Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket sub element skal jeg velge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket sub element skal jeg velge?

    Støper kasse i glassfiber i hjulebrønnen på bilen min. Grovt regnet vil jeg få 60-65 liter ut av dette. Hovedfokuset er å få god lydkvalitet, men vil at det skal spille høyt i tilegne. Elementene jeg vurderer er

    1x15
    Gladen SQL extreme

    2x10 Ground Zero gzuw 10SQ

  • #2
    Det volumet er ikke nok for Gladen elementet, ihvertfall ikke bassrefleks. Men det skal være et bra element! GZ ville jeg aldri valgt til en SQ applikasjon selv! Tror du skal slite litt med å finne to titommere som kan klare seg med det volumet til bassreflekskonstruksjon.
    Ville derfor sett etter 12". Om du kan vente to uker kan jeg selge deg LIB meget kraftig 12" til 2500,- nypris 4200kr.
    http://lydibilen.no/index.php?main_p...roducts_id=154
    never enough!

    Comment


    • #3
      Planen var lukket kasse. Har allerede kjøpt gz subben. Så du mener det ikke vil spille bra?

      Comment


      • #4
        Da så. Bruker du to stk 10"? Eller én?
        Kan godt være det vil spille aldeles praktfult. Er bare det at jeg personlig ikke synes GZ er de mest musikalske elementene jeg har hørt. Hiv ut noen bilder av bygget da.
        never enough!

        Comment


        • #5
          Ble ihvertfall anbefalt den subben av bassbrothers. Skal ha 2 stk nedfelt i hjulbrønnen. Skal se om jeg får slengt ut noen bilder etterhvert. Men jobber med støpingen fortsatt. Planen er at alt skal se så orginalt ut som mulig. Er ganske stor brønn i bilen så forhåpentligvis blir det plass til forsterker nedi der også.
          Last edited by Andersv90; 29-07-2015, 09:12.

          Comment


          • #6
            Har selv en Sqx 15exstreme i 60 liter lukket og det er perfekt volum for den. Spiller linjert og har Nice sq. P.S Jeg har prøvd og få tak i deg ang Helix forsterkeren jeg fikk høyeste bud på.

            Comment

            Working...
            X