem har ikke det
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment

            Working...
            X