Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har erfaring med Audison?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har erfaring med Audison?

    Hei

    Har vel egentlig kjøpt denne, men lurer på om noen har erfaringer med denne: audison LRx 1.1K

    Er spesifikasjonene realistiske?

    Hvordan er merke generelt?

    Å hva i huleste er egentlig 12/24 db Octav?? (Dammed prøvde å forklare det i fylla engang men eneste jeg vet er at når pioneeren min står på 18db octav så spiller sub å høytallere "Tightere" å høyere

    Takker for svar, skal bli godt me skikkelig monoblokk i bilen igjen

    Info å spec: http://www.audison.eu/xml/products/p...1k_tech_EN.pdf
    Last edited by ThomasEK; 30-10-2011, 21:00.

  • #2
    ingen??

    Comment


    • #3
      spm 1: ja
      spm 2: audison er rimelig greit. riktignok ville jeg aldri betalt fullpris for vrx serien feks (som faktisk låter jævla bra men ikke noe mer)

      12/24 db/oct sier noe om brattheten i delinga.
      12db/oct for eksempel sier at delingen (nedover eller oppover) i frekvens senkes med 12 db/oct hvis du for eksempel deler med 12db/oct. en oktav er halvparten av frekvens (hvis jeg husker rett) det vil da si at hvis du deler på 1000 hz (for eksempel med 12db/oct så vil 500hz være 12db lavere enn 1000hz

      Fürstimt?
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Så det vil egentlig si, at det bestemmer hvor fort høytalleren "kutter" i frekvensgangen sin?

        Å derfor du får tightere å høyere lyd i den frekvensen du vil det skal spille i da?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tor Ølberg View Post
          spm 2: audison er rimelig greit. riktignok ville jeg aldri betalt fullpris for vrx serien feks (som faktisk låter jævla bra men ikke noe mer)
          Trenger det mer enn å låte jævlig bra? Please enlighten me
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            hehe Syns faktisk designen på f.eks LxR'en er ganske fin også jeg da... Enkel å ser gjennomført ut

            Comment


            • #7
              Hehe, det jeg mente Pål er at den mangler den wow faktoren. Men nei audison er ikke et gale merke.
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                Men er det noen grunn til at denne ikke tåler å bli belastet i 1 ohm pål? Tenkte å bare ta det her sånn at andre som søker denne opp får sett

                Er det pågrunn av dårlig opp kobling av kundene så gjør at de ryker?

                Comment


                • #9
                  Det står at den tåler å bli lastet i 1 ohm?!?

                  "1 Ch 1090 W x 1 (1Ω)
                  Load impedance (MIN): 1Ω"
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Vi hadde veldig mye feil på 1.1k og 1.2k når de ble lastet i 1 ohm. Men nesten aldri feil når de ble lastet i 2 ohm eller høyere. Strømforsyninga gikk på de fleste. Det er ingen gevinst å laste denne i 1ohm kontra 4ohm, om det er musikk du skal spille, og ikke db drag.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ThomasEK View Post
                      Så det vil egentlig si, at det bestemmer hvor fort høytalleren "kutter" i frekvensgangen sin?

                      Å derfor du får tightere å høyere lyd i den frekvensen du vil det skal spille i da?
                      Spm 1: Ja i bunn å grunn er det det betyr.

                      Spm 2: Tightere, tja må nesten si meg litt uenig med deg der. Hvor tight det spiller kommer helt an på kassen, effekt (headroom feks) og hvilken bil det skal spille i.
                      Noen biler gir en "boost" på høyere frekvenser som 50-60hz grunnet kupeen, i noen tilfeller må du da dele høypassfiltere på 40 for å få linærfrekvensgang.

                      Alt i alt er egentlig delingbratthetere og delefrekvenser noe som bør testes ut for å læres 100%. Du merker fort forskjell hvis du trener opp ørene dine etter hvert som du driver av å trykke.
                      Tor Martin Ølberg
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #12
                        brattheten (dB/Oktav) er vel det som bestemmer krysningspunktet mellom f.eks mellomtone og midbass i delefilteret
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Ok Takker for bra svar, begge 2!

                          Kommer til å kjøre den i 4 ohm først på et Rockford P2d212 element, så får jeg se om det blir kjøpt inn et til Rockford element å kjøre de i 2 ohm

                          Skal og teste Audisonen på Noen Cerwin Vega V-Maxx, bare for å se hvordan det spiller...

                          Comment


                          • #14
                            Thesis så rått ut!

                            Har du hørt dette live Jørgen?

                            Comment


                            • #15
                              Jo jeg har hørt en del audison jørgen og nei jeg har aldri fått den wow faktoren.
                              Wow faktor for meg betyr god pris, god lyd og fint design.
                              Thesisen mangler en grunnleggene sak her for min del...

                              Jeg svarte om merke generelt. Hvorfor kaste bøtter i spann i et merke som er OK men du kan få bedre til samma pris?
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment

                              Working...
                              X