Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse Gladen Aerospace 6.5" midbass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasse Gladen Aerospace 6.5" midbass

    Hei

    Har per dags dato bygd egne dørtrekk, og har dempa "alt" i dørene med silentcoat og gladen neoprene. Dette fungerer greit, men planlegger nye trekk.

    Tenker da å støpe lommer inne i hvert dørtrekk, samt lage til skikkelige festeanordninger slik dette sitter som skikkelig fast, samtidig som jeg får helt 2 lukka kammer. Har regna meg fram til at jeg bør klare 25-30 liter i hver lomme/kasse uten større problemer.

    Bruker bilen hele året rundt, så med så "dyre" midbasser sover jeg ikke så godt mtp hvor "rått" de har det regnværsdager og vintertiden. Samtidig frister det veldig å kunne montere originale, skikkelige fuktsperrer isteden for ett lappverk av dempematter. Dørene til E36 coupe er veldig "opne" så det går noe enormt med dempematter hver gang jeg skal "bøte" på det.

    Parameterene til midbasser for bil er vell ment for å spille i hele døra, men samtidig blir vell ei helt tett og "død" kasse mere effektiv selv om den er mindre?

    Kort fortalt ønsker jeg egentlig bare å høre litt hva dere tror, om det blir helt ugunstig eller om det kan fungere bra.

    Oppsettet er forøvrig Aerospace 3 veis, Gladen SQL15 i lukka kasse, Mosconi 200.2 til midbasser, Mosconi 100.4 til diskant og mellomtone og Mosconi 300.2 til subb. Pioneer DEH80prs sammens med mosconi 6to8. Bilen er en BMW E36 Coupe.
    Last edited by Håskjold; 23-03-2016, 21:20.

  • #2
    Har ikke prøvd det selv, men tror det er en god idé, dog litt utfordrende å bygge mtp tilgjengelig dybde inn mot vindusruta i nedre posisjon. Har absolutt planer om å gjøre dette også med tiden - ikke at jeg er plaget med fukt selv. Volum høres det ut som du har plenty av. Bare tenk på en bokhyllehøyttaler til et hifi anlegg, da er det ikke mange literne som er tilgjengelig for et 6,5" basselement.
    never enough!

    Comment

    Working...
    X