Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test av høyttalerelementer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    kommer an på bratthet og hva man deler mot, men sånn 3-5khz området er å foretrekke. Det sies vel at ned til 2,5khz er det absolutt laveste en bør dele disse.
    Prosjekt SQ Audi A3

    Comment


    • #32
      Originally posted by hc_tk View Post
      kommer an på bratthet og hva man deler mot, men sånn 3-5khz området er å foretrekke. Det sies vel at ned til 2,5khz er det absolutt laveste en bør dele disse.
      Okei, men 2.5khz er jo lavt nok det, i de fleste tilfeller?
      Personlig deler jeg ved 3.2khz, med 12 db/oktav bratthet,
      på SR-diskantene som har mye til felles med disse...
      Hvor langt ned spiller den da egentlig!?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #33
        2.5 er å tyne de litt, men jada det går.

        Teoretisk sett mister du da 12db pr oktav fra 3,2khz. dvs ved 1,6khz spiller de 12db lavere, ved 800hz spiller de 24db lavere osv. Men det er nok ikke slik i praksis, kommer ann på hvor mye hjelp diskanten får nedover pga reflekterende flater/baffelstep osv.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #34
          Ny update i første post.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #35
            Spent på hva som kommer angående 3004SPL. Hehe... Hadde noen sånne selv for en del år siden, og det er vel ikke de beste elementene jeg har hørt. Ikke topp 10 heller...

            TakeTheTimes SR-diskanter, derimot - namnam! Jeg liker ringradiator bedre og bedre. Spørs om det blir upgrade i min bil snart!

            Comment


            • #36
              Originally posted by Miniboom View Post
              Spent på hva som kommer angående 3004SPL. Hehe... Hadde noen sånne selv for en del år siden, og det er vel ikke de beste elementene jeg har hørt. Ikke topp 10 heller...

              TakeTheTimes SR-diskanter, derimot - namnam! Jeg liker ringradiator bedre og bedre. Spørs om det blir upgrade i min bil snart!
              Kan godt tenke sr-diskanten er bra ja.
              Spl subben er nok på min topp 10. Faktisk blant topp 5.. Av værste subber jeg har hørt, hehe.
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #37
                Hvilken sub troner da? Blandt de værste
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #38
                  Ikke godt å si, men har jo vært borti litt forskjellig billigræl typisk fra netthandelen etc.
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                  Comment


                  • #39
                    Okei.

                    Av nysgjerrighet.
                    Har du prøvd/hørt Old School Stoker? Har du noen formeninger oppgjort mot den?
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #40
                      Ikke hørt den nei
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Miniboom View Post
                        TakeTheTimes SR-diskanter, derimot - namnam! Jeg liker ringradiator bedre og bedre.
                        Takk for det. Husk at de var delt ved 3.2khz, og mellomtonen gjorde også en viktig del av jobben av det du hørte...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #42
                          Jaudagauda, men det er ikke til å komme bortifra at det var en særdeles smooth diskant, som jeg likte kjempegodt! Har hatt en liten handleliste liggende hos PartsExpress, så jeg bestilte og tok med disse også i dag, er vel broren eller fetteren til de Legatia har testet:

                          http://www.parts-express.com/pe/show...umber=264-1014

                          Utrolig billig, og en relativt bilvennlig størrelse på 6,5cm utvendig diameter.

                          Spent på resultatet!

                          Comment


                          • #43
                            Ser bra ut, ligner på SR'ene.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #44
                              kult men er det hegel du har brukt for å teste legatia?
                              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by TakeTheTime View Post
                                Ser bra ut, ligner på SR'ene.
                                "Litt" større utvendig, kanskje, men selve elementet er likt, ja. Hehe. Må bare få bygget om litt så jeg får plass til dem i dashen, nå...

                                Blir vel ferdig i august en gang. Neste år.

                                Comment

                                Working...
                                X