Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test av høyttalerelementer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Sorry, skriveleif. er W jeg har testet.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #92
      " SEAS Prestige 27TDFC - Veldig populære diskanter, billige er de også. Låter bra relativt lavt i frekvens, og låter naturlig i hele registeret. Kunne ønske litt mer snert i øvre deler av frekvensområdet, men en veldig god allrounder. "

      Kan ikke forstå den forklaringen :P Mine er det snert i toppen til tusen.. Er heller for mye av det gode rundt 2-4 kHz.. Er fantastisk deilige helt i toppen, men heller mer gromsitte i bunn.. Er jo tross alt min mening da

      Comment


      • #93
        For mye av det gode kan du justere med eq/andre filter.
        Ta en direkte sammenlikning med noen diskanter som har snert og god utklingning i toppen, så skjønner du hva jeg mener. F.eks ringradiatoren til vifa.
        Grumsete i bunnen er ihvertfall stikk i strid med min erfaring.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #94
          Når kommer det flerne elementer på lista? ;D
          Tor Martin Ølberg
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #95
            Ikke godt å si.
            Ikke no nytt enda, har et par elementer på ønskelista men har ikke handlet enda.
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #96
              Hva slags elementer snakker vi om?
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #97
                Det her var utrolig interessant å lese
                håper på mer lesestoff!
                Seas/Dynabel/Denon/Alpine

                Comment


                • #98
                  Litt synsing fra min side
                  Polypropylen membraner virker best på et noe høyere volum enn feks papir. Høy demping i materialet.
                  Fellesnevneren for høyttalere som bruker slike element er at de trenger/låter best med høy effekt, se bare på Infinity, Rogers, Mirage, Boston acoustics, Mission, Tannoy, Kef, Snell etc

                  Det som er synd er at oppbrytningen kommer så brått når man overstiger et gitt volum og det høres ikke bra ut. Tykkere papirmembraner fra Scan speak har en "snillere" oppbrytning.

                  Audax som nevnes tidligere her, har mange spennende og særs gode elementer. Ta Audax PR170M0 feks, helt rå! hehe 100dB følsomhet + 100W effekttålighet = ?
                  Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

                  Comment


                  • #99
                    spennende liste... har også brukt Audax tidligere som mellomtoner bestilte dem da på partsexpress.com
                    The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

                    Comment


                    • Originally posted by IsakAlexander View Post
                      Litt synsing fra min side
                      Polypropylen membraner virker best på et noe høyere volum enn feks papir. Høy demping i materialet.
                      Fellesnevneren for høyttalere som bruker slike element er at de trenger/låter best med høy effekt, se bare på Infinity, Rogers, Mirage, Boston acoustics, Mission, Tannoy, Kef, Snell etc

                      Det som er synd er at oppbrytningen kommer så brått når man overstiger et gitt volum og det høres ikke bra ut. Tykkere papirmembraner fra Scan speak har en "snillere" oppbrytning.

                      Audax som nevnes tidligere her, har mange spennende og særs gode elementer. Ta Audax PR170M0 feks, helt rå! hehe 100dB følsomhet + 100W effekttålighet = ?
                      hvis jeg ikke husker helt feil (jeg er også kjent for å ha dårlig hukommelse) så tror jeg den egentlige følsomheten var noe mindre på PR170M0 en den som var oppgitt. men spiller bra fra 300hz og oppover

                      mvh
                      Harald
                      The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

                      Comment

                      Working...
                      X