Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite peiling og problemer med montering av bilradio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite peiling og problemer med montering av bilradio

    Hei! Jeg har en Audi TT som jeg prøver og få inn en ny spiller i, siden den gamle som satt i var ødelagt.
    Kjøpte en ny pioneer spiler i dag, men den passer ikke. Det er tre kabler i bilen og bare en av de passer, noe jeg regner med er strømkabelen siden jeg fikk lys, men ikke lyd!
    Regner med jeg trenger en type overgang for den andre(de to andre?) kablene? Isåfall håper jeg noen her vet hvilken!
    Vet ikke om bildene er noe til hjelp, så bare gi beskjed hvis mer info/flere bilder trengs.




    På forhånd takk for alle gode svar!

  • #2
    Det kan hende du må på Vag for å få en overgang fra Tt til ISO.
    Da jeg kjøpte min satt det en Sony spiller der som sammen med Bose anlegget overspilte kraftig. Det hørtes litt ut som om det gikk høynivåsignaler inn på lavnivå uten converter. Volume 7 av 40 var høyt nok, noe mer enn 10 var ulidelig. Byttet tilbake til orginalspilleren og alt hørtes riktig ut. Sonyen har spilt fint i både Mazda og Passat siden. Jeg tror "adapteren" som var brukt i min bil var av klipp og lim typen og at det var der problemet lå. Derfor er det sikkert tryggest å høre hos Vag først.

    Comment


    • #3
      Hva gikk den røde kontakten i bilen til før?

      Comment


      • #4
        Takk for svar!

        Jeg skal høre med vag og se hva jeg finner ut.
        Tror den røde kabelen kan være til cd skifteren? Er som sagt litt blank når det kommer til bilradio.

        Comment


        • #5
          I bilen din har du en ISO, som passer i spilleren. Det er strømkontakten. Så har du en rød 10pin ISO. Den er til cd-skifter, display osv. Så har du en sort mini-ISO, og den er til Bose forsterkeren.

          Her er overgangen du trenger.
          http://bilstereosenteret.no/products/70-1787

          I enkelte biler får man støy når man skifter sang og ved av- og påslag av tenning. Da må du har ground loop isolator i tillegg.
          http://bilstereosenteret.no/products...ator-305000-01
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Tusen takk for svar!
            Da er overgangen bestilt, så får vi se om det blir noe lyd etterhvert.

            Comment

            Working...
            X