Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post bilder av dine FERDIGE prosjekter her!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Post bilder av dine FERDIGE prosjekter her!

    Her tenkte jeg vi kunne poste bilder av våre egne, ferdige prosjekter, for andres inspirasjon og nytelse.

    Halvferdige bilder bes forbeholdt egne prosjekttråder...

    Her er de av mine som faktisk BLE ferdige (eller tilnærmet, sådan).




    '72 (mener jeg) Boble jeg hadde for et par år siden. To Kicker S15L7, Soundmagus X-3200, Morel Integra Ovation XO6 og to Earthquake SWS 6 i fronten, drevet av RF Power 551X.


    '92 Honda Prelude jeg hadde i '04 eller noe... 3 stk 10" Pioneer (husker ikke modellen lenger, TS-W101C, kanskje?), samt en 12". SPL Dynamics DIG-1450 forsterker. Focal 130V2 i front, drevet av JVC KS-AX6700 eller noe slikt.







    '91 Mazda MX-5 jeg hadde i 2003-2004 eller noe slikt. Cadence CVL-6K tror jeg frontsettet het. Dynabel-forsterkere, Optima Yellow Top-batteri jeg ikke husker hvor har blitt av (sikkert fulgt med en bil jeg har solgt). En Bazooka NOS-flaske-basskasse i hattehylla, sammen med 2 stk Pioneer 8" nedfelt i hull der de små dekslene under teppet på hattehylla er.



    3 stk Pioneer TS-W3004SPL og en Soundmagus X-3000 jeg puttet i en '90 Celica GT4 jeg hadde i '05/'06. Hadde Cadence-frontsettet her også, med andre midbasser, drevet av en RF-forsterker...



    RE10-subwooferen er montert under Jerry-kanna, og forsterkeren under gulvet i denne '97 Fiat Cinquecentoen jeg solgte vinter/vår i år. Hadde HSK-163 frontsett i modifiserte dørpaneler og dashbord, har dessverre ikke bilder av ferdige dørpaneler. Alt ble drevet av Harman/Kardon CA-5250. Gjorde senere om til Hertz HX 380 i bagasjerommet, men ble ikke ferdig. Solgte bilen pga def. toppakning.





    To bilder av de forskjellige installasjonene jeg hadde i min andre bil etter jeg fikk førerkort, dette er da.. øh... 6-7 år siden? Audiobahn AW700Q subwoofer, SPL Dynamics DIG-1450, JVC KS-AX6700 til frontsettet. Tror det var Audax-frontsett fra Eltek. Syns det spilte fantastisk ræva selv den gangen, og det fulgte med bilen, for å si det sånn... I ku-installasjonen er det også et par 10" fra Eltek/Dynabel. Tror det var Vifa. De spilte også helt ræva, og tålte ikke en dritt før spolen smeltet og de kortsluttet et trist tilfelle av en flerkanals Boss-forsterker. Ikke noe stort tap noen av delene.
    Last edited by Miniboom; 13-12-2010, 00:52.

  • #2
    Hmmm. Jeg begynner å ane hvorfor en slik tråd ble nedstemt. Ingen som har noe ferdig her, eller?

    Erik Andre kan poste noen bilder? James, kanskje? Han med den gule Eltek-golfen? Helluuuuuu? Any1?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Miniboom View Post
      Hmmm. Jeg begynner å ane hvorfor en slik tråd ble nedstemt. Ingen som har noe ferdig her, eller?

      Erik Andre kan poste noen bilder? James, kanskje? Han med den gule Eltek-golfen? Helluuuuuu? Any1?
      Erik Andre har jo akkurat revet ut dashen, så han kan vel ikke kalles ferdig lenger?
      Og Tufte har jo gjort noen små forandringer.. så helt ferdig blir man vel aldri? Er vel heller der problemet ligger? hehe
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

      Comment


      • #4
        Blir vel en photoshoot når jeg er ferdig med dasjen. Så det kommer bilder, men må bygge ferdig først
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

        Comment


        • #5
          Jeg prøvde å lage en slik tråd i forfjor, men det var ingen andre som postet noen prosjekter da heller. Men kan jo klippe og lime mitt bidrag fra den gangen:

          Originally posted by Haakon O View Post
          Heisann!

          Jeg rotet litt rundt på gamle harddisker, og fant noen bilder av mine tidligere biler og stereoprosjekter. Tenkte det kunne være litt moro å legge de ut og høre hva folk synes om de nå, x antall år etter?

          Kanskje andre her også som har tilsvarende de vil dele med oss?

          Jeg kan begynne med min Polo Colour Concept 96-mod, som jeg hadde fra 1998-2000. Hadde først anlegg bestående av Pioneer P99 spiller, Boston pro 6.43 treveis frontsystem, soundstream rubicon 404 og 1002 forsterkere, og 2stk Polk DB10 subber.









          Dette var første forsøk, både anlegg og utseende ble oppgradert etter dette. Nå kom det på RH Cup felger i 8x15", 2,5" eksos med 2x90mm rør bak, sorte lykter isteden for de "diskre" grønne, haha, og fjernet lister på sidene. Anlegget ble oppgradert litt også, flesket til med en Davinci forsterker, PG Cyclone sub og PG 8" mellombasser i dørene foran. 6" Boston ble rearfill istedenfor mellombasser.



          Jo, byttet også fronten til en Dietrich RS-front pga av den var "på grensen" til upraktisk med Rieger-lippe og korrekt avstand fra dekk til hjulbue, haha





          Sånn som dette så anlegget ut til slutt:



          Cyclonen sto vertikalt under forsterkeren i en lukket kasse på 80 liter, delvis støpt i hjulbrønn og resten bygget på i MDF. Elementet sto vendt bakover i en slags slot-loading konstruksjon, og spilte ut i det mørke feltet under forsterkeren. Funket som bare juling det



          De originale kartlommene (uten høyttaler"hull") ble bygget om til dette, 6" midbass holdt ikke til å matche Cyclonen, den trenger noe som trøkker godt i midbassen for å overlappe. Den spiller bare det aller dypeste.. Men dette funket bra, brukte Phoenix Gold 8" i dørene.

          Stilte opp i 1 konkurranse med bilen, NASCA i haugesund i 2000. Gikk kjempebra, kom på 1.plass i amatør 300+, men solgte bilen før finalen. Hadde nok ikke gått så bra der uansett, hehe...



          Kvaliteten på bildene er så som så, det er gamle foto som har blitt scannet på en dårlig scanner for 5-6 år siden, men pytt pytt..

          Kommentarer? Og kanskje noen andre vil følge opp med sine gamle prosjekter?
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6














            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #7
              Nå snakker vi! Applaus! Med ferdige prosjekter, mente jeg selvsagt også tidligere prosjekter. Med andre ord, bilder av slik bilen til Erik Andre så ut før, er også hjertelig velkomne.

              Inspirasjon er stikkordet. Og tidsbesparelsen av å slippe å gå gjennom alle prosjekttrådene.

              Comment


              • #8
                Bump med minst ti tegn?

                Comment


                • #9
                  ja mange ferdig prosjekter her ser jeg. haha, skjønner egentlig ikke hvorfor folk ikke vil legge ut bilder av prosjektene men...
                  SQ Saab 9-3
                  Team dynaBel

                  Comment


                  • #10
                    Bilen min

                    Bagasjen og baksete i BMW`n.
                    Attached Files
                    Last edited by Audio-art; 13-08-2009, 23:23.
                    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                    Comment


                    • #11
                      Sykt bra den bilen din Ketil
                      Bjørn M Wilhelmsen
                      Team Alta Bilstereo
                      www.emmanorway.com

                      Comment


                      • #12
                        Strøkent!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Audio-art View Post
                          Bagasjen og baksete i BMW`n.
                          Fy flate!!

                          Har ikke sett så særlig med bilder av din bil før nå.

                          Du er en syk mann

                          Eneste som mangler nå er vel koppeholdere i midten, så er det bedre enn på kino!

                          Utrolig fint!!
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by DDaudio.no View Post
                            Fy flate!!

                            Har ikke sett så særlig med bilder av din bil før nå.

                            Du er en syk mann

                            Eneste som mangler nå er vel koppeholdere i midten, så er det bedre enn på kino!

                            Utrolig fint!!
                            Tror sjangsen for at det blir lagt ut selvskudd på de koppeholderne er store da.. hehe...
                            Tror ikke baconsnacks og cola er det han helst vil ha i baksetet der.. hehe...
                            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                            Comment


                            • #15
                              Hehe holder med deg på den var bare form of speech for å legge litt trykk på hvor fint jeg synes det var

                              Men ja, vi gir oss her. Kjipt å ødelegge denne fine tråden med ot
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment

                              Working...
                              X