Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyd prosessor eller noe lignende

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyd prosessor eller noe lignende

    Er på jakt etter noe som kan errstatte en cd spiller, vil da ikje ha cd spiller i bilen men heller et lite display er nokk da eg bruke kunn tlf/ipad i bilen
    Sett litt på slike prosessorer men blir ikje heelt klok på koss det fungere
    Er det kunn aktiv deling i disse eller er det også bare vanlig lyd ut ?, må vell sette meg inn i menyen uansett men blir meny på nettbrettet da ? Inst/ å alt det you name it
    Takker for svar
    2 loud

  • #2
    Jeg har en JBL MS-8, og på den kan du bruke aux, men da må du bruke display på den enheten du kobler til, og du trenger en cd spiler for å sette opp lydinstillingene.
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Sjekk ut mosconi 6to8.
      Bruker denne selv med coax inn, nivårdgulering fra RCA og Nexus pad med ekstern DAC.
      Låter helt konge!

      Vanvittig fleksibel enhet.
      Prosjekt SQ Audi A3

      Comment


      • #4
        Originally posted by nav View Post
        Er på jakt etter noe som kan errstatte en cd spiller, vil da ikje ha cd spiller i bilen men heller et lite display er nokk da eg bruke kunn tlf/ipad i bilen
        Sett litt på slike prosessorer men blir ikje heelt klok på koss det fungere
        Er det kunn aktiv deling i disse eller er det også bare vanlig lyd ut ?, må vell sette meg inn i menyen uansett men blir meny på nettbrettet da ? Inst/ å alt det you name it
        Takker for svar
        Gammel tråd, men kanskje like aktuell, DSP anbefalingene er gode, men også relativt dyre.
        Et rimeligere alternativ er å kjøpe en god Equaliser. f.eks.
        http://www.ebay.com/itm/PRECISION-PO...0fa2b3&vxp=mtr

        Da har du to analoge innganger (med inngangsvelger på front), mastervolum samt fader og front/rear og
        sub. utg. (Må ha separate forsterkere, også greit å koble remote ledning via en bryter slik at man kan velge å skru av enheten og forsterkere).
        Nylig kjøpt en slik selv, tester den nå ut i et større inne stereoanlegg, og virker veldig bra, veldig lite støy/sus
        og virker solid bygget, (ikke noe plastikk, børstet alu.front osv.) EQ mulighetene er også veldig
        gode da 7 frekvenser kan velges trinnløst fra 40 Hz til 18KHz.
        Dette er litt "old school" men denne modellen var faktisk ny i 2014, og er noe av det bedre jeg har sett
        av analog EQ.

        Vil man ha Blåtann på ene inngangen, kan man f.eks. bruke en slik:
        http://www.dynabel.no/hifi-hjemmekin...blatannadapter

        Oppdatering:
        Lastet opp ett bilde (mobilkamera med laber kvalitet), E.7 er nå koblet mellom en forforsterker og effektforsterker i ett større inne/PA anlegg, og den gjør en meget god jobb. Neste blir å få den inn i bilen.
        Attached Files
        Last edited by Proton; 10-06-2015, 20:48.

        Comment

        Working...
        X